Δημοσκοπήσεις. Όταν προπαγανδίζεις με το repercentage

Για ποια… αναγωγή επί των εγκύρων μιλούν λοιπόν οι δημοσκόποι;

Η στατιστική είναι ο καλύτερος τρόπος για να πεις ψέματα και στην περίπτωση των δημοσκοπήσεων, να προπαγανδίσεις.

Ως «εκτίμηση εκλογικής επιρροής» έχουν βαφτίσει οι δημοσκοπικές εταιρείες τον εκ νέου υπολογισμό (repercentage) των ποσοστών των κομμάτων, εξαιρώντας τις μη διευκρινισμένες απαντήσεις των ερωτώμενων: δηλαδή τις επιλογές «δεν θα ψηφίσω», «λευκό / άκυρο», «αναποφάσιστος/η» και «δεν απαντώ», ώστε, ως αναφέρουν, τα αποτελέσματα κάθε δημοσκόπησης να είναι συγκρίσιμα με τα εκλογικά αποτελέσματα.

Πώς ακριβώς να είναι συγκρίσιμα;

Ενδεικτικά: το 2012 είχαμε 61.000 άκυρα και λευκά, το 2015 (στις πρώτες, του Γενάρη) έφτασαν τα 150.000 σε χρονιά με 35,38% αποχή και το 2019 η εποχή έφτασε το 42,22% (!) και τα άκυρα και λευκά στο 2,08% (120.00 ψήφοι).

Για ποια… αναγωγή επί των εγκύρων μιλούν λοιπόν οι δημοσκόποι, όταν το repercentage ακυρώνεται από την εκλογική τάση;

Διαβάστε εδώ το πλήρες άρθρο του Νίκου Μποζιονέλου

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ