Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Χαρά Κεφαλίδου: «Τι μέλλει γενέσθαι με την ύλη των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2021;»

Published

on

Χαρά Κεφαλίδου: «Τι μέλλει γενέσθαι με την ύλη των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2021;»

ΕΡΩΤΗΣΗ Προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων κ. Ν. Κεραμέως, κατέθεσε στη Βουλή, η Βουλευτής Δράμας, Χαρά Κεφαλίδου

Θέμα: «Τι μέλλει γενέσθαι με την ύλη των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2021;»

Με το άνοιγμα των σχολείων να εκτιμάται ότι θα γίνει εντός Ιανουαρίου, ανάλογα πάντα με τα τρέχοντα επιδημιολογικά δεδομένα, τις εισηγήσεις των Ειδικών και το ενδεχόμενο ενός τρίτου κύματος πανδημίας, και με την τηλεκπαίδευση να μετρά σχεδόν δυο μήνες,  η αγωνία εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών, ειδικά των υποψηφίων για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις, εντείνεται. Στο δύσκολο αυτό πλαίσιο προστέθηκε και η ανασφάλεια που προκάλεσε η πρόταση του Υπουργείου σας στην πρόσφατη Σύνοδο των Πρυτάνεων για καθιέρωση βάσης εισαγωγής στα ΑΕΙ από τη φετινή χρονιά και την ξαφνική ανατροπή των δεδομένων για τους υποψηφίους. Η φετινή χρονιά όπως και η περσινή δεν είναι μια κανονική σχολική χρονιά, ενώ η εκπαιδευτική διαδικασία δεν έχει κυλήσει ομαλά. Στις δύσκολες αυτές συνθήκες ειδικά οι μαθητές της Γ’ Λυκείου σήμερα δεν γνωρίζουν ακόμη την ύλη πάνω στην οποία θα εξεταστούν στις Πανελλήνιες Εξετάσεις.

Ενώ σε ανακοίνωσή του το Υπουργείο αναφέρει ότι η φετινή ύλη θα είναι η ίδια με την ύλη της προηγούμενης χρονιάς, ακόμα δεν έχει ληφθεί κάποια σχετική απόφαση. Πέρσι, το κλείσιμο των σχολείων στις αρχές Μαρτίου ήρθε σε μια περίοδο που το μεγαλύτερο μέρος της ύλης είχε καλυφθεί. Η τηλεκπαίδευση μόλις είχε ξεκινήσει και τα όποια κενά δημιουργήθηκαν καλύφθηκαν με το άνοιγμα των σχολείων τον Μάιο. Φέτος, όμως, η διακοπή της διά ζώσης διδασκαλίας, βρήκε τους μαθητές στη μέση του πρώτου τετραμήνου και για πρώτη φορά στο σύνολό τους, συνέχισαν την εκπαιδευτική διαδικασία σε συνθήκες ψηφιακού μαθήματος.

Σε πρόσφατη εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας (Α.Π.:169431/Δ2/14.12.2020) σχετικά με την ηλεκτρονική παρακολούθηση και τον συντονισμό της ύλης των μαθημάτων της Γ΄ τάξης Λυκείου επισημαίνεται ότι «Σε κάθε περίπτωση η εξεταστέα – διδακτέα ύλη κάθε μαθήματος που εξετάζεται πανελλαδικά πρέπει να ολοκληρωθεί». Η τηλεκπαίδευση όμως δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη διά ζώσης διδασκαλία, όπως συχνά επισημαίνει και η ίδια η κα Υπουργός. Για τα παιδιά της Γ’ Λυκείου η χρονιά εξελίσσεται πολύ δυσκολότερα από τους υπόλοιπους μαθητές, δεδομένου ότι πολλοί μαθητές έχουν έρθει από τη Β’ Λυκείου με ήδη παγιωμένα κενά μετά από το περσινό δίμηνο lockdown.

Σε συνέντευξή σας σε ημερήσια εφημερίδα είχατε δηλώσει ότι το Υπουργείο δεν θα διστάσει να προσαρμόσει πτυχές οποιασδήποτε εκπαιδευτικής διαδικασίας αν αυτό κριθεί απαραίτητο και ότι είστε σε συνεχή επικοινωνία με το ΙΕΠ. Είναι ένδειξη ελάχιστου σεβασμού όλων μας απέναντι στους μαθητές της Γ΄ Λυκείου και της τεράστιας προσπάθειας που καταβάλλουν κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες, η έγκαιρη γνωστοποίηση της εξεταστέας ύλης.

Σε συνέχεια των ανωτέρω ερωτάται η Υπουργός,

Advertisement
  1. Πότε θα ανακοινώσει το Υπουργείο σας την εξεταστέα ύλη των Πανελλαδικών Εξετάσεων;
  2. Πώς θα διαχειριστείτε το θέμα της ύλης;
  3. Πώς θα καλυφθούν τα εκπαιδευτικά κενά που έχουν δημιουργηθεί από την προηγούμενη σχολική χρονιά και που έχουν διευρυνθεί περαιτέρω φέτος;
  4. Ο σχεδιασμός του Υπουργείου σας περιλαμβάνει τυχόν αλλαγές ή τροποποιήσεις στην ύλη των πανελλαδικών εξετάσεων, εφόσον συνεχιστεί για μεγάλο χρονικό διάστημα η τηλεκπαίδευση και οι εισηγήσεις των Ειδικών ΔΕΝ επιτρέψουν την επαναλειτουργία των σχολείων στις αρχές Ιανουαρίου;

Η Ερωτώσα βουλευτής

Χαρά Κεφαλίδου