Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Δημήτρης Μπιάγκης: Ζητά εξηγήσεις για την καθυστέρηση της έγκρισης του Μακροπρόθεσμου Προγράμματος Αμυντικών Εξοπλισμών

Published

on

Με ερώτησή του προς τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας, κατόπιν πρότασης του Τομέα Άμυνας, ο Βουλευτής Κέρκυρας και κοινοβουλευτικός υπεύθυνος ΚΤΕ Εθνικής Άμυνας του ΠΑ.ΣΟ.Κ. – Κινήματος Αλλαγής, Δημήτρης Μπιάγκης, καλεί τον αρμόδιο υπουργό να εξηγήσει γιατί δεν έχουν εγκριθεί ακόμη, τόσο το Μακροπρόθεσμο Πρόγραμμα Αμυντικών Εξοπλισμών, όσο και το Κυλιόμενο Πρόγραμμα Συμβάσεων Στρατιωτικού Εξοπλισμού, αν και έχουν ήδη παρέλθει τρία (3) έτη περίπου από την θέση σε ισχύ του νόμου 4782/2021 (Α’  36), από τον οποίο προβλέπεται η εν λόγω υποχρέωση.

Στην ίδια ερώτηση, ο Δημήτρης Μπιάγκης επισημαίνει ότι δεν έχει ακόμη εκπονηθεί ένα ολιστικό επιχειρησιακό σχέδιο για την Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία και έχει παράλληλα διαφανεί η αδυναμία της κυβέρνησης να διαπραγματευτεί βιομηχανικές-τεχνολογικές επιστροφές από τις σημαντικού ύψους παραγγελίες κύριου υλικού, σε συνδυασμό με την έλλειψη πρόνοιας για διάθεση επενδυτικών πόρων για εκσυγχρονισμό της κρατικής αμυντικής βιομηχανίας. Ως εκ τούτου, ζητά από τον αρμόδιο υπουργό ενημέρωση ως προς τις προθέσεις της κυβέρνησης, αναφορικά με την υποχρέωση εγκαθίδρυσης και διατήρησης εγχώριας τεχνολογικής βιομηχανικής βάσης στα πλαίσια των προβλέψεων της Εθνικής Αμυντικής Βιομηχανικής Στρατηγικής και επίτευξης της μεγίστης δυνατής ασφάλειας εφοδιασμού, σύμφωνα με τις σχετικές προβλέψεις του ως άνω νόμου.

Ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης παρατίθεται παρακάτω:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό

Εθνικής Άμυνας

Θέμα: «Καθυστέρηση καθορισμού Μακροπρόθεσμου Προγράμματος Αμυντικών Εξοπλισμών και Κυλιόμενου Προγράμματος Συμβάσεων Στρατιωτικού Εξοπλισμού»

Advertisement

Σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 144 και 145 του ν.4782/2021 (Α’ 36), η κυβέρνηση όφειλε να έχει ήδη καθορίσει, με αποφάσεις των αρμοδίων οργάνων, το Μακροπρόθεσμο Πρόγραμμα Αμυντικών Εξοπλισμών (ΜΠΑΕ) και το Κυλιόμενο Πρόγραμμα Συμβάσεων Στρατιωτικού Εξοπλισμού (ΚΠΣΣΕ). Εξ άλλου, το άρθρο 149 του ίδιου νόμου προβλέπει υποχρέωση του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας για την εγκαθίδρυση και διατήρηση εγχώριας τεχνολογικής βιομηχανικής βάσης στα πλαίσια των προβλέψεων της Εθνικής Αμυντικής Βιομηχανικής Στρατηγικής (ΕΑΒΣ) και επίτευξη της μεγίστης δυνατής ασφαλείας εφοδιασμού. 

Δεδομένου ότι, αν και έχουν παρέλθει τρία (3) έτη περίπου από την ισχύ του ν.4782/2021 (9.3.2021), δεν εφαρμόζονται οι προβλέψεις των άρθρων 144-145 αυτού και επίσης είναι ασαφές αν, και πως, η κυβέρνηση εξυπηρετεί τις υποχρεώσεις της που απορρέουν από το άρθρο 149 του ίδιου νόμου, ενώ αντίθετα υπάρχουν γεγονότα που πείθουν για αποφάσεις σε βάρος της εγχώριας παραγωγής, όπως πχ συμβαίνει με τα ΕΑΣ.

Δεδομένου ότι, έχουν εγκριθεί από την Βουλή εξοπλιστικά προγράμματα κόστους πολλών δις. Ευρώ, χωρίς εγκεκριμένη ιεράρχηση των αναγκών των Ενόπλων Δυνάμεων, στη βάση ενός εγκεκριμένου ΜΠΑΕ και ΚΠΣΣΕ.

Δεδομένου ότι, δεν έχει ακόμη εκπονηθεί ένα ολιστικό επιχειρησιακό σχέδιο για την Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία, και έχει διαφανεί η αδυναμία της κυβέρνησης να διαπραγματευτεί βιομηχανικές-τεχνολογικές επιστροφές από τις σημαντικού ύψους παραγγελίες κύριου υλικού, σε συνδυασμό με την έλλειψη πρόνοιας για διάθεση επενδυτικών πόρων για εκσυγχρονισμό της κρατικής αμυντικής βιομηχανίας.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ

  1. Γιατί δεν έχουν εγκριθεί ακόμη το ΜΠΑΕ και το ΚΠΣΣΕ αν και έχουν παρέλθει τρία (3) έτη περίπου από την ισχύ του ν.4782/2021 (Α’  36); 
  2. Πότε προβλέπεται να εγκριθούν τα ως άνω προγράμματα;
  3. Ποια είναι  η πολιτική της κυβέρνησης για την εξυπηρέτηση των υποχρεώσεών της, όπως απορρέουν από την ΕΑΒΣ;
Advertisement