ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
«Καταγγελία για συνθήκες εξουθένωσης στην Καθαριότητα της Καισαριανής – Στο επίκεντρο η ασφάλεια των εργαζομένων»
Σε οριακή κατάσταση βρίσκεται, σύμφωνα με ανακοίνωση της δημοτικής παράταξης «Ανυπόταχτη Καισαριανή», η υπηρεσία καθαριότητας του Δήμου Καισαριανής, με σοβαρές καταγγελίες για εντατικοποίηση της εργασίας, συσσωρευμένες οφειλές σε άδειες και ρεπό, καθώς και ελλείψεις σε θέματα υγείας και ασφάλειας των εργαζομένων.
Η παράταξη υποστηρίζει ότι οι εργαζόμενοι στην αποκομιδή απορριμμάτων εργάζονται υπό καθεστώς συνεχούς πίεσης, χωρίς να απολαμβάνουν βασικά εργασιακά δικαιώματα, ενώ κάνει λόγο για συσσωρευμένες οφειλές που φτάνουν έως και δύο έτη κανονικών αδειών και εκατοντάδες οφειλόμενα ρεπό ανά εργαζόμενο.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η ήδη υποστελεχωμένη υπηρεσία καθαριότητας βρίσκεται αντιμέτωπη με σοβαρό κίνδυνο λειτουργικής κατάρρευσης, αποδίδοντας ευθύνες τόσο στη διαχρονική έλλειψη προσωπικού όσο και στη διαχείριση της δημοτικής αρχής.
Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται σε περιστατικό που, σύμφωνα με την παράταξη, σημειώθηκε στις 10 Ιουνίου 2026, όταν εργαζόμενη σε απορριμματοφόρο ανακύκλωσης κατέρρευσε κατά την επιστροφή της στο αμαξοστάσιο και μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο. Όπως καταγγέλλεται, το όχημα λειτουργούσε χωρίς επαρκή κλιματισμό, ενώ υπήρχε και βλάβη στο παράθυρο της καμπίνας, σε ημέρα με ιδιαίτερα υψηλές θερμοκρασίες.
Η «Ανυπόταχτη Καισαριανή» υποστηρίζει ότι το συγκεκριμένο περιστατικό ανέδειξε με δραματικό τρόπο τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι στην καθαριότητα, κάνοντας λόγο για υπερεξάντληση προσωπικού, ελλιπή μέσα και αυξανόμενη πίεση για μεγαλύτερη παραγωγικότητα.
Παράλληλα, ασκεί κριτική στη δημοτική αρχή για τη στάση της απέναντι στα εργασιακά ζητήματα, ενώ εκφράζει αιχμές και προς το σωματείο εργαζομένων, υποστηρίζοντας ότι δεν αντέδρασε δημόσια στο συγκεκριμένο περιστατικό.
Η παράταξη ζητά την άμεση εφαρμογή της εργατικής νομοθεσίας, την απόδοση των οφειλόμενων αδειών και ρεπό, την αυστηρή τήρηση των κανόνων υγείας και ασφάλειας στους χώρους εργασίας, καθώς και την κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων με μόνιμο προσωπικό. Παράλληλα, επαναφέρει το αίτημα για μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
Οι καταγγελίες της παράταξης αναμένεται να προκαλέσουν πολιτική αντιπαράθεση στο δημοτικό συμβούλιο, καθώς θέτουν στο επίκεντρο ζητήματα εργασιακών δικαιωμάτων, στελέχωσης των δημοτικών υπηρεσιών και συνθηκών ασφάλειας στην αποκομιδή απορριμμάτων.
