ΠΟΛΙΤΙΚΗ
H δύναμη της εικόνας ως διάψευση των δημοσκοπήσεων;
Γράφει ο Άγγελος Γαβρής
Ο τίτλος έχει ερωτηματικό, γιατί, η εικόνα πάντα βασίζεται – ιδίως στο πολιτικό μάρκετινγκ – σε στρατηγικές τόσο οργανωτικές όσο και σε κινητοποιήσεις από κοντινές και μη περιοχές, ενώ απ’ την άλλη, οι δημοσκοπήσεις, στην Ελλάδα, καταλήγουν από όργανο μέτρησης της στιγμής στην κοινή γνώμη, να γίνονται με την υπερπροβολη τους από ΜΜΕ και την συχνότητα της ανάγκης για “έρευνες”, όργανο χειραγώγησης της κοινής γνώμης. Αν θυμάμαι καλά, ο Γκαλοπ κάποτε είχε τονίσει πως οι δημοσκοπήσεις φτιάχτηκαν για να ερευνήσουν και να αποκαλύψουν στις διοικήσεις, στους ενδιαφερόμενους, την άποψη του κοινού, όχι το αντίθετο όπως συμβαίνει σήμερα..
Συνεχίζοντας και μπαίνοντας στο κυρίως θέμα: Το ημερολόγιο έδειχνε 3 Ιουνίου. Ώρα 19.30 σε 2 διαφορετικές τοποθεσίες την ίδια ώρα, ο Στέφανος Κασσελάκης επέλεγε τον Λευκό Πύργο (!) και ο Νίκος Ανδρουλάκης την Α Προβλήτα του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης ( ✅ ) για την κεντρική ομιλία τους στην συμπρωτεύουσα ενόψει ευρωεκλογών. Στέκομαι σε αυτές τις περιπτώσεις καθότι όπως όλα δείχνουν, η μάχη για την ηγεμονία της κεντροαριστεράς, σε επίπεδο εικόνας τουλάχιστον, πέρα από το πολιτικό που έχω τοποθετηθεί εδώ και καιρό και μάλιστα και πρόσφατα, με άρθρο μου στο The Socialist , έβγαλε αδιαμφισβήτητα το ΠΑΣΟΚ έναντι του ΣΥΡΙΖΑ.
Ο Στέφανος Κασσελάκης, στην Θεσσαλονίκη μετρά πληγές. Εδώ και καιρό οργανωτικές πληγές. Επίσης, το κοινό του, στο οποίο απευθύνεται και οι δημοσκοπήσεις βρίσκουν έρισμα για να του δώσουν αυξητικές τάσεις και την 2η θέση, χαρακτηρίζεται ως Απολιτικ και δεν υπάρχει περίπτωση να έρθουν οπουδήποτε με κομματικές σημαίες, ακόμα και αν “τάξει” την αποκάλυψη του περιβόητου πόθεν έσχες του ( 1 σελίδα ο Κασελάκης, 4-5 ο μέσος Δημοσιογράφος) επομένως ο χαρακτηρισμός του Rookie στην ελληνική πολιτική, επιβεβαιώνεται άμεσα με την επιλογή της κεντρικής ομιλίας του απέναντι στον διεκδικητή της 2ης θέσης Νίκο Ανδρουλάκη. Μια εικόνα καμία 200αριας ίσως και λίγο παραπάνω, οπαδών του ΣΥΡΙΖΑ του Κασσελακη, πήγαν στην θλιβερή φιέστα του Λευκού Πύργου, περνώντας μήνυμα με αρνητικό πρόσημο μετά από καιρό στην κοινή γνώμη και πλήττοντας την δημόσια εικόνα του Στέφανου Κασελάκη. Ίσως εδώ, να τεθεί σοβαρά το ζήτημα της αλλαγής του οργανωτικού και του σκέλους επικοινωνίας του κόμματος μετά τις ευρωεκλογές..
Στο ΠΑΣΟΚ πάλι, οι συγκεντρώσεις, είναι από τα διαχρονικα “asset” που κληροδότησε η κυβέρνηση της Αλλαγής από το 81 και έπειτα – ποιες δημοσκοπήσεις θα μπορούσαν να πείσουν για το αντίθετο την στιγμή που ο Ανδρέας, μάζευε για πλάκα 50.000 κόσμο σε Σύνταγμα και Παραλία Θεσσαλονίκης; – δημιουργώντας επιστήμονες οργανωτές οι οποίοι μετά από τεράστια κινητοποίηση οπαδών του ΠΑΣΟΚ από Πιερία, Κιλκίς, Σέρρες, Δράμα, Ημαθία, Πέλλα ακόμα και από Ξάνθη και Κομοτηνή, επέλεξαν τον τέλειο χώρο, την Α Προβλήτα του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης που είναι στενή και περίκλειστη δημιουργώντας αποπνικτική και θριαμβευτική ατμόσφαιρα στους φίλους του ΠΑΣΟΚ που βρέθηκαν εκεί. Οι εικόνες είναι αποκαλυπτικές και φέρνουν τρέμουλο στην Κουμουνδούρου, μάλλον και στο Μαξίμου.
Όταν το οργανωτικό και πολιτικό μάρκετιγκ ενώνονται, στην εποχή της πληροφορίας και της ταχύτητας, κάνουν ανατροπές. Μάλιστα αν αυτές οι ανατροπές ενεργοποιούν τα υγιή πολιτικά ανακλαστικά των πολιτών τότε, η 2η θέση για το ΠΑΣΟΚ, πέρα από μονόδρομος για το μέλλον της κεντροαριστεράς, είναι και ελπίδα για την ίδια την κοινωνία. Αυτό δείχνει η συγκέντρωση της Θεσσαλονίκης. Το τί θα δείξει η κάλπη σε λίγες μέρες, δεν μπορούμε να ξέρουμε. Λίγη υπομονή ακόμα.