Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Γ.Μουλκιώτης: «Η επιτυχία του σχεδίου για την παιδική προστασία εξαρτάται από τη συνολική ένταξη στον κρατικό προϋπολογισμό»

Published

on


Ο βουλευτής Βοιωτίας και Τομεάρχης Εργασίας του ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής, Γιώργος Μουλκιώτης, τοποθετήθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά την κοινή συνεδρίαση των Διαρκών Επιτροπών Κοινωνικών Υποθέσεων, Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης και Μορφωτικών Υποθέσεων και της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Ισότητας, Νεολαίας και Δικαιωμάτων του Ανθρώπου για την παρουσίαση του «Εθνικού Σχεδίου Δράσης για την Προστασία των Παιδιών από τη Σεξουαλική Κακοποίηση και Εκμετάλλευση».

Τόνισε εξ αρχής ότι η χώρα χρειάζεται ένα ρεαλιστικό, υλοποιήσιμο και αποτελεσματικό σχέδιο για την προστασία του παιδιού.

Επεσήμανε, ωστόσο, ότι με το Εθνικό Σχέδιο Δράσης της Κυβέρνησης δεν επιτυγχάνεται μια ολιστική προσέγγιση ώστε να εξαλειφθεί η «σαλαμοποίηση» της παιδικής προστασίας.

Μεταξύ άλλων, ανέφερε ότι:

Η Κυβέρνηση κατά την διάρκεια σύνταξης του Εθνικού Σχεδίου Δράσης δεν προχώρησε σε καμία διαβούλευση με τους γνώστες του ζητήματος, με το Συνήγορο του Παιδιού, με τους εκπροσώπους των ανθρώπων που κάθε μέρα βρίσκονται στο πεδίο – Σύνδεσμος Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος, Σύλλογος Ελλήνων Ψυχολόγων, Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης και λοιπούς δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, προκειμένου να αποτυπωθούν οι απόψεις και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η παιδική προστασία.
Με το Εθνικό Σχέδιο Δράσης δεν φαίνεται να αντιμετωπίζεται η αναγκαιότητα μετάβασης από το ιδρυματικό μοντέλο, σε εκείνο της παροχής υποστήριξης οικογενειών και εναλλακτικής φροντίδας στην κοινότητα για τα παιδιά που ζουν προσωρινά ή επί μακρόν σε δομές κλειστής ιδρυματικής φροντίδας εκτός οικογένειας.
Το Εθνικό Σχέδιο Δράσης αναφέρεται στην ενίσχυση των εμπλεκόμενων υπηρεσιών συνδρομής των παιδιών και δίωξης των δραστών, χωρίς να υπάρξει καμία πρόνοια για την αξιολόγηση και την ενίσχυση των ήδη υπαρχουσών δομών που αντιμετωπίζουν δομικά και λειτουργικά προβλήματα, όπως μη ίδρυση των κοινωνικών υπηρεσιών στα Πρωτοδικεία, παρά την αναφορά στην σχετική νομοθεσία (ν. 2447/1996), οι Ομάδες Προστασίας Ανηλίκων (Ο.Π.Α.) λειτουργούν, κατά κύριο λόγο, με προσωπικό από τα «Βοήθεια στο Σπίτι» και τα Κέντρα Κοινότητας, με αποτέλεσμα η προστασία ανηλίκων να αντιμετωπίζεται ως «πάρεργο» ενώ το προσωπικό αυτό, στις περισσότερες περιπτώσεις, δεν έχει εκπαιδευτεί επαρκώς και παράλληλα, δεν εποπτεύεται από εξειδικευμένο φορέα, όπως το Ε.Κ.Κ.Α, ο σχεδιασμός των Ο.Π.Α. είναι ελλιπής, καθώς δεν προϋποθέτει τη διεπιστημονικότητα, δεν προβλέπεται θεσμικά η συμμετοχή ψυχολόγων ή άλλων ειδικοτήτων (παιδοψυχίατρων, νομικών κ.α.).
Τέλος, επεσήμανε ότι η αποτελεσματική διασφάλιση της παιδικής προστασίας προϋποθέτει επάρκεια σε ανθρώπινο δυναμικό και κατάλληλα χρηματοδοτικά εργαλεία.

Συγκεκριμένα, απαιτούνται:

Επαρκείς προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού για την αντιμετώπιση της υποστελέχωσης των δομών
Διασύνδεση των δομών έτσι ώστε να υπάρχει follow up με ένα ενιαίο Πρωτόκολλο, με θεσμική κατοχύρωση, διαχείρισης περιστατικών κακοποίησης/παραμέλησης ανηλίκων με διατομεακή συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων (Εισαγγελία Πρωτοδικών, Τμήμα Παιδικής Προστασίας Ο.Τ.Α., Αστυνομία, Νοσοκομείο κ.α.).
Λειτουργία σε κάθε Δήμο ενός Κέντρου Συμβουλευτικής Παιδιού, Εφήβου, Οικογένειας, με προσλήψεις διεπιστημονικού προσωπικού, παρέχοντας υπηρεσίες τόσο στην πρόληψη, όσο και στην θεραπεία.
Διαμόρφωση συνθηκών εξωστρέφειας στην γειτονιά και στο σχολείο, με ενεργό ρόλο των εμπλεκόμενων φορέων.
Επάρκεια μόνιμων πόρων με απένταξη από ΕΣΠΑ και ένταξη στον κρατικό προϋπολογισμό.

Advertisement
Advertisement