Βασίλης Κεγκέρογλου: «Ξεκάθαρες τοποθετήσεις για τη Δικαιοσύνη και τα σκάνδαλα, την βιώσιμη ανάπτυξη και την κοινωνική ευημερία»

Σημεία τοποθέτησης του Βασίλη Κεγκέρογλου στη συζήτηση για τον Αναπτυξιακό νόμο

Η ανησυχία, με χαρακτηριστικά αγωνίας ορισμένες φορές, κυβέρνησης και αξιωματικής αντιπολίτευσης εκδηλώνεται αυτό το διάστημα όχι τόσο για την αντιμετώπιση των προβλημάτων της χώρας και της κοινωνίας ως οφείλουν αλλά για την αυξανόμενη επιρροή του ΠΑΣΟΚ Κίνημα Αλλαγής.

Αυτό μαρτυρούν οι εκατέρωθεν βολές και οφείλω απ’ αυτό το βήμα ως μέλος της προανακριτικής για την ΝΟΒΑΡΤΙΣ, να υπενθυμίσω στον κ. Μητσοτάκη ότι:

Εμείς δεν περιμέναμε τις αρχειοθετήσεις για να αποφασίσουμε ότι υπήρξε σκευωρία εις βάρος και των 10 πολιτικών προσώπων, αντιπάλων του ΣΥΡΙΖΑ.

Γι’ αυτό άλλωστε συστήθηκε η προανακριτική και με τις αποφάσεις της Βουλής, εξετάζονται σήμερα από την δικαιοσύνη, τα της σκευωρίας.

Ήταν σκευωρία, όχι μόνο εναντίον των 10 πολιτικών προσώπων αλλά εναντίον της πολιτικής του νοικοκυρέματος της περιόδου μετά τον εκτροχιασμό της 2004- 2009.

Και αυτό ήταν το μεγάλο πολιτικό ατόπημα της ηγεσίας του ΣΥΡΙΖΑ που έκανε τα πάντα για να συγκαλύψει τα αίτια της κρίσης που μας έφεραν στο χείλος του γκρεμού.

Οι θέσεις του ΠΑΣΟΚ Κίνημα Αλλαγής για το σκάνδαλο στο φάρμακο και την σκευωρία, είναι καταγεγραμμένες στις εισηγήσεις μας και τις προτάσεις πορίσματος που έχουμε καταθέσει.

ΠΑΣΟΚ ΚΑΙ ΜΕΣΑΙΑ ΤΑΞΗ

Κατά την συζήτηση του αναπτυξιακού νόμου, ορισμένοι συνάδελφοι ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ αλλά και άλλων κομμάτων, θέλησαν να αναφερθούν σε αποτυχίες αναπτυξιακών νόμων επί ΠΑΣΟΚ.

Δεν είπαν όμως κουβέντα, ούτε για την πολιτική στήριξης του ΠΑΣΟΚ στους μικρομεσαίους και τους εργαζόμενους,  ούτε για την δημιουργία της μεσαίας τάξης, που ως κυβερνήσεις  έκαναν και κάνουν πολλά για να την καταστρέψουν, οι μεν του ΣΥΡΙΖΑ με την υπερφορολόγηση και οι δε της ΝΔ με τις επιλογή όλα στους μεγάλους, όλα στους ομίλους των ημετέρων.

Εμείς θυμίζουμε την αλήθεια αλλά δεν μένουμε στο παρελθόν.

ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΣ ΝΟΜΟΣ

Σήμερα μετά από 10 και πλέον χρόνια αλλεπάλληλων κρίσεων που δεν είναι μόνο οικονομικές αλλά και πολιτισμικές, με πίστη στις δυνατότητες της Πατρίδας μας για ένα καλύτερο αύριο, καταθέτουμε τις ιδέες και τις προτάσεις μας.

Το ΠΑΣΟΚ- Κίνημα Αλλαγής με την σύγχρονη σοσιαλδημοκρατική προοδευτική του πρόταση, πρεσβεύει την κοινωνική ευημερία ως αποτέλεσμα της βιώσιμης ανάπτυξης με κοινωνική δικαιοσύνη.

Μια Ανάπτυξη, μια οικονομία, με σεβασμό στο περιβάλλον και τον άνθρωπο.

Ένα νέο αναπτυξιακό και παραγωγικό, συμβατό με την 4η βιομηχανική επανάσταση, που όμως

Απαιτούν σχέδιο, γνώση, πόρους, επενδύσεις και μια δημόσια διοίκηση που θα το υποστηρίξει.

Και εδώ είναι που τίθεται τα τρία ερωτήματα προϋποθέσεις.

1ο ερώτημα: υπάρχει πολιτική βούληση για ολοκληρωμένη στρατηγική, με στόχους και προτεραιότητες στην κατεύθυνση αυτή ή η κυβέρνηση εμμένει στο μοντέλο με εκθέσεις και λίστες ανάλωσης κονδυλίων, όπως ξεκίνησε να κάνει με το Ταμείο ανάκαμψης;

2ο ερώτημα: έχει καταλάβει η κυβέρνηση ότι χρειάζεται η Ελλάδα να εμπιστευθεί ξανά τους μικρομεσαίους και τους ανθρώπους της γνώσης, της εργασίας και της παραγωγής ή εμμένει στην άποψη ότι η ανάπτυξη θα επιτευχθεί με την κερδοφορία των πολύ μεγάλων και των ομίλων;

3ο Ερώτημα: Με ποιο Επιτελείο;

Με το λεγόμενο «Επιτελικό κράτος» που αποτυγχάνει σε όλα όσα αφορούν την κοινωνία, το δημόσιο συμφέρον, την ασφάλεια των πολιτών μπορεί να συγκροτηθεί και να υλοποιηθεί ένα τέτοιο πολυεπίπεδο και απαιτητικό σχέδιο;

Αν υπήρχαν αυτές οι προϋποθέσεις τότε ο αναπτυξιακός νόμος θα ήταν διαφορετικός.

Χωρίς  εξαιρέσεις κατηγοριών επιχειρήσεων.

Όλες οι επιχειρήσεις δεκτές στις διαδικασίες του  αναπτυξιακού νόμου, αρκεί να έχουν τις προϋποθέσεις νόμιμης λειτουργίας με χωριστό προϋπολογισμό για τις υπάρχουσες και χωριστό για τις νέες επιχειρήσεις και αυτό που θα εξετάζει, εγκρίνει και επιδοτεί θα είναι το συγκεκριμένο σχέδιο και η επιχειρηματική δράση.

Επιδότηση δράσεων σεβασμού στο περιβάλλον, ενεργειακής αναβάθμισης, κυκλικής οικονομίας, ποιοτικής βελτίωσης των προϊόντων και υπηρεσιών, τεχνολογικής εξέλιξης, δημιουργίας νέων θέσεων απασχόλησης και επιχειρηματικών δράσεων που διαφοροποιούνται και ενισχύονται σε συνδυασμό με την ταυτότητα της κάθε περιφέρειας.

Αυτό προϋποθέτει μια άλλη θεώρηση του αναπτυξιακού νόμου που δεν υπάρχει.

Στο συμβατικό πλαίσιο, ο αναπτυξιακός νόμος που εισηγείστε έχει ορισμένα θετικά σημεία αλλά αυτά αναιρούνται αφού δεν εντάσσεται σε μια ενιαία εθνική στρατηγική με προτεραιότητες σε συγκεκριμένους τομείς, οι οποίοι θα αναπροσανατολίσουν  την ελληνική οικονομία και θα συγκροτήσουν ένα νέο παραγωγικό μοντέλο και μια νέα παραγωγική στρατηγική.

Αυτό γίνεται φανερό και από την έλλειψη συνεργειών  ανάμεσα στους πόρους του Αναπτυξιακού Νόμου με αυτούς του ΕΣΠΑ, του Ταμείου Ανάκαμψης, των υπολοίπων εθνικών σχεδίων καθώς και του Μεσοπρόθεσμου.

● Αποκλείετε κλάδους που συνάδουν με τις προοπτικές της χώρας, νομικές μορφές  και τις μικρές επιχειρήσεις και δράσεις που μπορούν με συμπράξεις, δικτυώσεις και στήριξη, να είναι η βάση μιας νέας ανάπτυξης.

Περίπου 360.000 ατομικές επιχειρήσεις θα μείνουν εκτός.

Δεν βλέπουμε ιδιαίτερη μέριμνα για τον τουρισμό και την πρωτογενή παραγωγή.

Οι Αγρότες  και  οι Κτηνοτρόφοι ξεχάστηκαν πάλι. Ανάπτυξη χωρίς συμμετοχή του πρωτογενή τομέα παραγωγής είναι ανάπτυξη κουτσή.

Η απόδοση ρόλου εκτιμητή  στις τράπεζες επί των επενδυτικών σχεδίων ακόμη και μετά την αναίρεση της υποχρεωτικότητας, είναι ενδεικτική των προθέσεων σας, την ώρα που αποκλείετε τα επιμελητήρια.

Το ΠΑΣΟΚ- Κίνημα Αλλαγής έχει καταθέσει μια σειρά από προτάσεις για τη βελτίωση του νόμου ορισμένες από τις οποίες έγιναν αποδεκτές αλλά ο πυρήνας τους που θα άλλαζε άρδην το χαρακτήρα του νόμου, δυστυχώς απορρίφθηκαν.

● Απουσιάζει η περιφερειακή διάσταση. Είναι αναγκαίο να αναπροσαρμοστούν τα ποσοστά ενίσχυσης στο Νέο Χάρτη Περιφερειακών Ενισχύσεων ανά γεωγραφική περιοχή, ώστε τα ελληνικά νησιά – πύλες εισόδου των προσφύγων στην Ευρωπαϊκή Ένωση να αντιμετωπιστούν πιο προνομιακά.

Πρέπει να υπάρξει εμπλουτισμός  των ειδικών περιπτώσεων του άρθρου 12 του ν. 4399/2016, με την προσθήκη κριτηρίων σχετικών  με τα ποσοστά ανεργίας και το κατά κεφαλήν εισόδημα της κάθε περιοχής ώστε  να δοθούν κίνητρα σε επιχειρήσεις να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας και να δώσουν ώθηση στην τοπική οικονομία και ανάπτυξη της περιοχής.

Ιδιαίτερα, πρέπει να αυξηθούν τα ποσοστά ενισχύσεων, βάσει του Νέου Χάρτη Περιφερειακών Ενισχύσεων, για την Υπαγωγή Επενδυτικών Σχεδίων Επιχειρήσεων, που δραστηριοποιούνται σε περιοχές που επλήγησαν από σοβαρές Φυσικές Καταστροφές.

● Ενώ η ακρίβεια στην ενέργεια επηρεάζει κάθε αναπτυξιακή προοπτική και υπονομεύει  την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων, η Κυβέρνηση αδυνατεί να σχεδιάσει και να υλοποιήσει ένα σχέδιο δίκαιης ενεργειακής μετάβασης και απολιγνιτοποίησης. Συνεχίζει και εδώ την πολιτική του ράβε ξήλωνε και  δεν έχει ακόμη εντάξει στο εθνικό σχέδιο Ανάκαμψης ειδικά προγράμματα στήριξης του «πράσινου» μετασχηματισμού.

Η ακρίβεια στο οικοδομικά και δομικά υλικά έχει ανεβάσει το κόστος κατασκευών και οφείλετε να το λάβετε υπόψη σας και να αυξήσετε το ποσοστό κατασκευών που επιδοτείται κατά 5 % τουλάχιστον σε όλες τις κατηγορίες.

● Τόσο στο άρθρο 6 που αφορά τις επιλέξιμες δαπάνες των περιφερειακών ενισχύσεων όσο και στο άρθρο 23 που αφορά την ολοκλήρωση των επενδυτικών σχεδίων  θα πρέπει να συμπληρωθούν με βάσει τις προτάσεις της Ε.Σ.Α.μεΑ, όπως αυτές έχουν κατατεθεί και αφορούν την κάλυψη των δαπανών σε ποσοστό 100% για την προσβασιμότητα και την απόκτηση του  Ελληνικού Σήματος Προσβασιμότητας.

Ενώ η συμμόρφωση με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας στα άτομα με αναπηρία, απαραιτήτως πρέπει να πιστοποιείται, κατά την ολοκλήρωση της επένδυσης, με την κατοχή του Ελληνικού Σήματος Προσβασιμότητας.

● Δυόμιση χρόνια τώρα η Κυβέρνηση δεν έπραξε τίποτε θετικό για την Εγχώρια Αμυντική Βιομηχανία στο σύνολό της. Σήμερα, έρχεται με την τροπολογία με αριθμ. 1205/120, άρθρο 2 και  φέρνει  για 1η φορά τις απ’ ευθείας αναθέσεις, προφανώς  στοχεύοντας να ξεπουλήσει ολόκληρη την εθνική υποδομή, να ευνοήσει τους  ημετέρους  και να καλύψει τη Διοίκηση της ΕΑΒ για τις παράνομες έως τώρα απ’ ευθείας αναθέσεις.

Στην ΕΑΒ, τελευταία, εισήλθαν εταιρείες συμβούλων, προφανώς ημέτερες, που προπληρώθηκαν για να ερευνήσουν και να προτείνουν ειδικούς συμβούλους σε διάφορες θέσεις της ιεραρχίας της ΕΑΒ.

Οι διαδικασίες που προβλέπει η διάταξη του άρθρου 2 της τροπολογίας διευκολύνουν για προειλημμένες αποφάσεις ανάθεσης σε εταιρία συμβούλων και μετέπειτα σε στρατηγικό επενδυτή χωρίς να έχουμε ενημέρωση αλλά ούτε κι ένα ολοκληρωμένο  κυβερνητικό σχέδιο από την κυβέρνηση για το σύνολο της ΕΑΒΙ.

Ναυπηγεία Ελευσίνας

Στην πρόσφατη συνάντηση του Σωματείου Εργαζομένων των Ναυπηγείων Ελευσίνας, (ΣΕΝΕ), με παρουσία εκπροσώπων πολιτικών κομμάτων, εκπροσώπου ΓΣΕΕ, Δημάρχου Ελευσίνας, νομικών συμβούλων των Ernst & Young και της ONEX, ο ΥΕΘΑ δεσμεύτηκε για τα ακόλουθα:

Μέχρι 15 Φεβρουαρίου θα έχει εξετάσει να υπογράψει το σχέδιο εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας, που κατατέθηκε από την Ernst & Young από τις 23.12.21 για λογαριασμό της Onex και της Ιταλικής Fincantieri (μετά την έγκριση των εργαζομένων), μετά τις απαραίτητες αλλαγές που ενδεχόμενα θα προκύψουν από την άμεση επικοινωνία των δύο πλευρών.

Να σημειωθεί ότι, οι μέτοχοι των ΝΕ προσκαλούνται σε έκτακτη γενική συνέλευση στις 4.2.22/12:00 για λήψη αποφάσεων σχετικά με το σχέδιο εξυγίανσης της εταιρείας.

Θα χορηγηθεί εξάμηνη παράταση αναφορικά με την ολοκλήρωση του έργου που έχει ανατεθεί στα Ναυπηγεία Ελευσίνας;

Μετά τα παραπάνω, πρόδηλα προκύπτει καθυστέρηση στην υλοποίηση του χρονοδιαγράμματος έγκρισης του σχεδίου, αφού καθυστερεί η κατάθεση της υπόθεσης στα αρμόδια δικαστήρια.

Ειδικότερα, όσον αφορά στην αναμενόμενη 6μηνη παράταση στο χρονοδιάγραμμα ναυπήγησης της υπ’ αριθμ. 7 ΤΠΚ, στην επιπλέον χρηματοδότηση του προγράμματος (συμβασιοποίηση προμήθειας υλικών και ανάθεσης εργασιών – παροχής υπηρεσιών για τη συνέχιση ναυπήγησης της ΤΠΚ και στην πληρωμή της μισθοδοσίας, των λογαριασμών κοινής ωφέλειας και των υπηρεσιών μετακίνησης προσωπικού) και στην εν γένει παράταση των εργασιών στα ναυπηγεία Ελευσίνας, σημειώνονται ότι, στις 31.12.21 έληξε η τελευταία παράταση (10η παράταση και αντίστοιχη επιπλέον αναχρηματοδότηση του προγράμματος, βαδίζοντας ήδη στον 14ο χρόνο από την έναρξη του προγράμματος), ενώ στις 31.1.22 οι εργαζόμενοι στα ΝΕ σταμάτησαν κάθε εργασία στο πλοίο, αναμένοντας ακόμη τον ΥΕΘΑ να φέρει στη βουλή την εξάμηνη παράταση που υποσχέθηκε.

Με εκπεφρασμένη την βούληση της κυβέρνησης και του ΥΠΕΘΑ να ναυπηγηθούν πολεμικά πλοία για το ΠΝ στα Ελληνικά Ναυπηγεία.

Ποια είναι τελικά η κυβερνητική θέση για το σχέδιο βιωσιμότητας, την εξυγίανση και τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας των Ναυπηγείων Ελευσίνας;

Το Κίνημα Αλλαγής στηρίζει, όπως το έχει αποδείξει άλλωστε με τις μέχρι σήμερα δράσεις του, εντός ή εκτός βουλής, τη συνέχιση λειτουργίας των Ναυπηγείων Ελευσίνας, διότι αποτελεί κρίσιμο ζήτημα για τη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία, ώστε η επιχείρηση να προχωρήσει με ένα υγιές επενδυτικό σχήμα, διασφαλίζοντας απόλυτα την απασχόληση και τα δικαιώματα των εργαζομένων.

Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

Σε θολά νερά βαδίζει το θέμα των ΝΣ, μετά την προσφυγή του Δήμου Χαϊδαρίου για την τέταρτη προβλήτα, με την υπόθεση να συζητείται στο ΣτΕ, οδηγώντας σε δυσάρεστες εξελίξεις – καθυστερήσεις την υλοποίηση του σχεδίου ανάπτυξης των ναυπηγείων εξαιτίας της δικαστικής εμπλοκής του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ