ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Χ.Γκόκας: Πολιτική βούληση για να λειτουργήσει η Ανακουφιστική Φροντίδα, ισότιμα για όλους.
Σημεία Ομιλίας Χρήστου Γκόκα, Βουλευτή ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής στο Σχέδιο Νόμου με θέμα : «Ολοκληρωμένο Σύστημα Παροχής Ανακουφιστικής Φροντίδας – Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και την προστασία της δημόσιας υγείας και άλλες επείγουσες ρυθμίσεις».
- Η παροχή υπηρεσιών ανακουφιστικής φροντίδας σε ενήλικες και ανηλίκους που αντιμετωπίζουν σοβαρές ασθένειες και προσπαθούν να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής τους, αλλά και των οικογενειών τους που είναι δίπλα τους σε αυτόν τον αγώνα, πρέπει να καλύψει ένα μεγάλο κενό που υπάρχει μέχρι σήμερα.
- Το ερώτημα, κύριε Υπουργέ, είναι αν έχετε πραγματικά την πολιτική βούληση ώστε αυτό που θα θεσμοθετηθεί για την ανακουφιστική φροντίδα να εφαρμοστεί, να λειτουργήσει.
- Για να προχωρήσει, για να έχει αποτελέσματα για όλους τους πολίτες, με ισότιμη πρόσβαση, πρέπει να ενταχθεί μέσα σε ένα ισχυρό δημόσιο σύστημα υγείας που θα καλύπτει και την ελληνική περιφέρεια.
- Όμως, θα πρέπει η Κυβέρνηση να αναθεωρήσει τη λογική της μεθοδευμένης απαξίωσης του Εθνικού Συστήματος Υγείας και να αναβαθμίσει και να ενισχύσει τη λειτουργία του.
Όπως φάνηκε στο πρόσφατο Νομοσχέδιο για την Υγεία, αντί να αντιληφθείτε την αξία και τη σημασία ενός Δημόσιου Συστήματος Υγείας, όπως αναδείχθηκε με την εμπειρία της πανδημίας, επιλέγετε την αποδυνάμωση της Δημόσιας Υγείας και της Δωρεάν Περίθαλψης.
- Προς το παρόν καλύπτετε κενά και αδυναμίες με παρατάσεις συμβάσεων. Δεν θα πούμε όχι, όμως θα πρέπει να δοθούν μόνιμες λύσεις. Όπως και να συμπληρωθούν τα πολλά, μεγάλα και κρίσιμα κενά.
- Γνωρίζω πολύ καλά το πρόβλημα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το Νοσοκομείο Άρτας. Χωρίς νέο οργανόγραμμα, με 30 κενές οργανικές θέσεις γιατρών από το υπάρχον οργανόγραμμα, με πολλές επικείμενες συνταξιοδοτήσεις ιατρικού, αλλά και νοσηλευτικού και λοιπού προσωπικού, και χωρίς Ιατροδικαστή.
- Στο Νομοσχέδιο υπάρχουν και άλλες διατάξεις για παρατάσεις μέτρων, παρ’ ότι έχουν περάσει 3 χρόνια, που αφορούν στη διαχείριση της πανδημίας. Όμως μαζί μ’ αυτά παρατείνεται και το καθεστώς των απευθείας αναθέσεων προμηθειών υλικών, υπηρεσιών κ.λπ. Δεν διασφαλίζεται έτσι ούτε η διαφάνεια, ούτε το Δημόσιο Συμφέρον.
- Για το άρθρο 77, σχετικά με την κύρωση της Συμφωνίας Εκτέλεσης Συμπληρωματικών Εργασιών, για το Νέο Διεθνή Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης που κατασκευάζεται.
Καταρχάς είναι απαράδεκτο ότι μια τόσο σοβαρή σύμβαση έρχεται σαν ένα άρθρο σε ένα νομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας με πολλές άλλες διατάξεις, χωρίς καμία συζήτηση στην αρμόδια Επιτροπή, χωρίς τη δυνατότητα να ζητηθούν στοιχεία και να απαντηθούν ερωτήματα. Σήμερα, μετά και από δική μας παρέμβαση, καταθέσατε έγγραφα και στοιχεία που ζητήσαμε. Πώς μπορούν όμως να μελετηθούν ενώ η συζήτηση στην Ολομέλεια ολοκληρώνεται; Για ένα έργο το οποίο ως πρόταση ωρίμασε επί ΠΑΣΟΚ, έρχεται καθυστερημένα η συμβασιοποίηση ορισμένων συμπληρωματικών εργασιών, αλλά λείπουν πολλά.
- Δεν έχει συμπεριληφθεί, δεν έχει υιοθετηθεί η πρόταση του Περιφερειάρχη Κρήτης που έτυχε της ομόφωνης στήριξης του περιφερειακού συμβουλίου για αλλαγή χάραξης και κατασκευή σήραγγας 1,25 χιλιομέτρων στο οδικό τμήμα από Αεροδρόμιο προς Χερσόνησο. Θέση που υποστήριξε και το Τεχνικό Επιμελητήριο Ανατολικής Κρήτης, το οποίο επιπλέον προτείνει και την κατάργηση ανισόπεδου κόμβου, που προβλέπεται πολύ κοντά, στο ένα χιλιόμετρο, από τον ανισόπεδο κόμβο Χερσονήσου.
- Δεν περιλαμβάνεται η αναβάθμιση και η βελτίωση όλων των οδικών αξόνων πρόσβασης στο αεροδρόμιο.
- Δεν υπάρχει η πρόβλεψη για τη συνολική αντιπλημμυρική προστασία, της ευρύτερης περιοχής, προβλέπονται αντιπλημμυρικά έργα, 500.000 περίπου ευρώ, που αφορούν μόνο στο αεροδρόμιο.
- Πότε θα προχωρήσουν όλα αυτά τα επίσης αναγκαία έργα;
- Οι συμπληρωματικές εργασίες αφορούν βασικά το κτίριο του Αεροσταθμού (75 εκατ. ευρώ), και τους χώρους στάθμευσης αεροσκαφών και το οδικό δίκτυο του Αεροδρομίου.
- Δεν υπάρχει επέκταση του αεροδιαδρόμου, όπως γράφηκε στον τύπο;
- Αυτό το σημαντικό έργο όχι μόνο για την Κρήτη, αλλά και για την Εθνική Οικονομία, πρέπει να ολοκληρωθεί χωρίς να μείνουν εκκρεμότητες.
- Τροπολογία food pass,
Το προεκλογικό επίδομα του κ. Μητσοτάκη. Πρόκειται για την ομολογία της αποτυχίας του πολυδιαφημισμένου καλαθιού του νοικοκυριού. Δεν καλύπτει όχι μόνο το συνολικό πληθωρισμό, αλλά ούτε τον πληθωρισμό στα τρόφιμα που είναι 15% έως και 25% σε κάποια είδη (γαλακτοκομικά, κρεατικά, έλαια).
Για να πάρει ένας συνταξιούχος ΟΓΑ 22 ευρώ πρέπει να ξοδέψει για τρόφιμα, κάθε μήνα 220 ευρώ , από 330 ευρώ της σύνταξής του. Είναι αμφίβολο αν θα απορροφηθούν τα 650 εκατομμύρια που προβλέπεται, μέσα από τα υπερκέρδη των διυλιστηρίων, τα οποία όμως είναι πολύ περισσότερα και αντίστοιχα θα έπρεπε να είναι πολύ περισσότερα και τα χρήματα για το Food Pass.
Η μόνη αποτελεσματική και αξιοπρεπής για τον πολίτη λύση –παρ’ότι δεν θα αρνηθούμε οτιδήποτε πηγαίνει στους πολίτες, θα είμαστε θετικοί- θα ήταν η υιοθέτηση της πρότασής μας, όπως κατ’ επανάληψη την έχουμε παρουσιάσει, για την αντιμετώπιση της ακρίβειας και την ενεργειακή κρίση.
- Τροπολογία Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών:
Ξανά τα ίδια. Πρέπει να ψηφίσουμε πολλά εντελώς διαφορετικά άρθρα μεταξύ τους ως ένα. Επιμένετε σ’ αυτό τον απαράδεκτο τρόπο νομοθέτησης, εκβιάζοντας την ψήφο των Βουλευτών. Δεν μπορούμε να εκφράσουμε την θέση μας για κάθε άρθρο ξεχωριστά. Συμφωνούμε στο άρθρο 5, για την έκτακτη ενίσχυση για τα Αστικά και Υπεραστικά ΚΤΕΛ, αντιλαμβανόμενοι τους λόγους που έχουν προκύψει. Θα ψηφίζαμε ναι ως ένα ξεχωριστό άρθρο. Όπως και στα άρθρα 6 και 7 για τον ΟΣΕ.
Όμως, για το άρθρο 2 έχουμε εκφράσει τη διαφωνία μας για τον τρόπο της Οικονομικής Ενίσχυσης στην Εταιρεία Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε. με 130 εκατ. με το Ν. 4810/2021, χωρίς το Ελληνικό Δημόσιο να αποκτήσει αντίστοιχες μετοχές, όπως συνέβη με το Γερμανικό Δημόσιο όταν ενίσχυσε τη «LUFTHANSA».
- Και δεν ξεχνάμε ούτε το σκανδαλώδη τρόπο παράτασης της Σύμβασης για το Ελευθέριος Βενιζέλος, ούτε οτι το Ελληνικό Δημόσιο θα έχανε 600 εκατ. ευρώ (συμφωνία 400 εκατ. που ανέβηκε από την ΕΕ στο 1 εκατ.), ενώ θα μπορούσε με σωστή διαπραγμάτευση να πάει στο 1,5 εκατ. Ευρώ.
- Ούτε με το άρθρο 3 μπορούμε να συμφωνήσουμε που συνεχώς απαλλάσσει από συνέπειες όσους για 2 χρόνια καθυστερούν την καταβολή των Τελών Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων.
- Με το άρθρο 4 επιχειρείται και πάλι εκτός της παράτασης της ανάθεσης του συγκοινωνιακού έργου στον ΟΑΣΘ να νομιμοποιήσετε την παράταση των συμβάσεων με τα ΚΤΕΛ, όπου προβλέπονται (απ’ όσο έχουμε πληροφορηθεί) 8 ακόμα δρομολόγια.
- Τέλος, όσον αφορά το άρθρο 8, τι εξυπηρετούν οι τεχνικοί σύμβουλοι; Δεν υπάρχουν επιτροπές και τεχνικές υπηρεσίες; Γιατί πρέπει να αποφασίσουν οι Υπουργοί την έγκριση της μελέτης σκοπιμότητας για την ηλεκτροκίνηση και τη μετάβαση σε ένα «πράσινο» και βιώσιμο σύστημα μεταφορών του Ταμείου Ανάκαμψης, για τη σύσταση δηλαδή του εθνικού φορέα για την ηλεκτροκίνηση;
Με αυτά τα δεδομένα στη συγκεκριμένη τροπολογία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ψηφίζουμε «ΠΑΡΩΝ».
- Κλείνω με το άρθρο 8 της τροπολογίας με γενικό αριθμό 1538 και ειδικό 237 του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου.
Είμαστε αντίθετοι, όπως είχαμε διαφορετική άποψη και στον ν. 4982/2022, λόγω των προβλημάτων που αφορούσαν στους εγκατεστημένους επενδυτές σχετικά με τον κανονισμό λειτουργίας και τη διαχείριση των επιχειρηματικών πάρκων.