ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Νάντια Γιαννακοπούλου: “Η παιδεία χρειάζεται μια ριζική μεταρρύθμιση όχι ένα Fake νομοσχέδιο!”

Γράφει η Βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής, Νάντια Γιαννακοπούλου.

Ο ΧΩΡΟΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΧΕΙ ΑΝΑΓΚΗ ΜΙΑ ΒΑΘΙΑ, ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΙΑ FAKE ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ

Εχθές είχα μια εποικοδομητική ανταλλαγή απόψεων για το κατατεθέν Νομοσχέδιο για την Παιδεία σε μια τηλεδιάσκεψη με φίλους, που είναι έμπειρα στελέχη διαφόρων βαθμίδων της εκπαιδευτικής κοινότητας.

H Παιδείας στη χώρα μας έχει ανάγκη από μία βαθιά μεταρρύθμιση. Δυστυχώς η παράδοση φέρει συνήθως τον εκάστοτε Υπουργό, που αναλαμβάνει το εν λόγω χαρτοφυλάκιο, αντί να επιζητεί ευρεία συναίνεση σε ένα νέο, σύγχρονο, δυναμικό πλαίσιο για την αναβάθμιση της προσφερόμενης εκπαίδευσης, να έρχεται και να βάζει τη δική του αποσπασματική πινελιά, συνήθως με αρνητικό πρόσημο, που ανακυκλώνει τα προβλήματα και τα αδιέξοδα.

Το επόμενο διάστημα, ο πολύπαθος χώρος της Παιδείας θα βρεθεί αντιμέτωπος, για άλλη μια φορά, με ένα βαθιά προβληματικό, δίχως όραμα και έντονα συντηρητικά στοιχεία Σχέδιο Νόμου, που φέρνει το Υπουργείο Παιδείας και η Κα Κεραμέως στην Ολομέλεια της Βουλής. Το φέρνει σε μία περίοδο που η διαβούλευση δε μπορούσε να διασφαλιστεί και να είναι αποτελεσματική. Πρόκειται για μία fake Μεταρρύθμιση, όταν ακόμα και τα δεδομένα καταλήγουν να είναι ζητούμενα. Λίγες, αποσπασματικές αλλαγές και λίγα «μερεμέτια», τα οποία καταφέρνουν να «αλληλοεξουδετερώνουν» το ένα το άλλο, αποτελούν τροχοπέδη στην επανεκκίνηση του ρόλου της Παιδείας, ώστε να γίνει το σημαντικότερο βέλος στη φαρέτρα για τον εκσυγχρονισμό του συνόλου της κοινωνίας, και κατ’ επέκταση και του παραγωγικού μοντέλου της χώρας.

Μ΄αυτό το σκεπτικό, συνέχισα εχθές τον κύκλο τηλεδιασκέψεων για διάφορα θέματα που είχα ξεκινήσει το προηγούμενο διάστημα.

Πραγματοποιήσαμε μία εξαιρετικά εποικοδομητική συζήτηση με φίλους, που είναι έμπειρα στελέχη διαφόρων βαθμίδων της εκπαιδευτικής κοινότητας, με θέμα το επικείμενο Σχέδιο Νόμου.

Οι προβληματισμοί και οι ενστάσεις που φέρνει στην επιφάνεια αυτός ο Νόμος είναι ιδιαίτερα σημαντικοί για το πως θα συνεχιστεί εύρυθμα η λειτουργία της Δημόσιας Παιδείας.

Τα σημαντικότερα σημεία προς συζήτηση και ανάλυση , τα σημαντικότερα θέματα- ζητούμενα σύμφωνα με τις απόψεις που κατατέθηκαν έχουν να κάνουν με τα εξής:

🔴 Έλλειψη σύγχρονης υλικοτεχνικής υποδομής

🔴 Έλλειψη εκπαιδευτικού προσωπικού

🔴 Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού προσωπικού

🔴 Σύγχρονη, διαρκής και αποτελεσματική επιμόρφωση του εκπαιδευτικού προσωπικού στα νέα δεδομένα

Ήταν μία ιδιαίτερα χρήσιμη συζήτηση που δικαίωσε την πρωτοβουλία. Αυτόν τον προβληματισμό θα εκφράσω και στην τοποθέτησή μου στην συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής που την ερχόμενη εβδομάδα θα συζητηθεί το Νομοσχέδιο για την Παιδεία. Ο διάλογος, η συμμετοχή , η ανταλλαγή σκέψεων και προτάσεων ήταν και θα είναι μόνιμη στόχευση μου.