Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Δήλωση Γκόγκα – Σαρηγιάννη: “Η πραγματικότητα για τις ανάγκες και τα ζητήματα των υποδομών της Κρήτης παραμένει”

Published

on

ΚΟΙΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΧΡΗΣΤΟΥ ΓΚΟΚΑ, ΤΟΜΕΑΡΧΗ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΤΗΣ Κ.Ο. ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗ ΣΑΡΗΓΙΑΝΝΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΤΗΣ Ν.Ε. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

Οι ελλείψεις στις υποδομές στην Κρήτη είναι δεδομένες και γνωστές, ιδιαίτερα στους φορείς και στους κατοίκους της.

Οι καθυστερήσεις των τελευταίων χρόνων, και η ελλιπής συνεργασία με τους τοπικούς φορείς έχουν αφήσει πολλά ανοικτά ζητήματα στο σχεδιασμό και στην υλοποίηση των μεγάλων έργων υποδομής.

Η επίσκεψη του Κυβερνητικού Κλιμακίου, με επικεφαλής τον ίδιο τον Πρωθυπουργό, μια ανάσα πριν τις εκλογές, δεν μπορεί να κρύψει τα προβλήματα, παρά την επικοινωνιακή  διαχείριση της περιοδείας του στην Κρήτη.

Με μεγάλη ευκολία εξαγγέλθηκαν πληθώρα έργων και δράσεων, παρ’ ότι η Κυβέρνηση σε προτάσεις φορέων και της αντιπολίτευσης, επικαλείται έλλειψη πόρων. Ξαφνικά, όλα αλλάζουν μέσα από μια προεκλογική παροχολογία και υποσχέσεις. 

Δεν αγνοούμε και δεν μηδενίζουμε, ό,τι είναι θετικό.

Ξεκινά μόλις τώρα, με τη λήξη της θητείας αυτής της Κυβέρνησης της ΝΔ και αφού πέρασε και μια ολόκληρη θητεία της προηγούμενης Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, η κατασκευή ενός μόνο τμήματος του ΒΟΑΚ, δηλαδή θα έχουμε εργασίες για πρώτη φορά μετά το 2012.

Η σημερινή Κυβέρνηση ακολουθεί την επιλογή της τριχοτόμησης του έργου από την προηγούμενη Κυβέρνηση, στην οποία είχε όμως και η ίδια ασκήσει έντονη κριτική.

Advertisement

Προχωρά χωρίς ολοκληρωμένο προγραμματισμό, χωρίς συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και με πολλές εκκρεμότητες, χωρίς την απαιτούμενη συνεργασία με τους τοπικούς φορείς, όπως π.χ. για το τμήμα που διασχίζει το Ηράκλειο.

Προχωρά χωρίς ορατή πρόβλεψη για ολοκλήρωση του έργου του ΒΟΑΚ από Κίσσαμο μέχρι Σητεία. Χωρίς την επιλογή του έργου ως ενιαίου και της ενιαίας κατασκευής του.

Αντίθετα, το μόνο ενιαίο, αφορά στα υψηλά διόδια σε όλο το μήκος του αυτοκινητοδρόμου και πάρα το μεγάλο ύψος της Δημόσιας Χρηματοδότησης του έργου (Ταμείο Ανάκαμψης, ΕΣΠΑ κ.λπ.).

Επίσης δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για τις κάθετες συνδέσεις, με το διευρωπαϊκό δίκτυο και το νότιο άξονα.

Δεν υπήρξε καμία αναφορά για το αναγκαίο έργο μεταφοράς, με μέσο σταθερής τροχιάς, ούτε για στρατηγικό σχεδιασμό έργων υποδομών που αφορούν στις μεταφορές.

Το νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι, προχωρά μεν, και είναι θετικό αυτό, αλλά παρά την πρόσφατη σύμβαση συμπληρωματικών εργασιών, υπάρχουν σοβαρές εκκρεμότητες. Όπως η αλλαγή χάραξης και η κατασκευή σήραγγας στο οδικό τμήμα από Αεροδρόμιο προς Χερσόνησο, όπως προτείνει το ΤΕΕ Ανατολικής Κρήτης και οι Τοπικοί Φορείς, η βελτίωση –αναβάθμιση των οδικών αξόνων πρόσβασης στο Αεροδρόμιο, η συνολική αντιπλημμυρική προστασία της ευρύτερης περιοχής, η επέκταση του αεροδιαδρόμου κ.λπ..

Παράλληλα επίσης, με την άρνηση της Κυβέρνησης να προχωρήσει η σύνταξη Ειδικού ή Τοπικού Χωρικού Σχεδίου από το Δήμο Ηρακλείου για την αξιοποίηση του Αεροδρομίου «Ν. Καζαντζάκης».

Advertisement

Όσον δε αφορά στις ανάγκες για την αποκατάσταση ζημιών στις υποδομές, σχολεία και κτίρια της σεισμόπληκτης περιοχής του Δήμου Μινώα Πεδιάδας, δεν έγινε καμία αναφορά, και η γραφειοκρατία παρατείνει τα προβλήματα και την αγωνία των κατοίκων της.

Η περιοδεία του  πρωθυπουργικού κλιμακίου στην Κρήτη τελείωσε. Η πραγματικότητα, για τις ανάγκες και τα ζητήματα των υποδομών παραμένει, και δεν προφέρεται για προεκλογικές φιέστες. Απαιτείται συνεργασία με τους Τοπικούς Φορείς και ολοκληρωμένος σχεδιασμός και προγραμματισμός, που παραμένει ζητούμενο.

Advertisement