ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Υπόθεση Aegean: Νέο σκάνδαλο της κυβέρνησης NΔ;

Υπόθεση Aegean: Νέο σκάνδαλο της κυβέρνησης;

Πρόκειται για άτοκα δάνεια δεκάδων, ίσως και εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ και διάρκειας 18 μηνών που η Aegean Airlines εξασφάλισε με τις «πλάτες της κυβέρνησης» από χιλιάδες επιβάτες της οι οποίοι είχαν αγοράσει και προπληρώσει εδώ και πολλούς μήνες τα εισιτήρια τους. Η εταιρία αντί να επιστρέφει το αντίτιμο των εισιτηρίων που έχει εισπράξει εδώ και πολλούς μήνες – πολλοί επιβάτες αγοράζουν εισιτήρια με προοπτική εξαμήνου λόγω φθηνότερων τιμών – τους χορηγεί ένα κουπόνι ( voucher) του οποίου μπορούν να κάνουν χρήση μέχρι τις αρχές του 2022 ,δηλαδή 18 μήνες μετά το αρχικώς προγραμματισμένο ταξίδι.

Αν δεν χρησιμοποιηθεί μέχρι τότε ο αγοραστής του εισιτηρίου μπορεί να απαιτήσει πίσω τα χρήματα του. Στο μεταξύ η αξία των προ – πωληθέντων εισιτηρίων θα μένει στα ταμεία της εταιρίας για τη …διευκόλυνση της . Δηλαδή , δανεισμός της εταιρίας από τους πελάτες της και μάλιστα άτοκος!  

Το deal αυτό έχει και νομική κάλυψη αφού η κυβέρνηση φρόντισε να το νομοθετήσει με το άρθρο 61 της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου:

Όπως αναφέρει συγκεκριμένα η ΠΝΠ: «Για το χρονικό διάστημα από τις 25 Φεβρουαρίου 2020 έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2020, κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων, ισχύουν αναγκαστικά τα εξής:

Απαιτήσεις επιστροφής του αντιτίμου αεροπορικών εισιτηρίων προς επιβάτες λόγω ματαιώσεων πτήσεων, εφόσον προβλέπονται από την ενωσιακή ή εθνική νομοθεσία, ικανοποιούνται με την παροχή προς τους δικαιούχους πιστωτικού σημειώματος ίσης αξίας με το αντίτιμο του εισιτηρίου της ματαιωθείσας πτήσης. Το πιστωτικό σημείωμα εκδίδεται από τον αερομεταφορέα και έχει ημερομηνία λήξης δεκαοκτώ (18) μήνες από την έκδοσή του. Κατά τη διάρκεια του δεκαοκτάμηνου, ο δικαιούχος του πιστωτικού σημειώματος μπορεί οποτεδήποτε να κάνει χρήση αυτού σε οποιονδήποτε προορισμό του δικτύου του αερομεταφορέα. Μέχρι τη λήξη του πιστωτικού σημειώματος, η οφειλή δεν καθίσταται ληξιπρόθεσμη και απαιτητή. Η οφειλή καθίσταται ληξιπρόθεσμη και απαιτητή εφόσον παρέλθουν δεκαοκτώ μήνες από την έκδοση του πιστωτικού σημειώματος κι αυτό δεν έχει χρησιμοποιηθεί».

H Επίτροπος Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης Α. Βαλεάν παραδέχεται ότι η μεθόδευση αυτή αποτελεί σαφή παραβίαση του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 261/2004 ( άρθρο 8) και αντιβαίνει στις Ειδικές Οδηγίες της Κομισιόν της 18 Μαρτίου που προσδιορίζουν ότι ακόμη και « σε περίπτωση που ο αερομεταφορέας προσφέρει πιστωτικά κουπόνια , αυτή η προσφορά δεν επηρεάζει το δικαίωμα των επιβατών να επιλέξουν την επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου αντί του voucher».

Όπως αναφέρει η Επίτροπος «κατανοώ πλήρως τις δυσκολίες στην οποία βρίσκονται οι αεροπορικές εταιρίες , ωστόσο η κρίση δεν είναι σοβαρή μόνο για τις αεροπορικές εταιρίες αλλά εξίσου για τις υπόλοιπες επιχειρήσεις , τους εργαζόμενους και τους πολίτες».

Η κ. Βαλεάν προσθέτει ακόμη ότι «δεν μπορούμε να βάλουμε τους καταναλωτές να πληρώσουν τον λογαριασμό για τα προβλήματα ρευστότητας των αεροπορικών εταιρών» αφήνοντας ανοιχτές αιχμές για την αντιμετώπιση του θέματος από την ελληνική κυβέρνηση.

 

Πηγη: “H AYΓΗ”, “fmvoice” , European Commission