ΠΟΛΙΤΙΚΗ
“Αιχμές” Δούκα προς Περιφέρεια Αττικής: “Χωρίς παρεμβάσεις και “κηδεμονίες” προχωρά ο Τουρισμός στην Αθήνα” – Τα ερωτήματα που προκύπτουν

Τουριστική Ανάπτυξη και Αντιπαραθέσεις: Ερωτήματα προς την Περιφέρεια Αττικής
Η τουριστική ανάπτυξη της Αττικής αναδεικνύεται σε σημείο πολιτικής αντιπαράθεσης μεταξύ του περιφερειάρχη Νίκου Χαρδαλιά και του Δημάρχου Αθηναίων Χάρη Δούκα.
Οι πρόσφατες δηλώσεις και τοποθετήσεις τους θέτουν σημαντικά ερωτήματα για τη στρατηγική της Περιφέρειας στον τομέα του τουρισμού και τον τρόπο με τον οποίο αξιοποιούνται οι διαθέσιμοι πόροι.
Ο κ. Δούκας κατηγορεί τη διοίκηση Χαρδαλιά για απουσία συγκροτημένου σχεδιασμού και έλλειψη διαφάνειας στη διαχείριση των κονδυλίων. Αντιθέτως, ο περιφερειάρχης υπεραμύνεται του έργου του, τονίζοντας πως ακολουθείται μια συνεκτική στρατηγική, η οποία θα ενισχύσει την τουριστική προβολή της Αττικής και θα προσελκύσει επενδύσεις.
Εκπληξη και προβληματισμό για την απόφαση της Περιφέρειας, εκφράζει με ανακοίνωσή του ο δήμαρχος Αθηναίων, δεδομένου ότι «η πρωτεύουσα της χώρας διαθέτει ήδη, μέσω της Αναπτυξιακής Αθήνας Α.Ε., έναν ολοκληρωμένο μηχανισμό διαχείρισης και προώθησης του τουριστικού της προϊόντος μέσω του DMMO (Destination Management & Marketing Organization) και του Παρατηρητηρίου Βιώσιμου Τουρισμού, φορείς που λειτουργούν με στρατηγικό σχεδιασμό, βασισμένο στις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες της Αθήνας».
Ο κ. Χάρης Δούκας σημειώνει ότι η χρήση του ονόματος «Athens», για τη δημιουργία ενός οργανισμού «που επιχειρεί να παρακάμψει τον δήμο Αθηναίων» εγείρει ερωτήματα, ενώ ταυτόχρονα αγνοείται επιδεικτικά ο υφιστάμενος DMMO του Δήμου, ο οποίος μάλιστα έχει αποδειχτεί εξαιρετικά αποτελεσματικός.
«Η τουριστική στρατηγική και η εφαρμογή της στην πόλη μας, είναι και θα είναι αποκλειστική ευθύνη και αρμοδιότητα του Δήμου, χωρίς παρεμβάσεις και “κηδεμονίες”
Βασικά Ερωτήματα που Προκύπτουν
- Υπάρχει συγκροτημένη στρατηγική για την τουριστική ανάπτυξη της Αττικής;
Ποιες είναι οι συγκεκριμένες δράσεις που προωθεί η Περιφέρεια για την προσέλκυση επισκεπτών και την ενίσχυση των τοπικών επιχειρήσεων; - Πώς κατανέμονται οι διαθέσιμοι πόροι;
Είναι ξεκάθαρο το πού διοχετεύονται τα κονδύλια για την τουριστική προβολή; Υπάρχει διαφάνεια στη διαδικασία ανάθεσης και αξιοποίησης των σχετικών κονδυλίων; - Ποιος είναι ο αντίκτυπος των υφιστάμενων πολιτικών;
Υπάρχουν μετρήσιμα αποτελέσματα από τις πρωτοβουλίες της Περιφέρειας; Πώς αξιολογείται η αποδοτικότητα των προωθητικών ενεργειών και ποια είναι τα στοιχεία που αποδεικνύουν την αποτελεσματικότητά τους; - Υπάρχει συνεργασία με τους τοπικούς φορείς και την αγορά;
Λαμβάνεται υπόψη η άποψη των επιχειρηματιών του κλάδου; Υπάρχουν ανοιχτοί δίαυλοι επικοινωνίας με επαγγελματικούς συλλόγους και επιμελητήρια;
Η αντιπαράθεση μεταξύ των δύο πλευρών αναδεικνύει την ανάγκη για μια σαφή και τεκμηριωμένη ενημέρωση των πολιτών σχετικά με τη στρατηγική της Περιφέρειας Αττικής στον τουριστικό τομέα. Οι απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα θα μπορούσαν να συμβάλουν στη διαμόρφωση μιας πιο ολοκληρωμένης εικόνας για το μέλλον της τουριστικής ανάπτυξης της περιοχής.