ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Παραστατίδης για την συνέντευξη Πιερρακάκη : «Το “ανοιχτό” δεν είναι σημαία ευκαιρίας. Είναι πολιτική επιλογή, που δοκιμάζεται καθημερινά στο πεδίο»
Στην παρούσα δήλωση προχώρησε ο Στέφανος Παραστατίδης, Βουλευτής Κιλκίς & υπεύθυνος Κ.Τ.Ε. Παιδείας ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής με αφορμή τη χθεσινή συνέντευξη του Υπουργού Παιδείας στην ΕΡΤ:
Ο κ. Πιερρακάκης δήλωσε οπαδός του «ανοιχτού σχολείου». Κάτι που διαχρονικά έχει υποστηρίξει το ΠΑΣΟΚ στην πράξη. Όμως, το ανοιχτό δεν είναι σημαία ευκαιρίας· είναι πολιτική επιλογή που δοκιμάζεται καθημερινά στο πεδίο. Προϋποθέτει ανοιχτό διάλογο με τις πολιτικές δυνάμεις, διάλογο με συμμετοχή της εκπαιδευτικής κοινότητας, αποφάσεις στις οποίες θα εξαντληθεί η προσπάθεια της μέγιστης δυνατής συναίνεσης, ούτως ώστε να διασφαλιστεί η εφαρμογή και η συνέχεια της οποιασδήποτε μεταρρύθμισης.
Το Υπουργείο Παιδείας την τελευταία πενταετία παραμένει ένα υπουργείο «κλειστό», αλλεργικό στον διάλογο με τις πολιτικές δυνάμεις, τα συνδικάτα, τους φορείς, την κοινωνία. Εντύπωση, δε, προκαλεί ότι το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, υπεύθυνο για τη στρατηγική και τον σχεδιασμό της παιδείας στη χώρα μας, δεν έχει προχωρήσει επί μία πενταετία σε καμία μορφή οργανωμένου διαλόγου.
Θεωρούμε αδιανόητο να μην έχουμε την παραμικρή ιδέα όλοι οι υπόλοιποι (πολιτικά κόμματα, εκπαιδευτική κοινότητα, κοινωνία) για το ακριβές σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας σε πεδία όπως η τριτοβάθμια εκπαίδευση, η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, οι προσλήψεις μόνιμου προσωπικού.
Τι σημαίνει η φράση “δεν θέλουμε πανεπιστήμια τού ενός ορόφου” του υπουργού μιας Κυβέρνησης, ενώ η προκάτοχός του παραχώρησε σε αυτά τα “πανεπιστήμια του ενός ορόφου” πλήρη ισοτιμία πτυχίων εν μία νυκτί; Ποιες είναι οι συζητήσεις με μεγάλα διεθνή πανεπιστήμια και σε ποια βάση, που δεν μπορεί να αποκαλύψει ο Υπουργός; Στη βάση ποιων κριτηρίων οργανώνεται ο (κλειστός) διάλογος με την ΕΘΑΑΕ για την μελλοντική πιστοποίηση μη κρατικών ιδρυμάτων;
Είναι αδιανόητο να παραμένουμε στο σκοτάδι μέχρι το τέλος του έτους για να έρθει με διαδικασίες fast track διαβούλευσης και ψήφισης στην Βουλή ένα νομοσχέδιο τόσο κεφαλαιώδες για την ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση, μία πάγια πρακτική της Κυβέρνησης ΝΔ.
Ακόμη, ο κ. Πιερρακάκης δήλωσε θαυμαστής του κυπριακού μοντέλου ανοίγματος της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε ιδιωτικά ιδρύματα εξαίροντας μάλιστα την υπερκομματική στήριξη του συγκεκριμένου μοντέλου. Έχει σημασία να του επισημάνουμε ότι πριν την ψήφιση και την εφαρμογή της συγκεκριμένης μεταρρύθμισης προηγήθηκε στην Κύπρο ένας μακροχρόνιος, εξαντλητικός, απροϋπόθετος και ανοιχτός εθνικός δημόσιος διάλογος στον οποίο συμμετείχαν πολιτικά κόμματα και φορείς εκπαίδευσης. Στην Ελλάδα αντί εθνικού διαλόγου, έχουμε μεταρρυθμίσεις «εργαστηρίου» που κατασκευάζονται από «τεχνικούς» του επιτελικού κράτους.
Οι συναινέσεις κατακτιούνται, δεν παρέχονται άνευ όρων. Απαιτούν αμοιβαίο σεβασμό, διαφάνεια και γενναιότητα. Δεν πέφτουν από τον ουρανό με αποφάσεις πίσω από κλειστές πόρτες επενδυμένες με αφ’ υψηλού διαλέξεις για την “Παιδεία του 21ου αιώνα”.
Ο κος Πιερρακάκης θα πρέπει να αποφασίσει αν πράγματι διατίθεται να υπηρετήσει το ανοιχτό, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, από την ενημέρωση -όχι μέσω επιλεκτικών διαρροών και ομιχλωδών εξαγγελιών -των προθέσεων και των επιλογών του- μέχρι την ψήφιση και την υλοποίηση των όποιων πρωτοβουλιών του.
Καλώ τον κ. Πιερρακάκη να εκκινήσει άμεσα Εθνικό Διάλογο για την Παιδεία. Την ερχόμενη εβδομάδα καταθέτω αίτημα στον Πρόεδρο της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, προκειμένου να κληθεί ο κ. Υπουργός Παιδείας στην επόμενη συνεδρίαση της Επιτροπής ώστε να ενημερώσει αναλυτικά τα μέλη της για το ακριβές περιεχόμενο των νομοθετικών πρωτοβουλιών που πρόκειται να λάβει στο προσεχές διάστημα και να ανακοινώσει ακριβές χρονοδιάγραμμα και διαδικασία για την επανέναρξη του εθνικού δια