ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Απόστολος Πάνας: «Η εκπαίδευση στη Χαλκιδική δεν μπορεί να λειτουργεί με κενά – Η πολιτεία οφείλει να σταθεί στο ύψος της»
Ο βουλευτής ΠΑΣΟΚ Χαλκιδικής ζητά από το Υπουργείο Παιδείας άμεση κάλυψη των ελλείψεων σε εκπαιδευτικό προσωπικό και μόνιμη λύση στις ανισότητες που ταλανίζουν την περιφερειακή εκπαίδευση.
Με σαφή και τεκμηριωμένο τρόπο, ο Απόστολος Πάνας επανέρχεται σε ένα χρόνιο πρόβλημα που πλήττει ευθέως την κοινωνική συνοχή και την ισότητα των ευκαιριών: τα λειτουργικά κενά στην εκπαίδευση της Χαλκιδικής. Με κοινοβουλευτική ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας, ο βουλευτής αναδεικνύει τις τραγικές ελλείψεις που διαπιστώνονται ήδη από τις πρώτες εβδομάδες της σχολικής χρονιάς, με τμήματα να συγχωνεύονται, μαθήματα να χάνονται και εκπαιδευτικούς να καλούνται να καλύψουν πολλαπλά καθήκοντα.
Όπως επισημαίνει, η απουσία επαρκούς προσωπικού δεν αποτελεί απλώς διοικητική αστοχία, αλλά ευθεία παραβίαση του δικαιώματος κάθε παιδιού σε ποιοτική δημόσια παιδεία. Σχολεία ολόκληρων περιοχών λειτουργούν στα όρια της αντοχής τους, την ώρα που η κυβέρνηση αρκείται σε διακηρύξεις περί “εκπαιδευτικής αναβάθμισης”. Η πραγματικότητα, ωστόσο, στα χωριά και τις μικρές πόλεις της Χαλκιδικής είναι τελείως διαφορετική: μαθητές που μένουν πίσω, γονείς σε απόγνωση και εκπαιδευτικοί που δίνουν καθημερινά μάχη χωρίς μέσα και στήριξη.
Ο Πάνας ζητά την άμεση ενεργοποίηση μηχανισμών πρόληψης και έγκαιρης στελέχωσης των σχολικών μονάδων, με στόχο όλα τα κενά να καλύπτονται πριν την έναρξη του σχολικού έτους. Παράλληλα, προτείνει την καθιέρωση κινήτρων για τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε απομακρυσμένες ή δυσπρόσιτες περιοχές, ως στοιχειώδη αναγνώριση της προσφοράς τους.
Η παρέμβασή του δεν είναι τυπική. Αποτελεί υπενθύμιση ότι η εκπαίδευση δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται με τη λογική του “βλέποντας και κάνοντας”. Οι τοπικές κοινωνίες της Χαλκιδικής δικαιούνται σχολεία πλήρως στελεχωμένα, με μόνιμο προσωπικό, αξιοπρεπείς συνθήκες και ίσες ευκαιρίες για κάθε μαθητή. Η ευθύνη βαραίνει αποκλειστικά την κυβέρνηση, που οφείλει να περάσει από τα λόγια στα έργα.
Η Χαλκιδική δεν ζητά προνόμια. Ζητά ισότητα, δικαιοσύνη και σεβασμό στο αυτονόητο: ένα σχολείο που λειτουργεί.
