Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο Στ.Παραστατίδης “καρφώνει” το Υπ.Παιδείας για τα περιστατικά βίας – “Το σχολείο να γίνει πυρήνας σεβασμού στις ανθρώπινες αξίες”

Published

on

Με δήλωση του ο Βουλευτής Κιλκίς και Υπεύθυνος ΚΤΕ Παιδείας του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής αναφέρθηκε στα περιστατικά νεανικής παραβατικότητας, στο ρόλο που πρέπει να έχει το σχολείο και την αδράνεια του Υπουργείου Παιδείας.

“Το σχολείο, όμως, μπορεί και πρέπει, μέσα από μία ριζική αναμόρφωση στο πρόγραμμα και στο περιεχόμενο των σπουδών, να γίνει ο πυρήνας ανάπτυξης δράσεων και πρωτοβουλιών  σεβασμού στις ανθρώπινες αξίες και στη διαφορετικότητα, κέντρο καλλιέργειας της κουλτούρας της αποδοχής και της συνεργασίας.” αναφέρει χαρακτηριστικά ο Βουλευτής Κιλκίς

Ολόκληρη η δήλωση του:

Το πρόσφατο περιστατικό βίας, που σημειώθηκε στην Αγία Παρασκευή με θύμα 14χρονο μαθητή που υπέστη ακραία σωματική και ψυχολογική κακοποίηση από συμμαθητές του, αναδεικνύει για μια ακόμη φορά την ανάγκη να μπει στο κέντρο ενός δημόσιου διαλόγου – που πρέπει άμεσα να ξεκινήσει -, η σοβαρή αντιμετώπιση της εντεινόμενης το τελευταίο διάστημα  νεανικής παραβατικότητας – εγκληματικότητας και της σχολικής βίας. 

Τη δυστοπική πραγματικότητα της δραματικής αύξησης των κρουσμάτων νεανικής βίας, επιβεβαιώνουν τα στατιστικά στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας για το 2023 που σε πολλές περιπτώσεις δείχνουν αύξηση της νεανικής εγκληματικότητας σε σχέση με το προηγούμενο έτος σε ποσοστό πάνω από 50% !

Απέναντι σε αυτό το φαινόμενο, που εγγράφεται μέσα στο κοινωνικό σώμα και εκφράζεται με ιδιαίτερη ένταση και στο χώρο του σχολείου η ελληνική Πολιτεία και ειδικότερα το Υπουργείο Παιδείας ελάχιστα έχει πράξει.

Δέκα μήνες μετά από την ψήφισή του στη Βουλή ο νόμος 5029/23 για την αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία, αποδεικνύεται στην πράξη ότι αδυνατεί να αντιμετωπίσει τη νέα πραγματικότητα και να ανταποκριθεί στις ανάγκες και στα αιτήματα της σχολικής κοινότητας, των γονέων, των μαθητών, των εκπαιδευτικών και όλων των εμπλεκόμενων φορέων.

Advertisement

Το σχολείο, όμως, μπορεί και πρέπει, μέσα από μία ριζική αναμόρφωση στο πρόγραμμα και στο περιεχόμενο των σπουδών, να γίνει ο πυρήνας ανάπτυξης δράσεων και πρωτοβουλιών  σεβασμού στις ανθρώπινες αξίες και στη διαφορετικότητα, κέντρο καλλιέργειας της κουλτούρας της αποδοχής και της συνεργασίας.