ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΘΕΜΑ: ΟΑΣΘ και διασπορά κορονοϊού – Σκόδρας: “Οι εισπράξεις δείχνουν πως τηρούνται τα μέτρα!”
THE SOCIALIST ΘΕΜΑ:
Η Θεσσαλονίκη, είναι “στα κόκκινα” με τα κρούσματα του κορονοϊού να βρίσκονται σε έξαρση με γεωμετρική πρόοδο.
Το ΜΟΝΑΔΙΚΟ μέσο μαζικής μεταφοράς που έχει στην διάθεσή της η συμπρωτεύουσα είναι ο ΟΑΣΘ τα τελευταία 50 περίπου χρόνια, κι ας της έχουν τάξει από τραμ μέχρι τελεφερίκ και από υποθαλάσσιες αρτηρίες μέχρι το πολύ γνωστό σε όλους “ανέκδοτο” πλέον, μετρό της Θεσσαλονίκης…
Όλοι έχουμε δει τις εικόνες που κάνουν τον γύρο του διαδικτύου με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ να είναι υπερ-πλήρη και σε έναν χώρο 2-3 τμ συνολικά να “στριμώχνονται” εν καιρώ πανδημίας πάνω από 70-80 άτομα ημερησίως! Θυμίζουμε πρόσφατο ρεπορτάζ του “The Socialist” στο οποίο συμμετείχαν δεκάδες πολίτες της Θεσσαλονίκης.
Εν καιρώ πανδημίας λοιπόν, με το μόνο που θυμίζει την δύσκολη αυτή εποχή για όλους μας να είναι τα αυτοκόλλητα στις πόρτες των λεωφορείων του ΟΑΣΘ που σστήνουν “Απόσταση 1.5 μέτρο μεταξύ των επιβατών και χρήση μάσκας”, ο νέος πρόεδρος του ΟΑΣΘ μίλησε στο “Ράδιο Θεσσαλονίκη 94.5 ” και την δημοσιογράφο Κλαούντια Έγγερς και ούτε λίγο- ούτε πολύ , άφησε να εννοηθεί πως με βάση τα μηνιαία έσοδα του ΟΑΣΘ, φαίνεται πως τηρούνται τα μέτρα και από τα περισυνά 2.5 εκατ.ευρώ/μήνα, το τελευταίο διάστημα έχουν “πέσει” τα έσοδα στο 1/3 , στα 700 χιλιάδες ευρώ μηνιαίως…
“Δεν μπορεί να μην κόβουν εισιτήριο τα 2/3 των 2 εκατομμυρίων πολιτών που χρησιμοποιούν τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ” λέει στο ηχητικό που ακολουθεί:
Τι γίνεται με τα οχήματα;
Mέχρι πριν ακριβώς 2 ημέρες οι Θεσσαλονικείς είχαν να αντιμετωπίσουν την κατάσταση της υπερ-συνωστισμού σε λεωφορεία που δεν τηρούσαν κανένα απολύτως μέτρο πρόληψης, για την ακρίβεια, υπήρχε το δυναμικό στους οδηγούς , σύμφωνα με σχετικά πρόσφατες δηλώσεις του Κου Τσερμενίδη- προέδρου των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, μα από τα εκατοντάδες λεωφορεία, μόλις 180 ήταν σε λειτουργία και αυτά έπρεπε να “τραβήξουν το κουπί” στην μετακίνηση των πολιτών σε περίοδο πανδημίας!
Πρόσφατα, μετά από περίπου 11 μήνες από την “δυναμική αναγγελία” Μητσοτάκη – Κ.Καραμανλή για νέα οχήματα στην Θεσσαλονίκη, ήρθαν μεταχειρισμένα λεωφορεία που μισθώνει ο ΟΑΣΘ, παλαιότερα είχαν έρθει ελάχιστα οχήματα μετά από συνεργασία με τα ΚΤΕΛ και πάλι, ήταν τόσο λίγα, που κανένα δεν κάλυψε τα σοβαρά κενά της μετακίνησης στην περιοχή του κέντρου της πόλης μα δόθηκαν σε περιφερειακές “γραμμές δρομολογίων” για να διευκολύνουν τα προάστια της πόλης..
Το τελευταίο 2ημερο, τα πράγματα, κατα – κοινή ομολογία, φαίνεται να είναι καλύτερα σε σχέση με το διάστημα σχεδόν 1 έτους που οι Θεσσαλονικείς ρίσκαραν κάθε μέρα την υγεία τους, αναγκαζόμενοι να κυκλοφορούν με την υγειονομική “βόμβα” που λέγεται λεωφορείο του ΟΑΣΘ!
Είναι τα έσοδα του ΟΑΣΘ ενδεικτικό της μείωσης του επιβατικού κοινου;
ΟΧΙ. Ένα ξεκάθαρο όχι από εδώ μέχρι το διάστημα.
Είναι γεγονός πως έχουν μειωθεί τα έσοδα, κι αυτό γιατί ο κόσμος είτε δεν πληρώνει εισιτήριο – κάτι το οποίο έχει πολλές φορές επισημανθεί ως παθογένεια στον τρόπο σκέψης του Έλληνα- για να “τιμωρήσει” τον οργανισμό, είτε γιατί ακόμα κι αυτοί που αγόραζαν τις μηνιαίες κάρτες μετακίνησης, σταμάτησαν να τις αγοράζουν για 2 λόγους: 1) Οικονομικά προβλήματα και κοινό αίσθημα οργής 2) Αίσθηση της κοροϊδίας από μέρους της Πολιτείας ΚΑΙ του ΟΑΣΘ που κατά την περίοδο καραντίνας είχε υποσχεθεί έκπτωση 10/% στις αγορές μηνιαίων καρτών λόγω της “στάσης” που πραγματοποιήθηκε σε όλη την Ελληνική κοινωνία και οικονομία
Μπορεί λοιπόν ο Κος Σκόδρας να “έβαλε κάτω τα νούμερα” και να είδε πως το 1/3 των περισυνών εσόδων είναι η σκληρή πραγματικότητα του ΟΑΣΘ της πανδημίας, μα σε καμία απολύτως περίπτωση δεν μπορεί να μιλάμε για το 1/3 των επιβατών μέσα στα λεωφορεία της Θεσσαλονίκης, τουναντίον, θα λεγε κανείς πως η εντύπωση που δίνουν πάμπολες μαρτυρίες πολιτών, είναι πως τα ελάχιστα λεωφορεία, είναι πάντα και παντού γεμάτα, σε όλο το μήκος των δρομολογίων τις ώρες αιχμής στην αγορά!
Φωτορεπορτάζ: