ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Μετρό Πειραιά: Άλλοι κόβουν κορδέλες, άλλοι εγκαινιάζουν μουσαμάδες, το ΠΑΣΟΚ σχεδίασε και αυτό το μεγάλο έργο (ΦΩΤΟ)
Θετική εξέλιξη για την ευκολότερη και ταχύτερη μετακίνηση των πολιτών» χαρακτήρισε τους τρεις νέους σταθμούς του μετρό ο τομεάρχης Μεταφορών του ΠΑΣΟΚ, Χρήστος Γκόκας.
Ο Χρήστος Γκόκας, σε ανακοίνωση που εξέδωσε για τη λειτουργία των τριών νέων σταθμών του μετρό στον Πειραιά, αναφέρθηκε στη βελτίωση της καθημερινότητας χιλιάδων πολιτών, όπως και στη μείωση της κυκλοφορίας, ενώ δεν παρέλειψε να αναφέρει πως «το ΜΕΤΡΟ της Αττικής έχει τη σφραγίδα των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ».
Αναλυτικά η ανακοίνωση του Χρήστου Γκόκα:
«Κάθε νέο τμήμα του ΜΕΤΡΟ που παραδίδεται προς χρήση στους πολίτες αποτελεί θετική εξέλιξη για την ευκολότερη, πιο άνετη και ταχύτερη μετακίνησή τους.
Η λειτουργία των τριών σταθμών της Γραμμής 3, που εγκαινιάστηκαν, ”Μανιάτικα”, ”Πειραιάς”, ”Δημοτικό Θέατρο”, βελτιώνει σημαντικά την ποιότητα ζωής των κατοίκων και τη λειτουργία του πυκνοκατοικημένου, δεύτερου μεγάλου αστικού κέντρου της Αττικής, του Πειραιά, με ταυτόχρονη μείωση της κυκλοφορίας και των αρνητικών επιπτώσεων στο περιβάλλον.
Το έργο του ΜΕΤΡΟ στον Πειραιά, που εγκαινιάστηκε σήμερα, ξεκίνησε το 2012, είναι έργο πνοής για τον Πειραιά και την ευρύτερη περιοχή, και όχι μόνο, και συνδέει επίσης το λιμάνι του Πειραιά με το αεροδρόμιο ”Ελ. Βενιζέλος”.
Να γυρίσουμε τον χρόνο πίσω; ΕΡΓΟ ΠΑΣΟΚ το μετρό Αττικής.
Η ανακοίνωση του ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και του Υπουργείου το 2011, κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, Πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου:
“Η επέκταση της γραμμής 3 του μετρό θα ξεκινάει από τα δυτικά προάστια, θα τερματίζει στο Πειραιά. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση οι εργασίες επέκτασης θα ξεκινήσουν τον επόμενο χρόνο. Η κατασκευή του θα γίνει με υπόγεια σήραγγα μήκους 7.6χλμ (εκ των οποίων τα 6.5 χλμ με μετροπόντικα και τα υπόλοιπα 1.1 χλμ στις δύο άκρες με υπόγεια εκσκαφή) και θα περιλαμβάνει 6 νέους σύγχρονους σταθμούς:
- Αγία Βαρβάρα
- Κορυδαλλός
- Νίκαια
- Μανιάτικα
- Πειραιάς
- Δημοτικό Θέατρο
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 515 εκατ. ευρώ.”
Στις 28 Ιανουαρίου του 2000, η τότε κυβέρνηση Σημίτη με τον πρωθυπουργό να κρατά το εισιτήριό του – και μάλλον ήταν και η πρώτη και τελευταία φορά που χρησιμοποίησε ΜΜΜ-, τον Κώστα Λαλιώτη, πανίσχυρο υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, εγκαινίασαν τα δυο πρώτα τμήματα των γραμμών του Μετρό, το τμήμα των επτά σταθμών Σεπόλια – Σύνταγμα, και τη διαδρομή Σύνταγμα – Εθνική Άμυνα, επίσης επτά σταθμών.
Κ. Στεφανόπουλος και Κ. Λαλιώτης στα εγκαίνια
Μια μέρα αργότερα, στις 29 Ιανουαρίου 2000 επετράπη η δωρεάν μετακίνηση των πολιτών προκειμένου να γνωρίσουν το νέο Μέσο Μαζικής Μεταφοράς. Τη συμβολική μέρα των εγκαινίων την κορδέλα έκοψε μαζί με τον πρωθυπουργό ο τότε πρόεδρος της Δημοκρατίας Κωστής Στεφανόπουλος. «Ήρθαμε να γιορτάσουμε πράγματα που μας κάνουν εθνικά υπερήφανους τόνισε στην ομιλία του ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κωστής Στεφανόπουλος, ο οποίος επισήμανε ότι σήμερα ο τόπος προοδεύει και η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα να υλοποιεί τόσο μεγάλα έργα» είπε τότε ο πρόεδρος της Δημοκρατίας με τον Κ. Σημίτη να προσθέτει ότι «πρόκειται για ένα εντυπωσιακό, καλαίσθητο και επιβλητικό τεχνικό επίτευγμα που προσδίδει μια άλλη διάσταση σε ένα έργο, γιατί έχει αναδείξει χιλιάδες αρχαιολογικά ευρήματα, μια κρυμμένη πόλη με διαδρομή 25 αιώνων περίπου».Λαλιώτης με το εισιτήριο ανά χείρας
Το μετρό άνοιξε τις πύλες του για το επιβατικό κοινό στις 9 το πρωί του Σαββάτου 29 Ιανουαρίου. Η μετακίνηση τόσο με το Μετρό όσο και με όλα τα υπόλοιπα μέσα μαζικής μεταφοράς ήταν δωρεάν όλο το Σαββατοκύριακο. Η τιμή του εισιτηρίου είχε οριστεί στις 250 δραχμές -70 λεπτά του ευρώ σε σημερινά χρήματα.