ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Παρέμβαση Σαουλίδη: “Ανεξήγητη απόφαση να καταργηθούν τμήματα σπουδών από τη Σίνδο”
Ανεξήγητη η απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος που καταργεί τμήματα από τη Σίνδο και τα μεταφέρει σε γειτονικό νομό. Η απόφαση αυτή αφορά στα τμήματα Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης, Ηλεκτρονικών Συστημάτων και Μηχανικών Περιβάλλοντος και είναι απόφαση αντιπαιδαγωγική και αδικαιολόγητη.
Διαβάστε την ανακοίνωση-παρέμβαση του Αντώνη Σαουλίδη σχετικά με το ζήτημα αυτό:
Βρίσκει απέναντί της την μεγάλη πλειοψηφία καθηγητών και φοιτητών. Είναι μια απόφαση που αγνοεί την πραγματικότητα καθώς το Τμήμα Μηχανικών του ΔΙΠΑΕ δικαίως θεωρείται ένα από τα πιο επιτυχημένα τμήματα του ιδρύματος, παρουσιάζει υψηλή σύνδεση με την αγορά εργασίας και έχει καταφέρει να προσελκύσει το ενδιαφέρον εταιρειών. Ανεξήγητη και πρωτοφανής στα ακαδημαϊκά πράγματα η κατάργηση ενός Τμήματος-πρότυπο για το ΔΙΠΑΕ.
Πέραν όμως από αιφνιδιαστική η απόφαση αυτή ανατρέπει τη ζωή φοιτητών και μελών ΔΕΠ καθώς τους αναγκάζει σε μια περίοδο αυξημένου κόστους διαβίωσης και οικονομικής δυσπραγίας να προβούν σε μείζονος σημασίας αλλαγές χωρίς να το γνωρίζουν έγκαιρα, χωρίς να ευθύνονται, χωρίς ενδεχομένως να μπορούν. Μια τέτοια απόφαση ίσως οδηγήσει στην έξοδο από τη φοίτηση πολλούς σπουδαστές που αδυνατούν να καλύψουν το κόστος μετεγκατάστασης.
Οι όποιες μεταρρυθμιστικές προσπάθειες στον χώρο της εκπαίδευσης δεν μπορούν να γίνονται ερήμην καθηγητών και φοιτητών, χωρίς πρόνοια για τα ζητήματα των υποδομών – στη Θεσσαλονίκη υπάρχουν και λειτουργούν οι υποδομές- και δεν μπορούν να ανατρέπουν αιφνιδιαστικά τη ζωή και τον σχεδιασμό χιλιάδων οικογενειών. Όταν μάλιστα δεν συντρέχει κανένας επιστημονικός/ ακαδημαϊκός λόγος για τέτοιες αποφάσεις τότε τα κίνητρα που οδηγούν σε αυτές είναι το λιγότερο περίεργα.
Απαιτούμε να μην προχωρήσει αυτός ο σχεδιασμός, τα τμήματα να παραμείνουν στη Σίνδο. Οποιαδήποτε μεταρρυθμιστική προσπάθεια εκσυγχρονισμού της εκπαίδευσης οφείλει να μην αιφνιδιάζει, να λαμβάνει υπόψη και να συνυπολογίζει ακαδημαϊκές παραμέτρους και την κοινωνική πραγματικότητα καθηγητών και φοιτητών.