Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πάνω από 350 σχολεία τελούν υπό κατάληψη – Τα αιτήματα – Οι κυρώσεις των καταληψιών

Published

on

Οι 13 Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης κατέγραψαν το μεσημέρι της Παρασκευής περισσότερα από 350 σχολεία, τα οποία βρίσκονται σε κατάληψη.

Ανώτατο στέλεχος της εκπαίδευσης , όπως αναφέρει σε σχετικό ρεπορτάζ το esos, απέδωσε αυτή την αύξηση του αριθμού των κατειλημμένων σχολείων, στην κινητοποίηση που είχαν οι μαθητές σήμερα το μεσημέρι στο υπουργείο Παιδείας.

Τα βασικά αιτήματα τα οποία προβάλλονται στις καταλήψεις είναι:

Να μην εφαρμοστεί η Τράπεζα Θεμάτων σε καμία τάξη, η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και οι περιορισμοί στο μηχανογραφικό.
Προσαρμογή της ύλης των εξετάσεων σε όλες τις τάξεις .
Τα περισσότερα σχολεία τα οποία τελούν υπό κατάληψη βρίσκονται στην Αττική , Κρήτη και Θεσσαλονίκη.

Στο μεταξύ η ΟΛΜΕ κήρυξε νέα απεργία –αποχή από την τηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία, ενώ υπενθυμίζει ότι σε κάθε περίπτωση οι εκπαιδευτικοί δεν υποχρεούνται να χρησιμοποιούν τη δική τους υλικοτεχνική υποδομή (Διαβάστε εδώ σχετικό ρεπορτάζ).

Οι πρώτες καταλήψεις ξεκίνησαν τη Δευτέρα, πρώτη ημέρα επιστροφής των μαθητών στα θρανία, μετά τις χριστουγεννιάτικες διακοπές.

Οι κυρώσεις για τους “καταληψίες” μαθητές

Το υπουργείο Παιδείας, ωστόσο, με την έναρξη του διδακτικού έτους , τον περσμένο Σεπτέμβριο, θέλοντας προφανώς να προλάβει τις μαθητικές καταλήψεις, με απόφαση που εξέδωσε, προειδοποίησε:

Advertisement

“Μαθητές/τριες, οι οποίοι/ες με τις πράξεις τους καθιστούν αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα/τμήματα σχολικής μονάδας ή σε ολόκληρη τη σχολική μονάδα, δεν επιτρέπεται να συμμετέχουν στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και λαμβάνουν απουσία για όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα της ημέρας.

Ειδικότερα η απόφαση προβλέπει τα εξής;

1. Σε περίπτωση έκτακτου ή απρόβλεπτου γεγονότος, το οποίο καθιστά αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα/τμήματα σχολικής μονάδας ή σε ολόκληρη σχολική μονάδα, όπως, ενδεικτικά, η παρεμπόδιση από οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο της πρόσβασης των μαθητών/τριών και/ή εκπαιδευτικών στους χώρους της σχολικής μονάδας, οι σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υποχρεούνται να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπου τόσο οι μαθητές/τριες όσο και οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν αποκλειστικά εξ αποστάσεως στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι υποχρεωτική τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους/τις μαθητές/τριες.

Το πρόγραμμα της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης καθορίζεται από τον/τη Διευθυντή/ντρια της σχολικής μονάδας σε συνεργασία με τον οικείο Σύλλογο Διδασκόντων, με ανάλογη τήρηση των εκάστοτε ισχυουσών οδηγιών του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και κοινοποιείται στον/την οικείο/α Διευθυντή/ντρια Εκπαίδευσης.

Ο/Η Διευθυντής/ντρια της σχολικής μονάδας, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων/ ουσών, οφείλει να διασφαλίσει ότι θα παρέχεται σύγ- χρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία στους/στις μαθητές/ τριες.

Η συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών πραγματοποιείται με ευθύνη του/της Διευθυντή/ ντριας σχολικής μονάδας, με τηλεδιάσκεψη ή με κάθε άλλο πρόσφορο μέσο.

Advertisement

2. Μαθητές/τριες, οι οποίοι/ες με τις πράξεις τους καθιστούν αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα/τμήματα σχολικής μονάδας ή σε ολόκληρη τη σχολική μονάδα, δεν επιτρέπεται να συμμετέχουν στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και λαμβάνουν απουσία για όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα της ημέρας.