ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Ερώτηση-Παρέβαση στη Βουλή του ΚΙΝΑΛ: “Άνιση η μεταχείριση των νέων επιχειρήσεων ως προς την επιστρεπτέα προκαταβολή”
Ερώτηση – παρέμβαση προς τον αρμόδιο Υπουργό Οικονομικών πραγματοποίησαν 12 βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής (Βασίλης Κεγκέρογλου, Κώστας Σκανδαλίδης, Γιώργος Καμίνης, Γιώργος Αρβανιτίδης, Χρήστος Γκόκας, Δημήτρης Κωνσταντόπουλος, Γιώργος Μουλκιώτης, Δημήτρης Μπιάγκης, Απόστολος Πάνας, Ανδρέας Πουλάς, Γιώργος Φραγγίδης), με πρωτοβουλία της Ευαγγελίας Λιακούλη, σε σχέση με το καίριο, εν μέσω πρωτοφανούς οικονομικής ύφεσης, ζήτημα της άνισης μεταχείρισης των νέων επιχειρήσεων ως προς την Επιστρεπτέα προκαταβολή.
Όπως επισημαίνουν οι 12 βουλευτές του Κινήματος στο κείμενο της ερώτησής τους: «Η επιδημία του covid-19, δυστυχώς, έπληξε και χιλιάδες επιχειρήσεων, άλλες περισσότερο και άλλες κάπως πιο περιορισμένα, από την στιγμή που δεν είχαν όλες το ίδιο σημείο αφετηρίας, κατά την έναρξη των δύο lockdown της φετινής χρονιάς. Υπό αυτό το πρίσμα, είναι αυτονόητο πως οι νέες κυρίως επιχειρήσεις δέχθηκαν σχεδόν ολοκληρωτικό πλήγμα, επιχειρήσεις δηλαδή που άνοιξαν δηλαδή μέσα στην περίοδο της επιδημιολογικής κρίσης ή λίγο πριν, μέσα στο 2020 ή ακόμη και τους τελευταίους μήνες του 2019.
Οι εν λόγω επιχειρήσεις παρότι επένδυσαν κεφάλαια για την έναρξη τους, προσλαμβάνοντας σε πολλές περιπτώσεις προσωπικό, μη διαθέτοντας όμως ταυτόχρονα ένα εύλογο χρονικό διάστημα, προκειμένου να χτίσουν το πελατολόγιό τους, ούτε να αποθεματοποιήσουν έστω κατ’ ελάχιστο κεφάλαια κίνησης, βρέθηκαν σε μια αγορά σε πλήρη αποδρομή, καθώς η πτώση της καταναλωτικής δαπάνης υπολογίζεται σε πάνω από 25%…
Ωστόσο, οι νέες επιχειρήσεις των τελευταίων μηνών του 2019 και των πρώτων μηνών του 2020, παρότι ανέστειλαν αναγκαστικά τη λειτουργία τους, με απόφαση της Πολιτείας για δεύτερη φορά τον τελευταίο χρόνο, ουσιαστικά, αποκλείονται από την επιστρεπτέα προκαταβολή 4.
Για τον αποκλεισμό αυτό ευθύνεται ο τρόπος υπολογισμού της μείωσης ύψους 20% στον τζίρο των επιχειρήσεων, από τη στιγμή που η πτώση αυτή δεν λογίζεται με βάση τους τζίρους των προηγούμενων μηνών, αλλά με βάση τον τζίρο του τελευταίου τριμήνου του 2019 ή του πρώτου τριμήνου του 2020.
Όπως γίνεται αντιληπτό, μια επιχείρηση που άνοιξε τον Δεκέμβριο του 2019 π.χ. ή τον Ιανουάριο του 2020, εύλογα, δεν μπόρεσε μέσα στα μικρά αυτά διαστήματα, προ του πρώτου lockdown, να σχηματίσει υψηλούς τζίρους, είτε γιατί είναι σχεδόν αδύνατο κατά την έναρξη μιας επιχείρησης να «χτιστεί» ισχυρό πελατολόγιο, είτε γιατί ήρθε αντιμέτωπη με την κρίση της επιδημίας.
Έτσι, εντελώς παράδοξα, επιχειρήσεις που εμφάνισαν μείωση τζίρου τάξης 40% και 50% τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο σε σχέση με τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους π.χ. ή ακόμη και τον Αύγουστο που ήταν πεσμένη η αγορά λόγω θέρους, εμφάνισαν οριακή κερδοφορία σε σχέση με τους πρώτους μήνες έναρξής τους και αποκλείστηκαν από την επιστρεπτέα προκαταβολή 4 (!)».
Στο πλαίσιο των παραπάνω και δεδομένου ότι τα παραπάνω συνιστούν ευθέως άνιση μεταχείριση νέων και παλαιών επιχειρήσεων από πλευράς της Πολιτείας, οι 12 βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής ρωτούν τον αρμόδιο Υπουργό, πως σκοπεύει να αντιμετωπίσει αυτή την αδικία, ως προς την επιστρεπτέα προκαταβολή 4, αν εξετάζεται έστω και την ύστατη στιγμή μια αναθεώρηση των προϋποθέσεων και επανεξέταση των περιπτώσεων που απορρίφθηκαν, καθώς και με ποιον τρόπο θα διασφαλίζεται η συμμετοχή των νέων επιχειρήσεων που αποκλείστηκαν από την επιστρεπτέα προκαταβολή 4 στην επιστρεπτέα προκαταβολή 5;