Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Έρευνα Eteron – Η άποψη της Gen Z

Published

on

Μία σημαντική έρευνα που δείχνει την αντίληψη των νέων έως 25 ετών για την πολιτική πραγματοποίησε το Eteron.

Ποιες είναι οι απόψεις των νέων έως και 25 ετών για ζητήματα που βρέθηκαν στο επίκεντρο της δημόσιας συζήτησης την τελευταία διετία; Ποια Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης χρησιμοποιούν περισσότερο; Ποιες πηγές ενημέρωσης επιλέγουν και πώς διαμορφώνουν την πολιτική τους άποψη; Τι πιστεύουν για την παραπληροφόρηση και πόσο εύκολα πέφτουν θύματα ψευδών ειδήσεων; Σκοπεύουν να ψηφίσουν στις επόμενες εκλογές; Αυτά τα ερωτήματα επιχείρησε να απαντήσει η ποσοτική έρευνα του Eteron – Ινστιτούτο για την Έρευνα και την Κοινωνική Αλλαγή.

Πρόκειται για την πρώτη έρευνα στην Ελλάδα που αναδεικνύει αυτή τη θεματολογία εστιάζοντας αποκλειστικά στην ηλικιακή κατηγορία 16 – 25 ετών, τη Generation Ζ ή Gen Z όπως, εν συντομία, ονομάζεται.

Η έρευνα εντάσσεται στο project Gen Z I Voice On.

Πραγματοποιήθηκε σε όλη τη χώρα τον Δεκέμβριο του 2021 από την aboutpeople. Η κατάρτιση του ερωτηματολογίου και η παρουσίαση και ανάλυση των βασικών συμπερασμάτων της έρευνας έγινε από τριμελή ερευνητική ομάδα, αποτελούμενη από την Αναστασία Βενετή, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Bournemouth (UK), τον Σταμάτη Πουλακιδάκο, Επίκουρο Καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας και τον Αλέξανδρο Μινωτάκη, Υπ. Διδάκτορα στο Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ του ΕΚΠΑ.

Σχετικά με τα συμπεράσματα της έρευνας για τη Gen Z στην Ελλάδα, η ερευνητική ομάδα επισημαίνει:

«Στα σημαντικότερα ευρήματα της έρευνας είναι η αποτύπωση μιας γενιάς που φαίνεται να ενδιαφέρεται για την πολιτική ζωή, αναπτύσσει εξωδιαδικτυακό ρεπερτόριο δράσης, έχει ανησυχίες για τις μελλοντικές εξελίξεις και προβληματισμό γύρω από την πανδημία. Παράλληλα, είναι μια γενιά που περνά πολλές ώρες στο διαδίκτυο, εκφράζει μια συγκρατημένη εμπιστοσύνη στον ψηφιακό κόσμο, και είναι περισσότερο απομακρυσμένη από τα παραδοσιακά μέσα. Ανάμεσα σε άλλα, διαφαίνεται μια «κριτική» διάθεση απέναντι στο ενημερωτικό περιεχόμενο, η οποία πιθανόν επηρεάζεται από τη δυσπιστία που εκφράζεται έναντι θεμελιωδών θεσμών των σύγχρονων κοινωνιών, μεταξύ αυτών και των ΜΜΕ.»

Advertisement
Advertisement