Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Τραγωδία στα Τέμπη: Σε άμορφη μάζα μετατράπηκε το κυλικείο της αμαξοστοιχίας – Συγκλονίζουν οι μαρτυρίες

Published

on

Ρεπορτάζ: Γαβρής Άγγελος

Το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, αφήνει πίσω του 40 νεκρούς και πάνω από 50 τραυματίες. Μαζί τους, και την Ελλάδα, άφωνη. Ένα από τα ελάχιστα πολύνεκρα δυστυχήματα στους σιδηροδρόμους στην Ελλάδα, έμελλε να βυθίσει την Ελλάδα στο πένθος, με την κυβέρνηση να προκηρύσσει 3ημερο εθνικό πένθος και σύσσωμη την ηγεσία της Ε.Ε να στέλνει μηνύματα συμπαράστασης στους Έλληνες.

Εικόνες τραγικές, εικόνες θλίψης, οδύνης, μιας ανείπωτης τραγωδίας. Δεκάδες συγγενείς αγνοουμένων, έχουν “περικυκλώσει” το ΓΝΛ, περιμένοντας να ταυτοποιηθούν τα θύματα. Αρκετά από αυτά, έχουν αποτεφρωθεί, αφού κατά την σύγκρουση των τρένων της hellenic train, προκλήθηκε πυρκαγιά, με τα πρώτα βαγόνια, και το κυλικείο, στο οποίο λίγες στιγμές πριν, βρίσκονταν νέοι και νέες που όδευαν στην Θεσσαλονίκη μετά το 3ημερο της καθαράς Δευτέρας, μετατράπηκε σε μια άμορφη μάζα σιδήρου, αφού σύμφωνα με τους ειδικούς, από την σύγκρουση, προκλήθηκαν θερμοκρασίες άνω των 1300 βαθμών κελσίου.

Ο Υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής παραιτήθηκε, η πολιτεία διεξάγει έρευνα για τα αίτια του δυστυχήματος και οι μαρτυρίες εργαζομένων, διασωθέντων και ειδικών, κάνουν λόγο για ένα απαρχαιωμένο σύστημα σιδηροδρόμων, που βασίζεται σε όσα βλέπει ο σταθμάρχης στην είσοδο και την έξοδο της αμαστοιχίας στον σταθμό ενώ οι πίνακες που έπρεπε να λειτουργούν από το 2004, δεν είναι σε χρήση, οι εντολές δίνονται προφορικά, μέσω πομπού και δέκτη, ακριβώς όπως στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης.. το 1920.

Μετά από αυτό το θλιβερό συμβάν, η Ελλάδα μετρά τις πληγές της, υποδεχόμενη με τον χειρότερο δυνατό τρόπο την Άνοιξη, αφού το ημερολόγιο γράφει 1 Μαρτίου. Στην αμαξοστοιχία για Θεσσαλονίκη υπήρχαν κυρίως νέοι που κατάφεραν να σώσουν και μεγαλύτερης ηλικίας ανθρώπους που ήταν στην ίδια αμαξοστοιχία και την ώρα της σύγκρουσης κάποιοι μπορεί να κοιμόταν, ενώ αρκετοί βρισκόταν και στο κυλικείο.

Τα σωστικά συνεργεία όσο επίσης και συγγενείς που περιμένουν ένα χαρμόσυνο μήνυμα, ένα χαρμόσυνο νέο μέσα από τα συντρίμμια και τις άμορφες λαμαρίνες ζουν πραγματικά πάρα πολύ δύσκολες στιγμές.

Το χρονικό της τραγωδίας

Τα τρένα βρεθήκαν στην ίδια γραμμή την ώρα που η επιβατική αμαξοστοιχία εκτιμάται ότι κινούνταν με ταχύτητα 150 χιλιομέτρων για 25 ολόκληρα χιλιόμετρα χωρίς να γνωρίζει ο μηχανοδηγός ότι από την αντίθετη κατεύθυνση ερχόταν τρένο.

Κατά πληροφορίες, σημειώθηκε βλάβη σε στύλο της ΔΕΗ στο Παλαιοφάσαρλο και έτσι καθοδηγήθηκε η αμαξοστοιχία στη γραμμή καθόδου για την αποφυγή ηλεκτροπληξίας. Επανήλθε στη γραμμή της ανόδου και λίγο μετά τη Λάρισα, στο σημείο 118 Α, καθοδηγήθηκε ξανά στην γραμμή της καθόδου, όπου βρισκόταν η εμπορική αμαξοστοιχία, με αποτέλεσμα να συγκρουστούν.

Advertisement

Ο σταθμάρχης, σύμφωνα με αστυνομικές πηγές, παραδέχθηκε ότι στο εν λόγω σημείο έκανε λάθος και έβαλε το επιβατικό τρένο σε τροχιά σύγκρουσης με την εμπορική αμαξοστοιχία. Όπως αναφέρουν οι ειδικοί πρέπει να έμεινε ανοιχτό το κλειδί – από προγενέστερη μετακίνηση του προαστιακού- με αποτέλεσμα τη μοιραία σύγκρουση.

«Για τα αίτια του τραγικού αυτού δυστυχήματος θα γίνει έρευνα από τις αρμόδιες Αρχές. Έχει, ήδη, ξεκινήσει, προκειμένου να αποσαφηνιστούν οι συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη να κινούνται για πολλά χιλιόμετρα στην ίδια γραμμή δύο τρένα στην αντίθετη κατεύθυνση», τόνισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου, ενώ ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος ανέθεσε την εποπτεία της προανάκρισης για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη στον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας Σταμάτη Δασκαλόπουλο.

«Είναι ξεκάθαρο ότι πρόκειται για ένα ανθρώπινο λάθος σε συνδυασμό με τη μη ύπαρξη των συστημάτων» δήλωσε για ο Aναστάσιος Δέδες, πραγματογνώμονας Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων. Όπως τόνισε ο κ. Δέδες «τα αίτια της τραγωδίας θα προκύψουν από τις απομαγνητοφωνήσεις, οι οποίες υπάρχουν και δεν μπορούν να σβηστούν».

Σύμφωνα με αυτά που γνωρίζουμε είναι «δεδομένο ότι το τρένο ακολουθούσε λανθασμένη διαδρομή είτε από πρόβλημα που υπήρχε στην γραμμή ανόδου λόγω ρεύματος ή λόγω οποιοδήποτε άλλης αιτίας. Το τρένο, την στιγμή κατά την οποία ξεκίνησε να ανεβαίνει προς τα πάνω, έπρεπε να έχει σήματα στο δρόμο από τα οποία ο μηχανοδηγός να βλέπει εάν η γραμμή είναι ελεύθερη ή όχι» τόνισε.

Συγκλονίζει η μαρτυρία διασωθέντα

“Ένα απότομο μπάμ, και μετά φλόγες, ενώ κατρακυλούσαμε ο ένας πάνω στον άλλο. Φωτιά, από την πρώτη στιγμή τύλιξε τα βαγόνια, τζάμια έσπαγαν, κόσμος ούρλιαζε και μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα όλα είχαν τελειώσει…” δήλωσε διασωθείς από το δυστύχημα σε ραδιόφωνο ενώ τα σωστικά συνεργεία θα συνεχίσουν το δύσκολο έργο τους αύριο το πρωί.