ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Χρήστος Πρωτόπαπας: “Δεν θα αναβαθμίσουμε τα Πανεπιστήμια μας με την ράβδο και τους αποκλεισμούς.”
O Xρήστος Πρωτόπαπας γράφει στο “The Socialist”
Πάντως με τον νόμο της ΝΔ τα Πανεπιστήμια μας κάθε άλλο παρά θα γίνουν «Ευρώπη».
Το αντίθετο μάλιστα. Μάλλον θα ταιριάζουν περισσότερο σε κάποια αυταρχικά καθεστώτα.
Στην Ελλάδα: Θα σουλατσάρουν μέσα στους Πανεπιστημιακούς χώρους αστυνομικές περίπολοι (που παίρνουν εντολές «από έξω») με γκλοπ και χειροπέδες(!!), διακινδυνεύοντας οιαδήποτε στιγμή σύγκρουση και οξυμμένες καταστάσεις. Συγκρούσεις που μόνο τους αρνητές της φύλαξης και τους μπαχαλάκηδες ευνοούν.
Στην Ευρώπη: Υπάρχει κάρτα εισόδου στα Πανεπιστήμια, αλλά και σε αρκετά από αυτά υπηρεσίες φύλαξης ή και security. Που υπάγεται όμως στο Πανεπιστήμιο και παίρνει εντολές από τις Πανεπιστημιακές αρχές. Και η αστυνομία έρχεται μόνο όταν καταγγελθούν παράνομες ενέργειες.
Και επιπλέον
Στην Ελλάδα: Η δημόσια εκπαίδευση στα Λύκεια έχει εγκαταλειφθεί και παρά τις προσπάθειες πολλών εκπαιδευτικών, υποβαθμίζεται συνεχώς. Δεν αντιστοιχεί στις σύγχρονες ανάγκες. Απαξιώνεται και υποκαθίσταται από τα Φροντιστήρια.
Και όταν οι μαθητές φυσιολογικά αποτυγχάνουν στις εξετάσεις, το Υπουργείο εφαρμόζει το «πονάει χέρι, κόβει κεφάλι».
Ετοιμάζεται με αυθαίρετους αλγόριθμους να πετάξει εκτός Πανεπιστημίων 25.000 νέους κάθε χρόνο. Που με δεδομένο ότι έχει διαλυθεί η τεχνική εκπαίδευση, θα έχουν ως μοναδική διέξοδο τα Ιδιωτικά Κολλέγια και τα ιδιωτικά ΙΕΚ. Αυτά που απολαμβάνουν την προνομιακή φροντίδα της Υπουργού.
Στην Ευρώπη: Υπάρχει το Εθνικό Απολυτήριο, που απεικονίζει την όλη παρουσία του μαθητή στις δύο τελευταίες τάξεις ενός αναβαθμισμένου Λυκείου και μια εξέταση με βάση Τράπεζα Θεμάτων.
Τα ίδια Πανεπιστήμια (με γνωστή την αξιολόγηση των σχολών τους) καθορίζουν τον αριθμό των εισακτέων που μπορούν να εκπαιδεύσουν σε κάθε σχολή και τις προϋποθέσεις και βαθμούς που ζητούν με βάση το Εθνικό Απολυτήριο.
Και για όσους δεν εισάγονται, υπάρχει η εναλλακτική της ισχυρής δημόσιας τεχνολογικής εκπαίδευσης, που τους δίνει τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν τα ταλέντα και τις δυνατότητές τους.
Τα Συμπεράσματα: ΑΠΟΚΛΕΙΝΟΥΜΕ, ΔΕΝ ΣΥΓΚΛΙΝΟΥΜΕ. Οπισθοδρόμηση ολοταχώς.
Η ΝΔ καταφεύγει σε παλαιού βαλκανικού-αυταρχικού τύπου πρακτικές, ενώ οι λύσεις βρίσκονται μπροστά μας.
Δεν θα ανακαλύψουμε και πάλι τον τροχό. Ας εφαρμόσουμε ότι γνώση στα δημόσια Πανεπιστήμια της Γερμανίας, της Γαλλίας, των Σκανδιναβικών χωρών με πολύ μεγάλη επιτυχία. Όπως προτείνει ήδη με συγκεκριμένες διατάξεις το Κίνημα Αλλαγής στη Βουλή.
Και επιτέλους αρκετά με τις επικοινωνιακές πρακτικές.
Δεν θα αναβαθμίσουμε τα Πανεπιστήμια μας με την ράβδο και τους αποκλεισμούς.
Είναι ώρα επί τέλους να συνεννοηθούμε για μια μεγάλη Μεταρρύθμιση.
Γιατί η αναβάθμιση της ποιότητας του Δημόσιου Πανεπιστημίου, αποτελεί το κλειδί, την «πύλη εισόδου» του νέου ανθρώπου σε ένα καλύτερο μέλλον. Προσφέροντας ίσες ευκαιρίες και δυνατότητες για την ανταπόκριση του στις προκλήσεις της ψηφιακής εποχής.
Το Κίνημα Αλλαγής πιστεύει και προτείνει μια τέτοια μεγάλη παρέμβαση. Που μέσα από τον θεσμικό διάλογο θα εξασφαλίσει ευρύτερη στήριξη-όπως εμείς πετύχαμε το 2011-ώστε να μην αλλάζουν όλα στη λογική του «ράβε-ξήλωνε» με κάθε νέα Κυβέρνηση, ή ακόμη και με κάθε αλλαγή Υπουργού Παιδείας στην ίδια Κυβέρνηση.
Μια ολοκληρωμένη παρέμβαση, μια πραγματική μεταρρύθμιση στην Παιδεία, που θα αντιμετωπίζει το μαθησιακό χάσμα, θα κτυπά τις εκπαιδευτικές ανισότητες, θα εξασφαλίζει πολλαπλές μαθησιακές διαδρομές και τελικά θα αναβαθμίζει την δημόσια εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες.
Και ειδικά για τα Πανεπιστήμια πιστεύουμε στην απελευθέρωση τους από τον ασφυκτικό έλεγχο και τις συνεχείς παρεμβάσεις του κράτους, την ενίσχυση της εξωστρέφειάς τους, της σύνδεσης τους με την εξέλιξη στην παραγωγή και στην έρευνα, την αξιολόγηση τους με αντικειμενικά κριτήρια.
Ώστε σε λίγα χρόνια να καμαρώνουμε το πρώτο Ελληνικό Πανεπιστήμιο στα 100 καλύτερα του κόσμου!!