ΓΝΩΜΕΣ
Χρ.Αβδελλάς: “Ιστορίες κοινής λογικής: Διπλοπαρκάροντας στο κέντρο της Θεσσαλονίκης “
Γράφει ο Χρήστος Αβδελλάς, Υποψήφιος κοινοτικός σύμβουλος, Α’ δημοτικό διαμέρισμα ΘεσσαλονίκηςΣτέλιος Αγγελούδης – Ομάδα για τη Θεσσαλονίκη
Στο πλαίσιο της υποψηφιότητας μου για το Α’ δημοτικό διαμέρισμα Θεσσαλονίκης έχω αποφασίσει να αναφέρομαι σε ζητήματα της καθημερινότητας και να φέρνω στην κρίση των συμπολιτών μου τις προτάσεις μου για μικρές (απο άποψη κόστους και χρόνου υλοποίησης), αλλά ουσιαστικές παρεμβάσεις. Ας μιλήσουμε λοιπόν για το τεράστιο ζήτημα του κυκλοφοριακού και των θέσεων στάθμευσης στο κέντρο της Θεσσαλονίκης εστιάζοντας σε έναν από τους πλέον αγαπημένους μου δρόμους στο κέντρο της πόλης.
Άλλωστε είναι φανερό ότι αυτό το ζήτημα είναι κάτι που ταλαιπωρεί διαχρονικά κατοίκους και επισκέπτες ενώ σε περιόδους όπως αυτής της ΔΕΘ το πρόβλημα γίνεται εξαιρετικά μεγαλύτερο.
Οι ιδιαιτέρως επιτυχημένες επιχειρηματικές πρωτοβουλίες των τελευταίων ετών, έχουν μετατρέψει την Αλεξάνδρου Σβώλου σε σημαντικό πόλο έλξης των νέων και των φοιτητών της πόλης αλλά και των επισκεπτών της. Από τα εξαιρετικά καφέ/μπαρ και τα εστιατόρια μέχρι τα κλασικά μανάβικα και μπακάλικα, ο δρόμος έχει σχεδόν τα πάντα.
Ταυτόχρονα, η Αλεξάνδρου Σβώλου αποτελεί μια από τις σημαντικότερες οδικές αρτηρίες, μετά την Τσιμισκή, την Εγνατία και ίσως την Κασσάνδρου, με κατεύθυνση το κέντρο της Θεσσαλονίκης.
Ο συνδυασμός αυτών των δύο αποτελεί το ιδανικό σενάριο για όλους τους κεντρικούς δρόμους μιας σύγχρονης Ευρωπαϊκής πόλης. Δυστυχώς αυτό δεν ισχύει για τη Θεσσαλονίκη.
Ο συγκεκριμένος δρόμος σχεδόν όλες τις ώρες της ημέρας, όλες τις ημέρες της εβδομάδες χαρακτηρίζεται από το γνωστό φαινόμενο των διπλοπαρκαρισμένων αυτοκινήτων που εκτείνονται σε όλο το μήκος της Σβώλου, με αποτέλεσμα η κίνηση των οχημάτων, και ιδιαιτέρως των λεωφορείων (αστικών και τουριστικών), να καθίσταται από δύσκολη έως αδύνατη. Το εντυπωσιακότερο, ωστόσο, στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι ότι ακόμα και όταν υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης, οι οδηγοί επιλέγουν να διπλοπαρκάρουν δίπλα στις άδειες θέσεις.
Ο λόγος είναι πολύ απλός: σχεδόν όλες οι θέσεις στάθμευσης επί της Σβώλου προορίζονται για τους μόνιμους κατοίκους της περιοχής και το πρόστιμο από τη δημοτική αστυνομία είναι €40. Αντιθέτως το πρόστιμο για διπλοπαρκάρισμα είναι €20. Εν ολίγοις, είναι πολύ οικονομικότερο να διπλόπαρκάρεις από το να ψάξεις θέση στάθμευσης στην περιοχή, πληρώνοντας το ανάλογο αντίτιμο ή να βρεις μια θέση σε κάποιο από τα ελάχιστα πάρκινγκ της περιοχής.
Συγκοινωνιολόγος δεν είμαι και σίγουρα δε διαθέτω τις απαραίτητες γνώσεις για να λύσω εν μια νυκτί το κυκλοφοριακό χάος που επικρατεί στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Πιστεύω, ωστόσο, ότι κάποια ζητήματα χρειάζονται κοινή λογική.
Είναι θέμα κοινής λογικής, οι αρχές της πόλης να αποτρέπουν το διπλοπαρκάρισμα στους σημαντικότερους δρόμους της. Αλλά εκτός από κοινή λογική χρειάζονται και βούληση, κάτι που η Διοίκηση του κ.Ζέρβα δεν διαθέτει σε ιδιαιτέρως ικανοποιητικό βαθμό. Η αύξηση των προστίμων, η χρήση νέων τεχνολογιών για τον καλύτερο έλεγχο της κατάστασης και οι συχνότεροι έλεγχοι από τη δημοτική αστυνομία (με σημαντική αύξηση του ανθρώπινου δυναμικού της βεβαίως) είναι μερικές σκέψεις προς την επίλυση του συγκεκριμένου προβλήματος.
Σίγουρα υπάρχουν κι άλλες λύσεις πολύ αποτελεσματικότερες από αυτές που ανέφερα (η μετατροπή των θέσεων στάθμευσης αριστερά του δρόμου σε διαγώνιες ίσως;), για τις οποίες όμως απαιτούνται ακριβές μελέτες, πολύπλοκες διαδικασίες και τη συμμετοχή/έγκριση και άλλων φορέων εκτός της δημοτικής αρχής. Πριν προβούμε σε τέτοιες κινήσεις, όπως γίνεται συνήθως, ίσως αξίζει να επιστρατεύσουμε και λίγη κοινή λογική, προσπαθώντας να εφαρμόσουμε τα αυτονόητα.Και στις εκλογές που έρχονται για αυτό παλεύουμε.Για το αυτονόητο.