ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Π.Γερουλάνος για “Μεγάλο Περίπατο”: “Ζητήσαμε ανοιχτή δημόσια διαβούλευση – λάβαμε 2 μέρες προθεσμία να το ψηφίσουμε στο Δημοτικό συμβούλιο”
Aνακοίνωση εξέδωσε ο Παύλος Γερουλάνος και η παράταξη “Αθήνα είσαι ΕΣΥ” σχετικά με την απόφαση του ΣτΕ για τον “Μεγάλο Περίπατο”:
Από την ημέρα που άρχισε το εγχείρημα του «Μεγάλου Περιπάτου» επιμένουμε ο λόγος να πάει στους Αθηναίους. Η Δημοτική Αρχή, όμως, επιμένει και σε αυτό το θέμα να αποφασίζει μόνη της. Όχι μόνο δεν ανοίγει τη δημόσια διαβούλευση στους Αθηναίους αλλά σήμερα οδηγεί διαδικασίες – εξπρές για να περάσει άλλη μια φορά όπως-όπως αποφάσεις από τα Κοινοτικά Συμβούλια. Τι φοβάται; Ότι μπορεί να ακούσει τα παράπονα των Αθηναίων; Μα αυτό ακριβώς είναι η Δημόσια Διαβούλευση, πρόσκληση στον Αθηναίο να συμμετάσχει. Ο Δήμαρχος, όμως, επιμένει να ενεργεί μόνος του.
Ως παράταξη στηρίξαμε το εγχείρημα του λεγόμενου «Μεγάλου Περίπατου», παρά τις όποιες ενστάσεις και παρατηρήσεις μας, γιατί πιστεύουμε ότι η Αθήνα έχει ανάγκη από πιο εύκολη πρόσβαση για πεζούς, για ΑμεΑ και για συμπολίτες μας που δυσκολεύονται στη μετακίνησή τους, και χρειάζεται περισσότερους δημόσιους χώρους πρασίνου ανοιχτούς στους Αθηναίους. Είναι κρίμα, όμως, να θεωρούν κάποιοι τη στήριξή μας δεδομένη, να αγνοούν ή να παρερμηνεύουν τις ενστάσεις μας και να συνεχίζουν την υλοποίηση ενός τόσο μεγαλεπήβολου σχεδίου με λάθος τρόπο.
Ήδη από τις 22 Μαΐου επικρίναμε την προχειρότητα της Κοινής Υπουργικής Απόφασης και η πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας δικαιώνει την κριτική μας. Καταψηφίσαμε στην Οικονομική Επιτροπή το κόστος των 2 εκατομμυρίων ευρώ για τις προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, χαρακτηρίζοντάς το υπερβολικό, χωρίς σωστή στόχευση και αποπροσανατολιστικό για τη σημασία του έργου και η επικριτική στάση των Αθηναίων απέναντι στον Μεγάλο Περίπατο δικαιώνει τους χαρακτηρισμούς μας. Από την πρώτη στιγμή ζητήσαμε να γίνει ανοιχτή διαβούλευση για το έργο και η διενέργειά της ήταν μία από τα δέκα αλλαγές που απαιτήσαμε στις 23 Ιουλίου από τον Δήμαρχο ώστε να συμφωνήσουμε στην τρίμηνη παράταση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων.
Ανοιχτή διαβούλευση, όμως, δεν είναι να έρχεται το θέμα καθυστερημένα και βιαστικά στα συμβούλια των εμπλεκόμενων δημοτικών κοινοτήτων, τα οποία καλούνται να πάρουν απόφαση υπέρ ή κατά του έργου έχοντας μόλις δύο ημέρες για να μελετήσουν τα σχετικά εισηγητικά και καθόλου χρόνο για να καλέσουν και να ακούσουν φορείς και δημότες. Ανοιχτή διαβούλευση για το εγχείρημα σημαίνει ότι θα πρέπει τα όργανα του Δήμου να αφιερώσουν χρόνο και να συνομιλήσουν με τους κατοίκους, τους επιχειρηματίες, τους επιστήμονες, τους οργανισμούς των Μ.Μ.Μ., τις οργανώσεις των ΑΜΕΑ και τις οργανώσεις κατοίκων των γύρω περιοχών που έχουν αντίληψη της επιρροής του έργου στη δική τους πρόσβαση στην πόλη.
Η διαδικασία που επιλέγει η Δημοτική Αρχή απαξιώνει για μία ακόμη φορά τα δημοτικά όργανα καθώς τους ζητά να εγκρίνουν διεκπεραιωτικά αποφάσεις που έχουν ήδη ληφθεί ενώ θα έπρεπε να τα αξιοποιήσει στη διαμόρφωση των σχετικών αποφάσεων. Η συνεχιζόμενη άρνηση της Δημοτικής Αρχής να συζητήσει ουσιαστικά τις όποιες αποφάσεις της δεν είναι μόνο πλήγμα στις δημοκρατικές διαδικασίες αλλά και χαμένη ευκαιρία για την ίδια και τον Δήμο…