ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Παύλος Γερουλάνος: “Χρειάζεται να κάνουμε απολογισμό των λαθών στον Ελληνικό Τουρισμό”
Η Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού στην εποχή του Κορονοϊού είναι μια καλή ευκαιρία να πραγματοποιήσουμε έναν απολογισμό των αστοχιών και λαθών της περασμένης χρονιάς στον Ελληνικό τουρισμό, βγάζοντας ασφαλή συμπεράσματα ώστε να μπορούμε να κάνουμε διορθωτικές κινήσεις.
Πρώτον, ο τουρισμός είναι στο επίκεντρο του διλήμματος, υγεία ή οικονομία. Σε κάθε περίπτωση προέχει η υγεία (και η φήμη ενός προορισμού γύρω από την υγεία) και άρα, κάθε απόφαση είναι ανάγκη να έχει την υγεία ως προτεραιότητα.
Δεύτερον, το κοινό καλό του τουρισμού (και της φήμης μιας χώρας) χρειάζεται να επιβάλλεται στο προσωπικό συμφέρον ενός επιχειρηματία. Οι εικόνες εκατοντάδων ανθρώπων να διασκεδάζουν σε κλειστούς χώρους διασκέδασης, εκτός από κίνδυνο για την υγεία τους, αποτελεί δυσφήμηση της Ελλάδας ως προορισμό.
Τρίτον, και ενδεχομένως σημαντικότερο, δεν έχει πια νόημα μόνο ο εθνικός τουριστικός σχεδιασμός και οι ακριβές εθνικές καμπάνιες σε μια εποχή που η πρόκληση δεν είναι το αν θα προτιμήσουν εσένα έναντι άλλων, αλλά να εμπιστευτεί ο εν δυνάμει επισκέπτης τα αεροπλάνα, τα ξενοδοχεία, τα κρουαζιερόπλοια κλπ. Η συνεργασία μεταξύ τουριστικών προορισμών με κοινά κριτήρια ασφάλειας και ποιότητας θα βοηθήσει να χτιστεί και να διατηρηθεί η εμπιστοσύνη που θα οδηγήσει πάλι τον κόσμο να νιώσει ασφαλής για να ταξιδεύσει.
Ειδικά στο τρίτο, η Ελλάδα είναι απούσα από τον διεθνή διάλογο πάνω στα κοινά κριτήρια ασφάλειας, διότι νόμιζε ότι η εφήμερη επιτυχία της θα οδηγούσε στο να γεμίσουν τον Ιούλιο τα καταλύματα. Αυτό δεν έγινε, διότι ακόμα και αν η Ελλάδα τα κατάφερε καλά στο πρώτο κύμα, το γενικότερο κλίμα αποτρέπει ανθρώπους από το να ταξιδεύουν.
Είναι ακόμα νωρίς να κάνουμε προβλέψεις για την επόμενη χρονιά και πόσο θα επηρεάσει την ψυχολογία των ταξιδιωτών η ανακάλυψη ενός εμβολίου. Δεν είναι, όμως, νωρίς να κάνουμε μια ειλικρινή αποτίμηση της χρονιάς που πέρασε ενώ τόσο η κυβέρνηση όσο και οι ιδιώτες έχουν πολλά να αναλογιστούν. Χωρίς καθαρή αποτίμηση της προηγούμενης χρονιάς, κάθε στρατηγική για την επόμενη χρονιά θα είναι στο κενό.