ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Τομέας Παιδείας ΠΑΣΟΚ: “Απαιτείται η ενίσχυση του παιδαγωγικού και πολιτιστικού ρόλου του σχολείου”
Ανακοίνωση Τομέα Παιδείας του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής
Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας οφείλει να δει την εκπαιδευτική πραγματικότητα. Οι καθημερινές επικοινωνιακές τακτικές δεν αμβλύνουν την εικόνα των μεγάλων κενών στην εκπαιδευτική λειτουργία. Κάθε μέρα ανακοινώνονται τα ίδια και τα ίδια μέτρα μιας εικονικής πραγματικότητας, που δεν αγγίζουν το σχολείο.
Όμως, τα φαινόμενα βίας και παραβατικότητας στα σχολεία και τα πολλαπλά ψυχοσυναισθηματικά προβλήματα μαθητών / -τριών είναι συνεχώς παρόντα και οξυμμένα.
Επιμένουμε ότι το σχολείο μέσα στην παρατεταμένη δοκιμασία της οικονομικής κρίσης αλλά και της πανδημίας έχει μετασχηματιστεί. Οι μαθητές και οι μαθήτριες έχουν αλλάξει συμπεριφορές, τόσο από αυτή τη δοκιμασία όσο και από την ισχυρή και χωρίς ορθολογισμό χρήση του διαδικτύου. Το Υπουργείο Παιδείας, με τη σημερινή του αλλά και με την προηγούμενη ηγεσία του, ποτέ δεν ασχολήθηκε με τις επιπτώσεις που έχει αυτή η δοκιμασία.
Ποιες νέες ανισότητες έχουν εμφανιστεί, πώς έχει αλλάξει η συμπεριφορά των μαθητών /-τριών, πώς λειτουργεί το σχολείο σε αυτές τις νέες συνθήκες ; Οφείλει να προχωρήσει στη διεξαγωγή σχετικής έρευνας σε συνεργασία με πανεπιστήμια, για να αποτιμήσει την κατάσταση και να λάβει τα κατάλληλα μέτρα.
Προσλαμβάνονται αναπληρωτές, τρεις μήνες μετά την έναρξη των σχολείων, γιατί υπάρχουν ακόμα κενά εκπαιδευτικών! Είναι ανάγκη να γίνουν μόνιμοι διορισμοί. Να διοριστούν, επίσης, παντού ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί, ώστε να διαμορφώνουν κατάλληλο περιβάλλον σε μια λογική πρόληψης των παραβατικών συμπεριφορών και των προβλημάτων των μαθητών / μαθητριών.
Ο μετασχηματισμός του σχολείου δεν αφορά αποκλειστικά το μαθησιακό πεδίο αλλά και την κοινωνική συμπεριφορά των μαθητών και το συναισθηματικό τους κόσμο. Ως εκ τούτου, απαιτείται η ενίσχυση του παιδαγωγικού και πολιτιστικού ρόλου του σχολείου για να διαμορφωθεί μια δημιουργική συνάντηση του παραδοσιακού σχολείου με τις νέες προκλήσεις.
Διαμορφώνεται ένα νέο ψηφιδωτό εκπαιδευτικής πραγματικότητας με σύνθετα χαρακτηριστικά και προκλήσεις με έντονη δυναμική. Αποτελεί χρέος όλων μας να διασφαλίσουμε ότι το σχολείο του αύριο θα απαντήσει με επιτυχία στις προκλήσεις των καιρών και θα υποστηρίξει αποτελεσματικά τους μαθητές και τις μαθήτριες του σήμερα, τους πολίτες του αύριο σε όλα τα πεδία και τα επίπεδα της προσπάθειας τους.