ΚΟΙΝΩΝΙΑΠΟΛΙΤΙΚΗ

Φώφη Γεννηματά: Το Κίνημα Αλλαγής ανοίγει διάλογο για το σχολείο που θέλουμε!

Εισαγωγική Ομιλία Φώφης Γεννηματά, Προέδρου του Κινήματος Αλλαγής, στην τηλεδιάσκεψη με εκπαιδευτικούς

Συντρόφισσες και Σύντροφοι,

Φίλες και Φίλοι,

Το Κίνημα Αλλαγής ανοίγει το διάλογο για το σχολείο που θέλουμε.

Ένα σχολείο που θα καλλιεργεί την ανθρωπιστική παιδεία και θα προβάλλει αρχές αξίες και πρότυπα.

Ένα σχολείο Δημοκρατικό. Που θα διαμορφώνει πολίτες που θα αναπνέουν ελεύθερα και δεν θα επιτρέπουν το γόνατο της βίας και του ρατσισμού στο λαιμό των ανθρώπων.

Ένα σχολείο που θα εξασφαλίζει δυνατότητες στη νέα γενιά, να ανταποκριθεί στα νέα δεδομένα, χτυπώντας τις ανισότητες.

Η «Γνώση», είναι το «κλειδί».

Γιατί για μας τους σοσιαλιστές η Εκπαίδευση είναι «όπλο» και για την κοινωνική ισότητα, χωρίς στερεότυπα και αποκλεισμούς.

Ενώ για την κυβέρνηση της ΝΔ, ισχύουν πάντα οι διακρίσεις γι’ αυτούς που μένουν «πάνω ή κάτω από το ποτάμι».

Γι’ αυτό είμαστε απέναντι στις ισοπεδωτικές και εξευτελιστικές διαδικασίες τις «παπαγαλίες» και στις συντηρητικές λογικές της «πειθαρχίας», του στιγματισμού των μαθητών, του «φόβου» απέναντι σε κάθε νέο και δημιουργικό.

Στόχος η υπέρβαση της μαθησιακής κρίσης που μαστίζει σήμερα την πατρίδα μας και υπονομεύει το μέλλον της Νέας Γενιάς. Με πολιτικές που οδηγούν στην βελτίωση των επιδόσεων όλων των μαθητών και στην ΑΡΙΣΤΕΙΑ, ταυτόχρονα με την ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΔΥΝΑΜΩΝ.

Ποιοτική Εκπαίδευση για όλους τους μαθητές και μείωση του μαθησιακού χάσματος με μετρήσιμους στόχους.

Γι’ αυτό στηρίζουμε τη ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.

Το ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ πρέπει να εξασφαλίζει τις βασικές γνώσεις και δεξιότητες του 21ου αιώνα για όλους.

Κυρίαρχος ο ρόλος του εκπαιδευτικού, όπως εύστοχα λέγεται η «στιγμή της αλήθειας για κάθε εκπαιδευτικό σύστημα, είναι ότι συμβαίνει μέσα στην σχολική αίθουσα».

Η αναντικατάστατη σχέση εκπαιδευτικού-μαθητή.

Ενός εκπαιδευτικού που προσλαμβάνεται με διαφανείς διαδικασίες, που επιμορφώνεται συνεχώς που αξιολογείται για να βελτιώνεται και όχι να τιμωρείται, που εξελίσσεται αξιοκρατικά, που έχει σωστές συνθήκες στο έργο του και αμοιβή που εξασφαλίζει αξιοπρεπή διαβίωση.

Για μας, για την Δημοκρατική Προοδευτική Παράταξη, η Εκπαίδευση ήταν και είναι προνομιακός χώρος.

Όλες οι μεγάλες μεταρρυθμίσεις των τελευταίων δεκαετιών είναι δικό μας έργο. Όπως και δικό μας έργο είναι η μεγάλη μεταρρύθμιση για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ του 2011, που δυστυχώς ή εγκαταλείφθηκε, ή υπονομεύτηκε από τις μετέπειτα Κυβερνήσεις.

Σήμερα βιώνουμε την αντιμεταρρύθμιση της Νέας Δημοκρατίας που έρχεται ως συνέχεια της καταστροφικής πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ.

Για μας είναι φανερό ότι η Κυβέρνηση προχωράει στο μέλλον κάνοντας βήματα στο παρελθόν τόσο σε πολιτικές όσο και πρακτικές.

Είχαμε την ευκαιρία αναλυτικά να παρουσιάσουμε στην Βουλή την τεκμηριωμένη κριτική όχι μόνο στο πρόσφατο Νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας αλλά και σε όλα τα θέματα που αφορούν την Εκπαίδευση.

Από την μετατροπή της τάξης σε τηλεοπτικό studio, αντί της ουσιαστικής εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης, μέχρι το αναχρονιστικό και αντιεκπαιδευτικό μέτρο της επαναφοράς της διαγωγής στους τίτλους σπουδών.
Από την διατήρηση των Νόμων του ΣΥΡΙΖΑ που υπονομεύουν το ολοήμερο σχολείο, μέχρι την εγκατάλειψη των πολιτικών για πιστοποίηση της Πληροφορικής και Αγγλικής Γλώσσας στην Γ’ Γυμνασίου.
Από τις κενές περιεχομένου διατάξεις για την Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου και το Εθνικό Απολυτήριο, μέχρι την εμμονή στον απαράδεκτο Νόμο Γαβρόγλου για τις προσλήψεις εκπαιδευτικών και την ανανέωση της θητείας αντισυνταγματικά εκλεγμένων Διευθυντών Εκπαίδευσης.
Από την έλλειψη κάθε πολιτικής για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση και την Ειδική Αγωγή, μέχρι τις προχειρότητες για τον «εκπαιδευτικό εμπιστοσύνης» αντί της πρόσληψης κοινωνικών λειτουργών και ψυχολόγων στα σχολεία.
Και βέβαια αποψιλώνει γυμνάσια και λύκεια από βασικά γνωστικά πεδία. Ακυρώνει ουσιαστικά στοιχεία της εκπαίδευσης, που έχουν εισαχθεί κυρίως από δικές μας μεταρρυθμιστικές πολιτικές.

Τελικά η Κυβέρνηση της ΝΔ διαμορφώνει ένα σχολείο συντηρητικό, αναχρονιστικό, με το «βλέμμα» στραμμένο στο χθες.

Εμείς δεν περιοριζόμαστε στην αναμέτρηση με το χθες. Ανοίγουμε το δρόμο για το αύριο. Η εκπαίδευση μαζί με τον πολιτισμό μπορούν να αποτελέσουν δυναμικό πεδίο ανάπτυξης της Ελλάδας.

Η Γνώση μαζί με τις Νέες Τεχνολογίες και την Παιδεία είναι παράγοντες που διαμορφώνουν την προοπτική της νέας γενιάς.

Να επενδύσουμε στην εκπαίδευση , να δούμε όλο το φάσμα της: την επαγγελματική εκπαίδευση, την ειδική αγωγή, την αντισταθμιστική εκπαίδευση, την καλλιτεχνική αντίληψη, την αριστεία, την αισθητική αγωγή, την περιβαλλοντική εκπαίδευση κλπ

Σήμερα αυτό σηματοδοτούμε. Ξεκινώντας το διάλογο με σας τους εκπαιδευτικούς.

*Για το ψηφιακό σχολείο και την σύνδεση του μαθήματος με την εξ αποστάσεως διδασκαλία .

•Για το ολοήμερο δημοτικό με το ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα

•Για τα νέα προγράμματα σπουδών, με βάση τις σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις

•Για την παροχή πιστοποίησης για την Αγγλική γλώσσα και την πληροφορική σε κάθε μαθητή, με την αποφοίτηση από την Γ Γυμνασίου

•Για να καταστεί η Επαγγελματική Εκπαίδευση μια ελκυστική και βιώσιμη επιλογή για τους νέους

•Για την θεσμοθέτηση ενός πραγματικού Εθνικού Απολυτηρίου ,για την ενιαία αξιολόγηση των μαθητών, ως προαπαιτούμενο για την πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση

•Για την ανάπτυξη συστημάτων συμβουλευτικής και επαγγελματικού προσανατολισμού ,εξατομικευμένα σύμφωνα με τις δεξιότητες του μαθητή και τίς αναπτυξιακές προοπτικές της χώρας.

•Για ένα σχολείο για όλους, ενισχύοντας τις δομές της ειδικής αγωγής

Θέλουμε έναν εκπαιδευτικό ελευθερίας και ευθύνης, δημιουργίας και πρωτοβουλίας.

Και ένα σχολείο που θα ανοίγει το δρόμο για τον επόμενο Διαφωτισμό, που θα είναι Ψηφιακός.