ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Γιώργος Φραγγίδης: «Για ποια ανάπτυξη μιλάμε και πώς θα προσελκύσουμε επενδυτές σ’ ένα τέτοιο κράτος, που με τις πυρκαγιές καιγόμαστε, με τις βροχές πνιγόμαστε και με τα χιόνια εγκλωβιζόμαστε;»
Στην ολομέλεια της Βουλής επί του νομοσχεδίου του Υπ. Ανάπτυξης και Επενδύσεων με τίτλο «Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη» τοποθετήθηκε ο βουλευτής Κιλκίς κ. Γιώργος Φραγγίδης.
Αρχικά σχολίασε τον «υψηλό πυρετό ενδιαφέροντος» των δύο κομμάτων, της Νέας Δημοκρατία και του ΣΥΡΙΖΑ, για το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής, ενώ χαρακτήρισε την μεταξύ τους κοκορομαχία ως «οξεία τοξική λοίμωξη», που είναι ανώφελη για το κοινωνικό σύνολο και τους πολίτες, οι οποίοι προτιμούν να απέχουν από αυτή, όπως άλλωστε και το Κίνημα Αλλαγής.
Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στα τραγελαφικά γεγονότα των προηγούμενων ημερών με την αναμενόμενη ισχυρή κακοκαιρία, τα οποία στάθηκαν αφορμή να αποκαλυφθούν τα βαθιά διαρθρωτικά προβλήματα του κρατικού μηχανισμού και οι τραγικές ανεπάρκειες μιας κυβέρνησης που:
- αδυνατεί να προσφέρει ασφάλεια στους πολίτες.
- αποτυγχάνει να καταστήσει την κοινωνία ανθεκτική όχι μόνο απέναντι σε φυσικές καταστροφές αλλά και σε απειλητικές καταστάσεις όπως η πανδημία, η κλιματική αλλαγή, η ενεργειακή κρίση, η ακρίβεια.
- συγκεντρώνει τις εξουσίες αλλά αποκεντρώνει τις ευθύνες.
Για ποια ανάπτυξη μιλάμε και πώς θα προσελκύσουμε επενδυτές σ’ ένα τέτοιο κράτος, που με τις πυρκαγιές καιγόμαστε, με τις βροχές πνιγόμαστε και με τα χιόνια εγκλωβιζόμαστε; Αναρωτήθηκε ο βουλευτής.
Η οικονομία μας παραμένει ευάλωτη και οι όποιες παρεμβάσεις και ενισχύσεις της κυβέρνησης δεν είναι στοχευμένες προς παραγωγικές επενδύσεις, προς ένα σύγχρονο, δίκαιο και βιώσιμο παραγωγικό μοντέλο. Δεν ανακουφίζουν αυτούς που πραγματικά έχουν ανάγκη, ώστε να ενισχυθεί η ανθεκτικότητα της κοινωνίας και της οικονομίας.
Δεν παράγεται νέος πλούτος και ένας νέος δημοσιονομικός εκτροχιασμός είναι πολύ πιθανός.
Όσον αφορά στο νομοσχέδιο, μεταξύ άλλων σχολίασε ότι ο αναπτυξιακός νόμος έρχεται σε μία περίοδο που η πανδημία και η ακρίβεια διαμορφώνουν ένα ασφυκτικό πλαίσιο για τους πολίτες, για νοικοκυριά και επιχειρήσεις, για τον πρωτογενή τομέα, ενώ η κυβέρνηση αδυνατεί να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων. «Τι αντίκρισμα θα έχει άραγε ο αναπτυξιακός νόμος, όταν το εισόδημα των πολιτών και των επιχειρήσεων εξανεμίζεται από την ακρίβεια, τα ενεργειακά και λειτουργικά κόστη;», ρώτησε χαρακτηριστικά ο κ. Φραγγίδης.
Ασκώντας κριτική στο νομοσχέδιο είπε ότι:
- απουσιάζει ένα συνεκτικό σχέδιο που θα αποτυπώνει τους νέους στόχους και τις νέες στρατηγικές κατευθύνσεις για την οικονομία και το παραγωγικό μοντέλο που θέλουμε να αναπτύξουμε.
- δεν προηγήθηκε αξιολόγηση των αποτελεσμάτων των προηγούμενων επενδυτικών νόμων, συζήτηση με τους διάφορους οικονομικούς κλάδους για συνεκτίμηση των σύγχρονων αναγκών και εκπόνηση μελέτης προτεραιοτήτων.
- δεν καταρτίστηκε ένα εθνικό παραγωγικό σχέδιο, με συγκεκριμένη στόχευση ανά κλάδο. Μάλιστα, δεν συμπεριλήφθηκαν κλάδοι περιζήτητοι στην Ε.Ε. και ελκυστικοί σε ξένους επενδυτές, όπως η χημική βιομηχανία, τα φάρμακα και η υγεία, ο μηχανολογικός εξοπλισμός και τα ηλεκτρονικά.
- ο αναπτυξιακός νόμος δεν συνεργάζεται με άλλες πηγές χρηματοδότησης όπως το ΕΣΠΑ, το Ταμείο Ανάκαμψης, τα υπόλοιπα εθνικά σχέδια και το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής, ώστε να λειτουργήσουν όλα αυτά συμπληρωματικά προς μια συγκεκριμένη κατεύθυνση
- αφήνει εκτός ουσιαστικής ενίσχυσης τις μεσαίες επιχειρήσεις, περιορίζοντάς τες σε φοροαπαλλαγές. Το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής, παραδοσιακά και ιδεολογικά στηρίζει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, γιατί θεωρεί ότι είναι η βάση της ελληνικής επιχειρηματικότητας, ενισχύουν σημαντικά την απασχόληση, την περιφερειακή ανάπτυξη, την ανταγωνιστικότητα, την καινοτομία και εξασφαλίζουν κοινωνική σταθερότητα. Γι αυτούς τους λόγους, πρέπει να δοθούν κίνητρα για την ένταξη των μεσαίων επιχειρήσεων στον αναπτυξιακό νόμο.
- μειώνει την ενίσχυση προς τους συνεταιρισμούς, αποτρέπει τις μικρές επιχειρήσεις να γίνουν μεσαίες και παράλληλα ανοίγει το δρόμο στις μεγάλες επιχειρήσεις να απορροφήσουν τις μικρές.
- Αφήνει εκτός τις ατομικές επιχειρήσεις (δηλ. πάνω από 650.000 επιχειρήσεις) και στον τουριστικό κλάδο τις μονάδες κάτω των 3 αστεριών και τα μη κύρια καταλύματα, δηλ. τις μισές ξενοδοχειακές μονάδες της χώρας. Θεωρούμε ότι πρέπει να συμπεριληφθούν οι ατομικές επιχειρήσεις για ορισμένα Καθεστώτα, όπως στην Αγροδιατροφή για τους Αγρότες – Κτηνοτρόφους και όλα τα τουριστικά καταλύματα.
- ευαγγελίζεται την περιφερειακή ανάπτυξη αλλά δεν δίνει στις Περιφέρειες την αρμοδιότητα των επενδυτικών σχεδίων που τις αφορούν.
- δεν λαμβάνει υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε περιοχής, ώστε να ενισχυθούν προνομιακά εκείνες που έχουν υποστεί φυσικές καταστροφές, που μαστίζονται από την ανεργία και το δημογραφικό, που σηκώνουν το βάρος των μεταναστευτικών ροών.
Ολοκληρώνοντας, ο βουλευτής κάλεσε τον Υπουργό και την κυβέρνηση να υιοθετήσουν τις προτάσεις του Κινήματος, ώστε ο νέος αναπτυξιακός νόμος να γίνει μέρος μιας ολοκληρωμένης αναπτυξιακής πολιτικής και όχι απλά ένα αποκομμένο εργαλείο.