Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Παραλίγο νέα Τέμπη στην Πιερία: Η απάντηση του ΟΣΕ

Published

on

Το τρένο που ήταν γεμάτο κόσμο θα έπεφτε πάνω σε ακινητοποιημένο συρμό του Προαστιακού

Τελευταία στιγμή δεν σημειώθηκε ένα νέο σοβαρό δυστύχημα με τρένα στην Πιερία, στον σταθμό του Κορινού. Η αμαξοστοιχία Intercity 57 με περίπου 200 επιβάτες παραλίγο να συγκρουστεί με ακινητοποιημένο συρμό του προαστιακού που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Λάρισα.

Το περιστατικό σημειώθηκε την Δευτέρα (25/11) και αποτυπώνει τις σοβαρές ελλείψεις μέτρων ασφαλείας στα τρένα, παρά την τραγωδία στα Τέμπη και τη λεγόμενη «επανεκκίνηση» των σιδηροδρόμων από την κυβέρνηση.Την ίδια στιγμή η απάντηση του ΟΣΕ για το συμβάν στην Πιερία δημιουργεί νέα ερωτήματα και περισσότερη ανησυχία. Ο ΟΣΕ και η ΕΡΓΟΣΕ όχι απλά επικυρώνουν το περιστατικό αλλά παραδέχονται πως «στο τμήμα αυτό του σιδηροδρομικού δικτύου λειτουργεί σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση από τον Αύγουστο του 2023».Πρακτικά ομολογούν πως τα «νέα» συστήματα ασφαλείας απλά δεν λειτούργησαν..

Η ανακοίνωση του ΟΣΕ για Πιερία«Σχετικά με δημοσίευμα που αναφέρεται σε παρ’ ολίγον σύγκρουση τρένων στην Πιερία, τόσο ο ΟΣΕ όσο και η ΕΡΓΟΣΕ με την κατασκευάστρια εταιρεία του συστήματος σηματοδότησης, εξετάζουν πολύ προσεκτικά όλες τις σχετικές αναφορές με σκοπό την πλήρη διερεύνηση του σχετικού περιστατικού.

Τονίζεται ότι στο τμήμα αυτό του σιδηροδρομικού δικτύου λειτουργεί σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση από τον Αύγουστο του 2023. Το συγκεκριμένο σύστημα έχει λάβει όλα τα αναγκαία πιστοποιητικά ασφαλείας όπως απαιτούνται από την σχετική νομοθεσία, ενώ διαθέτει και το ανάλογο πιστοποιητικό ασφαλούς λειτουργίας που εκδόθηκε από την ΡΑΣ.Με δεδομένη την ασφαλή κυκλοφορία των τρένων που εγγυάται διεθνώς η λειτουργία συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, ο ΟΣΕ, η ΕΡΓΟΣΕ και η κατασκευάστρια εταιρεία άμεσα κάνουν όλους τους απαιτούμενους τεχνικούς ελέγχους όπως επιβάλλουν τα τεχνικά εγχειρίδια των συστημάτων αυτών με σκοπό την εξακρίβωση των ακριβών αιτίων που αναφέρονται στο ανωτέρω περιστατικό».

Πώς αποφεύχθηκε η σύγκρουση των τρένων στην Πιερία


Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με πληροφορίες του crisismonitor.gr, ο συρμός του προαστιακού που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Λάρισα, υπέστη βλάβη περίπου στις 5 το απόγευμα με αποτέλεσμα να ακινητοποιηθεί στο Σταθμό του Κορινού. Την ίδια στιγμή, η αμαξοστοιχία Intercity 57 που είχε ως προορισμό την Αθήνα και κινούνταν και αυτή στη γραμμή καθόδου, πλησίαζε κανονικά -έχοντας μάλιστα «πράσινους» σηματοδότες- προς το σημείο που βρισκόταν ο χαλασμένος συρμός.

Advertisement

Οι μηχανοδηγοί της Intercity διαπίστωσαν τον κίνδυνο νέου δυστυχήματος μόνο όταν άκουσαν από τον ασύρματο τον συνάδελφό τους να ενημερώνει πως παραμένει στον σταθμό ακινητοποιημένος. Αμέσως, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, συνομίλησαν μέσω κινητού τηλεφώνου με τον μηχανοδηγό του προαστιακού προκειμένου να επιβεβαιώσουν πως βρισκόταν σταματημένος ουσιαστικά μπροστά τους.

Τότε, κατάφεραν να φρενάρουν το τρένο πριν υπάρξει κίνδυνος για τους επιβάτες της αμαξοστοιχίας αλλά και τους ίδιους.