Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΑΙΣΧΡΟΚΕΡΔΕΙΑ: Σούπερ-μάρκετ, κινητή τηλεφωνία και τράπεζες: οι τιμές καλπάζουν, οι πολίτες παραμένουν ανυπεράσπιστοι

Published

on

Σούπερ-μάρκετ, κινητή τηλεφωνία και τράπεζες: οι τιμές καλπάζουν, οι πολίτες παραμένουν ανυπεράσπιστοι /H ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του Κινήματος Αλλαγής:

Σήμερα οι πολίτες αισθάνονται ανυπεράσπιστοι απέναντι στις καταχρηστικές πρακτικές των επιχειρήσεων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το ζήτημα των χρεώσεων που επιβάλλουν οι τράπεζες στους πολίτες για ηλεκτρονικές συναλλαγές που έχουν εκτοξευθεί από την έναρξη της πανδημίας. Ως Κίνημα Αλλαγής κάναμε πρώτοι ερώτηση ένα χρόνο πριν επισκεφθήκαμε την Επιτροπή Ανταγωνισμού και λίγες ημέρες μετά ελεγκτές της Επιτροπής έκαναν εφόδους στις τράπεζες. Λίγες ημέρες μετά τις παρεμβάσεις του Κινήματος Αλλαγής, ο Πρωθυπουργός συναντήθηκε με τους τραπεζίτες και τους ζήτησε να μειώσουν τις χρεώσεις οι οποίες μειώθηκαν μόνο για 26 απομακρυσμένα νησιά και περιοχές. Το 99,5% των πολιτών συνεχίζει να πληρώνει τις υψηλές αυτές χρεώσεις. Οι συμπολίτες μας που μετρούν καθημερινά και το τελευταίο ευρώ για τα έξοδα επιβίωσης δεν αντέχουν αυτές τις χρεώσεις.

Για τις χρεώσεις δεδομένων κινητής τηλεφωνίας, η Επιτροπή Ανταγωνισμού επιβεβαιώνει ότι στην Ελλάδα πληρώνουμε 60% παραπάνω από ό, τι στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, ενώ η σχετική υπερχρέωση επισημαίνεται και στην έκθεση Πισσαρίδη. Κάτι που έχει ιδιαίτερη αξία τώρα στη δεύτερη καραντίνα, όταν πολλαπλασιάζονται οι ανάγκες για χρήση MB για επαγγελματικούς, εκπαιδευτικούς αλλά και ψυχαγωγικούς λόγους. Παρά τις μειώσεις που ζήτησε ο Πρωθυπουργός από τις εταιρίες, οι μειώσεις που έγιναν ήταν μεμονωμένες κατά την περίοδο των Χριστουγέννων του 2019.

Ως Κίνημα Αλλαγής καταθέσαμε σχετική ερώτηση και ζητήσαμε τη σύγκληση της αρμόδιας επιτροπής για να έρθει στη Βουλή ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης μαζί με τις δύο ανεξάρτητες αρχές (Επιτροπή Ανταγωνισμού-ΕΕΕΤΤ) και τους εκπροσώπους των εταιριών κινητής τηλεφωνίας. Φυσικά ο Υπουργός δεν ήρθε ποτέ για να μας εξηγήσει τι γίνεται. Είναι ο ίδιος που ζήτησε να μη μπαίνουμε στα social media για να μη φορτωθεί το δίκτυο αλλά πολύ σύντομα θα κληθεί να μας απαντήσει για την επάρκεια και τη συντήρηση του δικτύου, τώρα που στο δεύτερο lockdown το δίκτυο διαρκώς πέφτει. Απαιτούνται αυξημένα αντανακλαστικά για την προστασία τόσο των καταναλωτών, όσο και του κόσμου της αγοράς. Το Υπουργείο Ανάπτυξης επέτρεψε την απότομη αύξηση τιμών σε βασικά είδη διατροφής από τα σούπερ-μάρκετ και μάλιστα παραμονή της καραντίνας. Κάναμε τη σχετική επισήμανση, είδαμε διάθεση να διερευνηθεί το θέμα, περιμένουμε τα αποτελέσματα.