Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΠΑΣΟΚ: Οικειοποίηση των πάντων, κατασκευαστικά ολιγοπώλια και ολίγον τι από έργο

Published

on

Ανακοίνωση Τομέα Δημοσίων Υποδομών και Δικτύων ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής

Διαβάζουμε στον τύπο δηλώσεις του Υπουργού υποδομών και μεταφορών, που αφορούν σε αλλαγή του «χάρτη» των υποδομών και μεταφορών της χώρας. 

Πρόκειται για μια ακόμα προεκλογική εξαγγελία που συμπυκνώνει το ιστορικό αφήγημα της συντηρητικής παράταξης τα τελευταία 50 χρόνια: Οικειοποίηση των πάντων, ανέξοδες υποσχέσεις και ολίγον τι από έργο. Ο παλαιοκομματισμός στο απόγειό του.

Δυστυχώς απ’ ό,τι φαίνεται o κύριος Καραμανλής δεν γνωρίζει τι σημαίνει ολοκληρωμένο και συνεκτικό σχέδιο στον τομέα Υποδομών και Μεταφορών. Του θυμίζουμε ότι η χώρα έχει το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών (Ε.Σ.Σ.Μ. / 2019), το οποίο οφείλει να τηρεί, εάν θέλει να είναι αποτελεσματικός και χρήσιμος για την χώρα. 

Υπενθυμίζουμε ότι ένα σχέδιο Υποδομών έχει θεσμικές διαδικασίες σύνταξης και χρόνο ανάπτυξης πολύ μεγαλύτερο της θητείας κάθε υπουργού και κάθε κυβέρνησης. Εάν ο κ. Υπουργός έχει το πρόγραμμα της δικής του θητείας, απλά είναι αναποτελεσματικός για την χώρα διότι ακυρώνει τον Εθνικό Σχεδιασμό έναντι της προσωπικής του ατζέντας.

Δυστυχώς για την χώρα, εδώ και 3,5 χρόνια, καταγράφουμε:

  • Εξαγγελίες έργων πολλά από τα οποία είναι φαραωνικά και κάποια μη αποδοτικά.
  • Δημιουργία κατασκευαστικών ολιγοπωλίων για τα επόμενα 25 έτη.
  • Αναθέσεις πανάκριβων έργων, χωρίς εκπτώσεις, με δέσμευση της χώρας σε πληρωμές διαθεσιμότητας δεκαετιών.
  • Η Ελλάδα υστερεί κατά πολύ σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες όσον αφορά στην βιώσιμη κινητικότητα των πολιτών.
  • Ανυπαρξία πολιτικής βούλησης για την επίτευξη του στόχου EU Green Deal στον χώρο των εμπορευματικών μεταφορών.

Εδώ και 3,5 χρόνια παραβιάζεται η βασική αρχή που πρέπει να διέπει τις υποδομές, που είναι η ιεράρχηση και ο σχεδιασμός

Θα συνιστούσαμε στον κ. Καραμανλή να αυτοθαυμάζεται λιγότερο για την πολιτική του, διότι βρίσκεται στην θέση του υπουργού για όφελος της χώρας και όχι για την προσωπική του ατζέντα (π.χ. η κατάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου Αμφίπολης – Σερρών ως ενεργό δίκτυο, έργο που βρίσκεται έξω από κάθε σχεδιασμό).

Advertisement
Advertisement