ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
Σωματείο Εργαζομένων Νοσοκομείου “Παπαγεωργίου”: “Καταγγελία για την διακοπή του τμήματος των τηλεφωνικών ραντεβού”
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ εξέδωσε το σωματείο εργαζομένων του Νοσοκομείου “Παπαγεωργίου” στη Θεσσαλονίκη. Αιτία της “καυστικής” ανακοίνωσης στάθηκε η διακοπή του τμήματος των τηλεφωνικών ραντεβού στο Νοσοκομείο και η εκχώρησή του “project” σε ιδιώτη.
Αναλυτικά η Ανακοίνωση:
Αγαπητοί Συμπολίτες,
Το νοσοκομείο Παπαγεωργίου από την έναρξη της λειτουργίας του πάνω από 20 χρόνια πριν υπηρέτησε το Εθνικό Σύστημα Υγείας όχι μόνο ως Νοσοκομείο των Δυτικών Συνοικιών αλλά ως νοσοκομείο Πυλώνας της πόλης μας, της Περιφέρειας της Κεντρικής Μακεδονίας και σύντομα ως μια από της «Ναυαρχίδες» της Δημόσιας Υγείας. Το ιδιαίτερο καθεστώς που το διέπει το κατέστησε ευέλικτο και αποδοτικό προς το Κοινό, σταδιακά όμως διευκόλυνε την παραχώρηση βασικών υποστηρικτικών του δραστηριοτήτων προς ιδιώτες αναδόχους είτε από την αρχή της δραστηριοποίησής του (εστίαση, φύλαξη, νομική κάλυψη) είτε αργότερα με την εκχώρηση των υπηρεσιών ιματισμού και μέρους των τεχνικών εργασιών. Οι εκχωρήσεις αυτές μικρή επίπτωση είχαν στην σχέση των πολιτών με το νοσηλευτήριο, ώσπου το πλήρωμα του χρόνου έφτασε για να εγκατασταθεί ανάδοχος και στο τμήμα Τηλεφωνικών Ραντεβού οπότε και με την ταυτόχρονη μεθόδευση υποστελέχωσής του οδήγησε προοδευτικά, και πρόσφατα παρά τις περί αντιθέτου διαβεβαιώσεις και δεσμεύσεις της Διοίκησης, στην πλήρη σχεδόν ανάθεση του προγραμματισμού των εξωτερικών ιατρείων στον ιδιώτη, ουσιαστικά δηλαδή στην χρέωση του πολίτη για μια υπηρεσία που παρέχεται δωρεάν στο χώρο του Νοσοκομείου μας.
Απαξιώνεται ένα τμήμα που επί σειρά ετών έχει σωρεύσει εμπειρία πάνω στις ιδιαιτερότητες κάθε ιατρείου, γενικού ή ειδικού, αλλά και κάθε αιτούμενης εξέτασης, κατευθύνοντας τους πολίτες στην ταχύτερη και χωρίς παλινωδίες εύρεση της ιδανικότερης λύσης για το πρόβλημά τους. Η απόφαση για απαξίωση και σταδιακή κατάργηση του τηλεφωνικού κέντρου και της γραμμής 2313323333 με αστική χρέωση για τους χρήστες υπηρεσιών υγείας, πέρα από τον οικονομικό αντίκτυπο που έχει σε όποιον αναγκάζεται να καταφεύγει στις υπηρεσίες του ιδιώτη, οδηγεί συχνά σε ταλαιπωρία των ασθενών με διπλά ραντεβού από γενικά σε ειδικά ιατρεία, με αποτέλεσμα τον διπλασιασμό των αναμονών, ενώ ταυτόχρονα λάθος επισκέψεις δημιουργούν από εντάσεις ως και απώλεια κρίσιμου χρόνου για την υγεία των πολιτών.
Η εκχώρηση του έργου στην ιδιωτική εταιρεία καλύπτει ως μόνη αρμοδιότητα τον προγραμματισμό και τις τυχόν ακυρώσεις των ραντεβού, ενώ συχνά παρατηρούνται παραφωνίες από λανθασμένες καταχωρίσεις καθώς το προσωπικό που απασχολεί δεν γνωρίζει τυχόν ιδιαιτερότητες. Πέρα όμως από όλα αυτά, το κοινό που παρέχει την ψήφο εμπιστοσύνης του διαχρονικά και σε αυτό το τμήμα του Νοσοκομείου, όπως άλλωστε καταγράφεται από τον αριθμό των κλήσεων, δεν το κάνει απλά διότι το τηλεφώνημα είναι ουσιαστικά άνευ χρέωσης, αλλά γιατί οι πολίτες νιώθουν πως εξυπηρετούνται πιο ολοκληρωμένα, πιο προσωπικά και αρτιότερα. Κυρίως όμως αυτό που μας θορυβεί, δημιουργώντας μας πρόσθετη ανησυχία και προβληματισμό, είναι το γεγονός ότι επιλέγουν να καταργήσουν ένα ακόμη τμήμα του Νοσοκομείου που έρχεται να προστεθεί στην λίστα τμημάτων που από τα χέρια των εργαζομένων περνούν αποκλειστικά και μόνο στα χέρια ιδιωτών. Και αναρωτιόμαστε… Ποιος έχει μετά σειρά; Και πόσες φορές θα χρειαστεί να βάλει ο φορολογούμενος το χέρι στην τσέπη για την «δωρεάν» υγεία;
Σας καλούμε να ενώσετε τις φωνές σας με τις δικές μας και να ματαιώσουμε την απόφαση κατάργησης του συγκεκριμένου τμήματος, πρώτα για σας τους ίδιους, με την προάσπιση του δημόσιου χαρακτήρα του νοσοκομείου μας αφετέρου δε για την υπεράσπιση της απρόσκοπτης πρόσβασης στο Ε.Σ.Υ. που η πραγματική του αναγκαιότητα αποδείχτηκε εμφατικά όταν κλήθηκε να ανταποκριθεί σε πολεμικές συνθήκες και στην πόλη μας!
Δ.Σ. Σ.Ε.Ν.Π. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 03-06-2021
Παρακάτω παρατίθεται όπως εστάλη, η επιστολή διαμαρτυρίας του σωματείου στους αρμόδιους:
ΘEΜΑ: «Διακοπή λειτουργίας τμήματος τηλεφωνικών ραντεβού»
Αξιότιμοι κ.κ.
Προσφάτως, κι ενώ είχατε αιφνιδίως αποφασίσει να καταργήσετε το τμήμα των ραντεβού, αναλάβατε τη δέσμευση να μην καταργηθεί η τηλεφωνική γραμμή 2313323333, η οποία παρέχει επί σειρά ετών πρόσβαση στον προγραμματισμό επισκέψεων στα ΤΕΙ του νοσοκομείου μας, με αστική χρέωση, διά του συγκεκριμένου τμήματος. Στις δύο πρώτες μέρες λοιπόν της επανέναρξης της λειτουργίας των εξωτερικών ιατρείων παρουσιάστηκαν πλήθος προβλημάτων και αναδείχτηκαν πλήθος λειτουργικών δυσχερειών που ακόμα και να είχαν προβλεφθεί και προληφθεί δεν θα μπορούσαν να υποκαταστήσουν την εξειδικευμένη προσφορά των συναδέλφων.
- Η γραμμή 2313323333 άργησε να μεταφερθεί τις κρίσιμες δύο πρώτες ημέρες της επανέναρξης ώστε να καταστεί λειτουργική στη θέση εργασίας που επιλέξατε με αποτέλεσμα πλήθος διαμαρτυριών.
- Πλήθος παραπόνων έγιναν ότι το τηλεφωνικό κέντρο του αναδόχου 14741 «μιλάει συνεχώς» μην μπορώντας να ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση.
- Το gnpap.gr στο οποίο προσπαθείτε να ωθήσετε τους χρήστες υπηρεσιών είναι ανέτοιμο να δεχθεί τον αριθμό των αιτημάτων σε όλο το εύρος της ζήτησης και παρέχει πρόσβαση μόνο σε γενικά ιατρεία «πρωτοβάθμιας» φροντίδας. Ακόμη κι αν οι χρήστες έχουν ήδη εξεταστεί και παραπεμφθεί για εξειδικευμένη φροντίδα ή διαγνωστική διαδικασία, θα διπλασιάζει ουσιαστικά και…ανούσια την προσέλευση, τις αναμονές, επιβαρύνοντας ταυτόχρονα προσωπικό και εγκαταστάσεις με άστοχες προσελεύσεις. Επίσης, ο σχεδιασμός δεν πληροί τη συμβατική σας υποχρέωση βάσει της πρόσφατης ΕΣΣΕ για 15% πρόσβαση των εργαζόμενων στο σύνολο των εξωτερικών ιατρείων.
- Σημειώθηκε προσέλευση συναδέλφων ιατρών εντός του, κατά τα άλλα απαγορευμένου σε όλους, χώρου της Γραμματείας των ΤΕΙ για διορθώσεις, ακυρώσεις και διευθετήσεις ιατρείων.
- Ζητήθηκε από τις γραμματείς ορόφων να κλείσουν ραντεβού στα ιατρεία διευκολύνοντας ηλικιωμένους που απέτυχαν να προγραμματίσουν την προσέλευσή τους, αφού απευθύνθηκαν στον θεράποντα ιατρό τους για λύση, με αποτέλεσμα ιατροί και γραμματείς να αφήνουν την κύρια ασχολία τους για να εξυπηρετήσουν τους πολίτες.
- Διαπιστώθηκαν αρκετά λάθη στις επιλογές ιατρείων διαγνωστικών και μη.
- Αγανακτισμένοι πολίτες επέκριναν επίσης την επιλογή μη λειτουργίας του τμήματος αιμοληψιών, ζήτημα που έχει προκαλέσει και παράπονα ειδικοτήτων που χρειάζονται διαγνωστικά τα αποτελέσματα και ήδη παραπέμπουν τους χρήστες προς αναζήτηση εργαστηρίου, ενίοτε δε επιβαρύνονται οι νοσηλευτές των στάσεων με αιμοληψίες που είναι απαραίτητες για τη αξιοποίηση της προγραμματισμένης επίσκεψης.
Θα μπορούσαμε να εκθέσουμε εκτενέστερα κι άλλες δυσχέρειες που προκλήθηκαν, θεωρούμε όμως ότι έχετε αντιληφθεί ότι, είτε με την κατάργηση του Τμήματος που επιχειρήσατε, είτε με την απαξίωσή του και την «απόκρυψη» της ύπαρξής του που επιχειρείτε, οδηγείτε το νοσοκομείο σε μια απίστευτη όσο και πρωτόγνωρη Βαβέλ, με κατασπατάληση πόρων, παρεξηγήσεις, παλινωδίες, εντάσεις, ταλαιπωρία ασθενών και εικόνα που δεν αρμόζει στη γενικότερη καλή μαρτυρία των 20 και πλέον ετών της προσφοράς μας.
- Ζητούμε την άμεση επαναλειτουργία των Τηλεφωνικών Ραντεβού στον φυσικό τους χώρο με ταυτόχρονη βελτίωση της λειτουργίας του gnpap.gr και τοποθέτηση των slots για τους εργαζόμενους στο 15% στο σύνολο των ιατρείων, γενικών και ειδικών, όπως προβλέπει η πρόσφατη ΕΣΣΕ.
- Ενίσχυση του Τμήματος με διοικητικό προσωπικό έτσι ώστε να αξιοποιηθεί, ει δυνατόν, το σύνολο των 8 διαθέσιμων τηλεφωνικών καναλιών που προσφέρει το τηλεφωνικό κέντρο που αντιστοιχεί στην γραμμή 2313323333.
- Ίδρυση ταυτόχρονα υπηρεσίας helpdesk όπως κάνουν όλοι οι σοβαροί Φορείς που πραγματικά επιθυμούν να εξυπηρετήσουν με ποιοτικές υπηρεσίες τον πολίτη.
- Σταδιακός απογαλακτισμός από τον ανάδοχο αρχής γενομένης από την πρωινή βάρδια την οποία θα καλύπτει το οικείο τμήμα και η οικεία ηλεκτρονική πλατφόρμα, εναρμονιζόμενοι με τις εξαγγελίες του ΥΥΚΑ για δωρεάν πρόσβαση στον προγραμματισμό επισκέψεων στο σύνολο των δομών Υγείας της χώρας (Ετήσιο Σχέδιο Δράσης, Μάιος 2021).
Όλοι εμείς που υπηρετούμε τη δημόσια δωρεάν Υγεία θεωρούμε απαραίτητη παράμετρο την απρόσκοπτη προσβασιμότητα στο Ε.Σ.Υ. πέρα και έξω από λογικές που βάζουν το κόστος-όφελος ως κριτήριο ανάπτυξης ή κατάργησης δραστηριοτήτων… Εσείς που διοικείτε ένα Δημόσιο νοσηλευτήριο, αποτέλεσμα μιας δωρεάς στον λαό της Θεσσαλονίκης και όχι μόνο, πώς πιστεύετε ότι μοιράζεστε το ίδιο όραμα;
Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
Τουχτίδης Παναγιώτης Μανωλίτσας Αλέξανδρος