Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κορονοϊός: “Tι ακριβώς γίνεται στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς;”

Published

on

Γράφει ο Γιώργος Χριστόπουλος για το “The Socialist”

Θυμάμαι ένα ταξίδι μου στις αρχές Μαρτίου στην Ολλανδία και το Άμστερνταμ. Σε καιρό έξαρσης της πανδημίας του covid 19  στην Βόρεια και κεντρική Ευρώπη, ως Έλληνας είχα ήδη τις επιφυλάξεις μου για την χρήση μέσων μαζικής μεταφοράς. Ωστόσο, οι διαδρομές είναι μεγάλες και αρχές Μαρτίου στο Αμστερνταμ, οι θερμοκρασίες χαμηλότερες από ότι θα περίμενε κανείς “Νότιος”. Με έκπληξή μου συνειδητοποίησα πως τα ΜΜΜ στην Ολλανδία που δεν έκανε ποτέ “lockdown”, ήταν παραπάνω από ασφαλή. Αυστηρό πρόστιμο επιβαλλόταν από εργαζόμενο εντός των Μέσων σε περίπτωση που κάποιος δεν τηρούσε τα μέτρα πρόληψης και αν κρινόταν υπεράριθμο των θέσεων το λεωφορείο-τραμ-μετρό, τότε δεν σταματούσε σε κάποια στάση και συνέχιζε. Αυτό στην Ελλάδα δεν συμβαίνει. Αυτό είναι σενάριο επιστημονικής φαντασίας για τον Έλληνα χρήστη των ΜΜΜ που ακόμα δεν έχει συμφιλιωθεί με τον πολύ απλό και βασικό κανόνα-δε ανεβαίνεις χωρίς εισιτήριο. Κάτι πρέπει να γίνει και η κυβέρνηση Μητσοτάκη, ασκεί πολιτική με “όμορφες” ανακοινώσεις, εξαγγελίες και ΔΤ που ακούγονται ωραία και “παίζουν δυνατά” στα ΜΜΕ. Θέλουμε πράξεις, όχι ανακοινώσεις!

Tι ακριβώς γίνεται στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς;

Οι εξαγγελίες προ διμήνου έκαναν λόγο για αύξηση του αριθμού των δρομολογίων, ούτως ώστε να μη δημιουργείται συμφόρηση και συγχρωτισμός στα βαγόνια ή στα λεωφορεία- και, ως εκ τούτου, να μειώνεται και η πιθανότητα ευρείας διασποράς του ιού. Επίσης υποτίθεται ότι θα υπήρχε πρόβλεψη για κενές θέσεις και αυστηρός έλεγχος για τους παραβάτες.

Μόνο που κάτι τέτοιο δεν έγινε ποτέ. Ιδίως τους καλοκαιρινούς μήνες, πρέπει να θεωρήθηκε πως ο κόσμος έχει πάει διακοπές και έχει φύγει από την Αθήνα (αναφέρουμε την πρωτεύουσα γιατί εκεί επικεντρώνεται το μεγαλύτερο πρόβλημα σε ό,τι έχει να κάνει με τον covid), με αποτέλεσμα η συχνότητα των δρομολογίων να έχει πάει στα 9-10 λεπτά. Στον ΗΣΑΠ, μάλιστα, πολλές φορές ξεπερνάει και το δεκάλεπτο, με αποτέλεσμα να δημιουργείται πρωτοφανές… τουρλουμπούκι όταν περνάει, επιτέλους, ο ηλεκτρικός. Στην Θεσσαλονίκη και τον “Viral” OAΣΘ η κατάσταση το ίδιο αφόρητη και απίστευτη σε καιρό πανδημίας.

Αντιγράφουμε, για να γίνει πιο κατανοητή η συνολική εικόνα, τη διαμαρτυρία του Κώστα Στ. στον προσωπικό του λογαριασμό στα social media. Γράφει σχετικά:

Ήθελα να ήξερα , όλα αυτά τα κυβερνητικά παλληκάρια , επίσημα , ανεπίσημα και τα ρέστα , που “ανησυχούν” για την πανδημία , τις αποστάσεις και όλα αυτά τα νόστιμα και πολύ διδακτικά, έχουν μπει σε τρένο; Έχουν κάνει κανένα δρομολόγιο με τον ΗΣΑΠ; η συχνότητα έχει πάει στα 9-10 λεπτά ….Δεν συζητάω για τους συρμούς… Υπολογίζουν δηλαδή οι άσχετοι , ότι επειδή είναι καλοκαίρι έχει φύγει ο κόσμος διακοπές … Αλήθεια τώρα; που ζείτε ρε παιδιά; ποιές διακοπές;;;όλοι εδώ είναι και πέρνουν το τρένο…Ο ένας πάνω στον άλλον…. Καμία δικαιολογία δεν υπάρχει , μα καμία όμως … Η προηγούμενη κυβέρνηση τα έκανε μπάχαλο στις μεταφορές , ειδικά στα τρένα , ειδικότερα στον ΗΣΑΠ …. Εδώ και έναν χρόνο όμως , έχουμε άλλη κυβέρνηση , η οποία δυστυχώς δεν έχει κάνει απολύτως τίποτα … Όποιος έχει άλλη άποψη , ας έρθει μια βόλτα μαζί μου για δυό τρείς μέρες … Γιατί αν δεν βιώσεις το πρόβλημα , δεν μπορείς καταρχήν να το καταλάβεις και κατά δεύτερον να βρείς και λύση … Και λύση πίσω από ένα γραφείο δεν βρίσκεται ποτέ….. Καλημέρα σε όλους, καλημέρα Χ….

Κι από κάτω, επισύναψε μια φωτογραφία για του αδιαμφισβήτητου λόγου το αληθές:

K. Χαρδαλιά, γι' αυτήν την εικόνα εν μέσω κορωνοϊού θα μας πείτε κάτι; (Pic)

Με πληροφορίες από το “MENSHOUSE” και Social Media .

Advertisement