Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ιλχάν Αχμέτ: “Κυβέρνηση χωρίς ειδικό σχεδιασμό για την Θράκη”

Published

on

Συζητήθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής η επίκαιρη ερώτηση του Ιλχάν Αχμέτ με θέμα την «Λήψη μέτρων για την αποκλιμάκωση των αναπτυξιακών αντικινήτρων που ταλαιπωρούν τις επιχειρήσεις της Θράκης και τον πληθυσμό της»

Κυβέρνηση χωρίς ειδικό σχεδιασμό για την Θράκη

Ιλχάν Αχμέτ: «Έχω καταθέσει επιστολή πριν ένα χρόνο για σύσταση κοινοβουλευτικής επιτροπής παρακολούθησης του πορίσματος της διακομματικής για την Θράκη. Αν είναι θέμα πατρότητας της ιδέας για να την υλοποιήσετε, σαν την εκχωρώ …»

Νίκος Παπαθανάσης : « Κάνουμε έργα στην Θράκη, μπείτε στον ιστότοπο “erga.gov.gr” για να τα δείτε!»

Ιλχάν Αχμέτ: «Δημιουργήσατε κίνητρα δύο ταχυτήτων στον αναπτυξιακό νόμο. Η Θράκη δεν έχει σιδηρόδρομο, λείπουν οι συνδυασμένες μεταφορές, η Νυμφαία δεν δέχεται τουριστικά λεωφορεία και φορτηγά, τα τελωνεία σε Κήπους και Καστανιές είναι σε κακό χάλι, η περιοχή καταρρέει πληθυσμιακά, οι επενδυτικές πρωτοβουλίες λιμνάζουν»

Νίκος Παπαθανάσης: «Η Θράκη πήρε το 100% της επιχορήγησης και μία έξτρα στήριξη στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τώρα τα κίνητρα της τα ζητάνε και οι άλλες περιφέρειες !»

Το έλλειμμα συγκροτημένου αναπτυξιακού σχεδιασμού για την Θράκη από την πλευρά τα κυβέρνησης ανέδειξε ο βουλευτής Ροδόπης του ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ, Ιλχάν Αχμέτ, με την επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε με θέμα την «Λήψη μέτρων για την αποκλιμάκωση των αναπτυξιακών αντικινήτρων που ταλαιπωρούν τις επιχειρήσεις της Θράκης και τον πληθυσμό της».

Advertisement

Στην ερώτηση απάντησε προσερχόμενος στην Ολομέλεια της Βουλής ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών , Νίκος Παπαθανάσης, ο οποίος υπερασπίστηκε την κυβερνητική πολιτική και ούτε λίγο ούτε πολύ κάλεσε τον βουλευτή αλλά και τους πολίτες της Θράκης να ενημερωθούν για τα έργα που γίνονται στην Θράκη από τον ιστότοπο “erga.gov.gr” …

Ο κ. Παπαθανάσης υιοθετώντας την λογική « και αν η πραγματικότητα δεν μας αρέσει τόσο το χειρότερο για εκείνη» , απέναντι στην ανάγλυφη εικόνα εγκατάλειψης της περιοχής που μετέφερε ο βουλευτής Ροδόπης όσο και πρόσφατα με επιστολή του στον Πρωθυπουργό ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ακριτικών περιοχών αλλά και ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως, υποστήριξε ότι στην Θράκη γίνονται έργα από το ΕΣΠΑ, τον Φιλόδημο, το πρόγραμμα Αντώνης Τρίτσης και από ΣΔΙΤ.

Μεταξύ αυτών στον τομέα των μεταφορών ο κ. Παπαθανάσης περιέγραψε την «αναβάθμιση των υποδομών Λιμένος Αλεξανδρούπολης και στον τομέα των δικτύων και υποδομών έργα οδικής ασφάλειας σε Ξάνθη, Ροδόπη και Έβρο».

«Αν κάνετε αυτήν τη μελέτη μέσα και από το πρόγραμμα αυτό που μπορείτε να μπείτε, θα δείτε ότι υπάρχει μια ιδιαίτερη έμφαση στα έργα της Θράκης, έργα αστικής ανάπλασης σε Αλεξανδρούπολη, Κομοτηνή και Σουφλί, έργα αναβάθμισης, επέκτασης και εκσυγχρονισμού εγκαταστάσεων επεξεργασίας και καθαρισμού αστικών λυμάτων και επαναχρησιμοποίηση επεξεργασμένου νερού, έργο αναβάθμισης του δικτύου εναέριων γραμμών του διαχειριστή ΔΕΔΔΗΕ στις περιφερειακές ενότητες Ροδόπης και Ξάνθης, έργο αύξησης της εγκατεστημένης ισχύος σε υποσταθμούς του διαχειριστή πάλι ΔΕΔΔΗΕ στον υποσταθμό Μαγικού στην περιφερειακή ενότητα Ξάνθης και βεβαίως οι αναβαθμίσεις και τα έργα τα οποία υλοποιούνται μέσω του TAΑ, γιατί αναφέρεστε στο Ταμείο Ανάκαμψης».

«Στη Θράκη έχουμε και το ΣΔΙΤ, τη μεταφορά και διανομή νερού από τον Νέστο στην πεδιάδα της Ξάνθης, ένα πάρα πολύ σημαντικό έργο. Αφορά μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία έργων απόληψης νερού από τον ποταμό Νέστο, φράγμα Τοξοτών και τη διάθεσή του στην πεδιάδα της Ξάνθης», ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Παπαθανάσης.

Στην δευτερολογία του ο κ. Ιλχάν Αχμέτ εξέθεσε όλη την προβληματική της αναπτυξιακής παθολογίας της Θράκης την οποία η κυβέρνηση εξακολουθεί να αντιπαρέρχεται με την απαρίθμηση ορισμένων έργων από συγκεκριμένα χρηματοδοτικά εργαλεία.

Καταθέτοντας στα πρακτικά της Βουλής την πρόσφατη επιστολή Γιορδαμλή στον Πρωθυπουργό αλλά και την παρέμβαση του Μητροπολίτη Άνθιμου σε μέσα ενημέρωσης του Έβρου, ο βουλευτής Ροδόπης εξήγησε στον παριστάμενο υπουργό της κυβέρνησης της Ν.Δ. ότι το πόρισμα της διακομματικής ξεχάστηκε στα συρτάρια και δεν συστάθηκε ποτέ η επιτροπή παρακολούθησης, που με επιστολή του ζήτησε πέρυσι.

Advertisement

Υπενθύμισε μάλιστα πως, σε ό,τι αφορά τον αναπτυξιακό νόμο, η κυβέρνηση κινήθηκε για Ξάνθη και Ροδόπη μόνο όταν εκείνος παρενέβη στην Ολομέλεια κατά την διάρκεια της συζήτησης του νομοσχεδίου και τότε δόθηκαν κίνητρα κουτσουρεμένα για τους δύο νομούς σε σχέση με την Αλεξανδρούπολη, επισημοποιώντας με αυτόν τον τρόπο την κατάτμηση των κινήτρων για πρώτη φορά στην Θράκη.

«Η ανάπτυξη μπορεί να γίνει, ξέρετε, μόνο ισόρροπα. Όταν η ανάπτυξη δεν είναι ισόρροπη για όλη τη Θράκη, δεν μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη», τόνισε χαρακτηριστικά.

«Το ότι κάποια σχολικά κτίρια αναβαθμίζονται κλπ δεν είναι ανάπτυξη. Δεν υπάρχει συνολική αναπτυξιακή πολιτική, τη στιγμή μάλιστα που τα πρόσφατα δημογραφικά στοιχεία αναφέρουν ότι στη Ροδόπη λόγω της ανυπαρξίας πολιτικής έχουμε μείωση πληθυσμού 6,5% και 8% μείωση πληθυσμού στον Έβρο. Στο Δήμο Αρριανών, στο Δήμο Μαρώνειας, στο Δήμο Κομοτηνής μειώνονται κάθε μέρα οι κάτοικοι και αυτό βέβαια δημιουργεί πρόβλημα», πρόσθεσε ο ίδιος.

Σε άλλο σημείο της ομιλίας του επανήλθε στη κατάσταση που επικρατεί στον Σταθμό Διαβατηριακών Ελέγχων της Νυμφαίας ρωτώντας τον κ. Παπαθανάση «πόσο θα περιμένουν ακόμα οι πολίτες στη Θράκη να μιλήσουν οι δύο κυβερνήσεις, ούτως ώστε να έρχονται τουριστικά λεωφορεία και να ζωντανέψει λίγο η αγορά της Κομοτηνής;»

«Για τα τελωνεία Κήπων και Καστανιών έχω φέρει εδώ πέρα τον Υπουργό Μεταφορών τρεις φορές, κύριε Υπουργέ, για να γίνει αυτό το τελωνείο και να γίνει αυτή η περίφημη γέφυρα, η δεύτερη μεταξύ δύο χωρών. Τίποτε. Ακόμα είναι στα σχέδια, ακόμα είναι στις προκηρύξεις, με αποτέλεσμα η είσοδος στη χώρα μας από την Τουρκία να είναι σε τραγική κατάσταση».

«Είπατε για το σιδηρόδρομο Ορμένιο-Αλεξανδρούπολη. Τι θα γίνει ο σιδηροδρομικός σταθμός στην Κομοτηνή, κύριε Υπουργέ; Χωρίς σιδηροδρομικό σταθμό, χωρίς μεταφορά, πέραν των αγαθών, και του λαού και του πληθυσμού, με ένα φθηνό σιδηροδρομικό σταθμό μπορεί να γίνει ανάπτυξη στη Ροδόπη; Έχει δέκα χρόνια να περάσει σταθμός.»

«Η Θράκη κ. Υπουργέ καθίσταται ο αναπτυξιακός ουραγός της Ελλάδας και η Ροδόπη ο τελευταίος τροχός της αμάξης αυτού του ουραγού !

Advertisement

Όσο δεν επιλύονται τα ζητήματα ανάπτυξης της Θράκης, μιας ανάπτυξης στέρεης, δίκαιης, που θα απευθύνεται σε όλα τα στρώματα του πληθυσμού, το αίσθημα απογοήτευσης και φυγής θα διογκώνεται.

Και εκεί που υπάρχουν αυτά τα προβλήματα, βρίσκουν πρόσφορο έδαφος να αναπτύσσουν την δράση τους διάφορα συστήματα και παρα-συστήματα που υπονομεύουν την κοινωνική ειρήνη και την δημοκρατική ομαλότητα στην Θράκη», κατέληξε ο βουλευτής Ροδόπης.

Advertisement