ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Γιώργος Καμίνης: «Ελάχιστη αύξηση των κονδυλίων στο νέο Υπουργείο Κλιματικής Αλλαγής παρά τις τεράστιες φυσικές καταστροφές»
Σημεία ομιλίας βουλευτή Επικρατείας του Κινήματος Αλλαγής Γιώργου Καμίνη κατά τη συζήτηση του Προϋπολογισμού
Η δυνατότητα στήριξης της οικονομίας εν μέσω πανδημίας προήλθε όχι μόνο από τη χαλάρωση των δημοσιονομικών κανόνων σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά και από την κοινή δράση και πρόσβαση σε φθηνά κεφάλαια για τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πρόσβαση η οποία από τον Απρίλιο του 2022 μάλλον θα πρέπει να θεωρείται αβέβαιη.
Ο πληθωρισμός καλπάζει στο 5% και ίσως και παραπάνω. Οι πενιχρές αυξήσεις 2% στον βασικό μισθό που ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός για το 2022 θα εξαϋλωθούν από τον πολλαπλάσιο πληθωρισμό με αποτέλεσμα να περιοριστεί και η κατανάλωση. Δημιουργείται έτσι ένα εκρηκτικό κλίμα στην οικονομία.
Ο λόγος άμεσων και έμμεσων φόρων από το 1,29 το 2005 εκτιμάται ότι το 2022 θα φτάσει το 1,63, αύξηση πάνω από 30%. Ο δείκτης αυτός είναι ουσιαστικά δείκτης ανισοτήτων αλλά και βαθιά αντιπαραγωγικός γιατί έτσι δημιουργούνται τεράστια αντικίνητρα για επενδύσεις.
Έχουμε τα θλιβερά πρωτεία να είμαστε η πρώτη χώρα στην ευρωζώνη σε κλοπή ΦΠΑ και σε επίπεδο γενικότερο Ευρωπαϊκής Ένωσης, δεύτερη μετά την Ρουμανία. Φταίνε βεβαίως και οι φοροεισπρακτικοί μηχανισμοί αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Είναι και η διάρθρωση των ίδιων των συντελεστών του ΦΠΑ με πιο κραυγαλέο παράδειγμα αυτό των υπηρεσιών.
Θα ήθελα καταρχάς να αναφέρω ότι η σύσταση του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης, η οποία είχε επισημανθεί έγκαιρα από εμάς, ήταν μια απόφαση στη σωστή κατεύθυνση. Η χρηματοδότηση, όμως, του νέου Υπουργείου ουσιαστικά περιορίζεται στις πάγιες λειτουργικές του ανάγκες.
Κατ’ ουσία, το νέο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης καλείται να λειτουργήσει με 80 εκατομμύρια ευρώ παραπάνω σε σχέση με το προηγούμενο καθεστώς. Αυτό είναι ένα ελαχιστότατο ποσό αν σκεφτεί κανείς τις φυσικές καταστροφές των τελευταίων ετών και ειδικά του τρέχοντος καλοκαιριού και είναι ελάχιστο αν σκεφτεί ότι ο στόλος οχημάτων και εναέριων μέσων είναι απαρχαιωμένος και σε πάρα πολύ κακή κατάσταση την ίδια ώρα που στην αστυνομία λόγου χάρη έχουν αγοραστεί πάνω από χίλια αυτοκίνητα.
Είναι ελάχιστο ποσό αν σκεφτούμε και τις ελλείψεις σε προσωπικό, τις οποίες ζήσαμε και το καλοκαίρι όταν κάτοικοι και δήμαρχοι στην Εύβοια και αλλού εκλιπαρούσαν για ένα πυροσβεστικό.
Σχεδόν όλοι οι πόροι πάνε σε μισθοδοσίες και αγορές αγαθών για την καθημερινή διοικητική λειτουργία των διαφόρων δομών του Υπουργείου ανά τη χώρα. Καμία πρόβλεψη, δηλαδή, για προσωπικό και στόλο, καμία πρόβλεψη για την εκπαίδευση και τα όσα προέβλεπε ο ν. 4662/2020, σε βαθμό μάλιστα που αν λάβουμε υπόψη και όλες τις άλλες ελλείψεις του νόμου αυτού, το γεγονός ότι δεν έχουν διοριστεί ακόμα σε καίριες περιφερειακές υπηρεσίες οι περιφερειακοί συντονιστές, μάς οδηγεί στο συμπέρασμα πια ότι και ο νόμος αυτός -όπως λέγαμε τότε- ουσιαστικά έχει de facto καταργηθεί.