ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
Γ.Στρατάκης: “Ως εδώ με την υποβάθμιση της Π.Ε Φλώρινας, κ. Κασαπίδη !”
Αντιλαμβανόμαστε ότι υπάρχουν προβλήματα πολιτικής επικοινωνίας με την πανδημία. Τα προβλήματα όμως δεν σταμάτησαν και περισσεύουν. Πυκνά σύννεφα καλύπτουν τον κοινωνικό και αναπτυξιακό ορίζοντα της Δ. Μακεδονίας και της Π.Ε. Φλώρινας.
Τι γίνεται λοιπόν στην Π.Ε. Φλώρινας;
– Όταν οι επιχειρήσεις της εστίασης και του λιανεμπορίου έμειναν εκτός χρηματοδότησης από το έκτακτο πρόγραμμα στήριξης για την πανδημία. Ένα καθοριστικό μέτρο αντιμετώπισης των βραχυπρόθεσμων προβλημάτων της τοπικής οικονομίας στις συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία.
– Όταν ήδη έχει κλείσει ο ΑΗΣ Αμυνταίου – Φιλώτα και ακολουθεί ο ΑΗΣ Μελίτης σύντομα και μέσα σε μία νύχτα θάβεται η τηλεθέρμανση της πόλης της Φλώρινας. Υποθηκεύοντας τον μακρόπνοο αναπτυξιακό σχεδιασμό.
– Όταν ο Κάθετος Οδικός Άξονας μέχρι στιγμής είναι εκτός ΕΣΠΑ και εκτός Ταμείου Ανάκαμψης παρά το γεγονός ότι υπάρχει μελετητική ωριμότητα σε τμήματά του.
– Όταν τα έτοιμα μελετητικά τμήμα του οδικού άξονα Φλώρινα-Πισοδέρι δεν έχουν ξεκινήσει ακόμη, ενώ δυο χρόνια τώρα βολοδέρνει η επικαιροποίηση της μελέτης!
– Όταν τα άλλα οδικά δίκτυα Πισοδέρι – διασταύρωση Πρεσπών, διαστ. Πρεσπών –Κρυσταλλοπηγή, δεν έχουν καμία εξέλιξη, όπως και το τμήμα διαστ. Πρεσπών-Λαιμός παραμένει ακόμη ανένταχτο.
Και όλα αυτά εξ αιτίας της ανεπάρκειας και των πολύ προβληματικών προτεραιοτήτων που θέτει η Περιφερειακή Αρχή.
Όταν, την ίδια στιγμή μάλιστα, με δική της ευθύνη, όπως προκύπτει με τις μέχρι σήμερα ενέργειες και τοποθετήσεις της:
* Η Βιομηχανική Περιοχή της Φλώρινας, η μόνη που ξεχωρίζει στη Δυτ.Μακεδ, λόγω λειτουργικού καθεστώτος (ως η πρώτη που προωθήθηκε λόγω συνοριακής θέσης και ειδικών κινήτρων για την εγκατάσταση επιχειρήσεων στο παρελθόν), αντιμετωπίζεται με υποβαθμισμένο ενδιαφέρον και εξομοιώνεται με άλλες ήσσονος λόγω θέσης και ανύπαρκτης σημασίας ή προβαλλόμενες με τοπικιστικά καθαρά κριτήρια ΒΙΟΠΑ ή ΒΙΠΕ.
* Ανακοινώνεται από τον Υφυπουργό Μεταφορών κ. Κεφαλογιάννη σε πρόσφατη επίσκεψή του στη Δυτ. Μακεδ, νέος σχεδιασμός-προγραμματισμός σιδηροδρομικών έργων για την Περιφέρεια χωρίς όμως να υπάρχει ρητή δέσμευση ένταξης στο Ταμείο Ανάκαμψης για την άμεση προώθηση της αναβάθμισης του υφιστάμενου Σιδηροδρομικού δικτύου με την ηλεκτροκίνησή του. Κανένας λόγος και για την προώθηση των ενταγμένων στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα, σιδηροδρομικά έργα που αποτελούν μάλιστα έργα πρώτης προτεραιότητας για Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση (άξονας Θεσσαλονίκη – Φλώρινα-Αλβανία και Κοζάνη-Καλαμπάκα). Σημειώνεται πως ιδίως για το δεύτερο δεν υπάρχει ομόθυμη πολιτική σύγκλιση, με δεδομένο ότι η προηγούμενη Κυβέρνηση το απένταξε από το Εθνικό Σχέδιο Μεταφορών. Αν θέλουμε να έχουμε αποτέλεσμα, είναι για αυτά τα έργα που απαιτείται στιβαρή υπερκομματική, ομόθυμη, και επίμονη διεκδίκηση από την Περιφερειακή αρχή, κάτι που προς το παρόν δεν συμβαίνει.
Και την ίδια στιγμή ανακοινώνεται η σιδηροδρομική σύνδεση Σιάτιστας –Καστοριάς –Αλβανίας και βγαίνει από το χάρτη το ήδη ενταγμένο τμήμα Φλώρινα –Κρυσταλλοπηγή/Καστοριά – Πόγραδετς (και αυτό παρά τις ειλημμένες αποφάσεις του Υπουργού Μεταφορών και των εποπτευόμενων αρμόδιων αρχών σύμφωνα με πρόσφατη απάντηση του Υπουργού σε επερώτηση της Βουλευτού Φλώρινας κ. Πέρκα).
Αντί σε μια περίοδο διεκδίκησης ν’ απαιτηθούν τα αυτονόητα ξεκινά, όπως όλα δείχνουν με τις ευλογίες του κ. Κασαπίδη, η συζήτηση για την σιδηροδρομική σύνδεση Σιάτιστας – Καστοριάς – Αλβανίας, που είναι όμως εκτός του Ευρωπαϊκού Σχεδιασμού και ως εκ τούτου δεν έχει καν προοπτικές ένταξης στο Ταμείο Ανάκαμψης.
Με λίγα λόγια επειδή η Κυβέρνηση έχει αφήσει εκτός Ταμείου Ανάκαμψης τον Σιδηρόδρομο στη Δυτική Μακεδονία και στη Φλώρινα, πειραματίζεται με νέους σχεδιασμούς, σκορπά φρούδες υποσχέσεις εκμεταλλευόμενη το θολό μήνυμα που στέλνει η Περιφέρεια και τους παρασκηνιακούς σχεδιασμούς του κ. Περιφερειάρχη.
Στο πλαίσιο αυτό θυμίζει «διανομή χαντρών προς ιθαγενείς» η πρόταση για την κατασκευή τμήματος Κοζάνης-Βέροιας.
Πόσο η Φλώρινα μπορεί ν’ ανέχεται αυτή την κατάσταση;
– Με την παράβλεψη των αναγκών ολοκλήρωσης σημαντικών οδικών δικτύων της σε αντιδιαστολή με την προώθηση άλλων δευτερευόντων οδικών τμημάτων.
– Με την συστηματική αγνόηση και υποβάθμιση της ΒΙΠΕ, η οποία κατά τον κ. Κασαπίδη απλά συνορεύει με την Βόρεια Μακεδονία και όχι με την Κεντρική Ευρώπη, με πρόθεση προφανώς να εξισωθεί προς τα κάτω με άλλες πιο σημαντικής προτεραιότητας γι’ αυτόν λύσεις.
– Με την εξίσωση της ήδη υφιστάμενης προγραμματισμένης σιδηροδρομικής σύνδεσης της Φλώρινας με Αλβανία και την προσπάθεια υπονόμευσής της με την υιοθέτηση άλλων πιο πολιτικά αποδοτικών για τον Περιφερειάρχη λύσεων.
Και όλα αυτά ενώ την ίδια στιγμή στο πρόσφατα παρουσιασθέν στο Περ. Συμβούλιο την 1-4-21 τεχνικό πρόγραμμα της Περιφέρειας, δεν υπάρχει ΚΑΜΙΑ αναφορά:
– Για τον οδικό άξονα Φλώρινα – Κέλλη – Έδεσσα και Ασπρόγεια – Λέχοβο, για καθοριστικές βελτιώσεις χάραξης.
-Για τα αρδευτικά δίκτυα των περιοχών Φράγματος Κολχικής, Βεγορίτιδας, Χειμαδίτιδας, αξιοποίησης του φράγματος Παπαδιάς με πρώτη άμεση φάση τη σύνδεσή του με το υφιστάμενο αρδευτικό Σκοπού – Μελίτης – Νεοχωρακίου.
– Για τα έργα που ωρίμασαν προς εκτέλεση, αξίας μόλις 23,0 εκ ευρώ.
– Για τις 35 μικρομελέτες που αναφέρονται, από τις οποίες μόνο μία αφορά σε έργο προδιαγραφών ΕΣΠΑ-μεγάλου προϋπολογισμού.
– Για τη βελτίωση του Χ/Κ Της Βίγλας, που για τρίτη χρονιά περιμένει την έκδοση των Περιβαλλοντικών Όρων .
Ενώ κανένας στρατηγικός σχεδιασμός δεν κατατέθηκε εδώ και δύο χρόνια, ούτε για την Περιφέρεια, ούτε για τις Π. Ενότητες, συμπεριλαμβανόμενης και της Φλώρινας.
Ο ρόλος του Περιφερειάρχη κ. Κασαπίδη περιορίζεται σε δημόσιες σχέσεις και διεκπεραιώσεις. Μία αδιαφορία που αποκτά μόνιμα χαρακτηριστικά. Μάλιστα οι διεκδικήσεις από τη κεντρική εξουσία φαίνεται να μην έχουν και αποτελέσματα! Καμία επίσκεψη Υπουργού ή Κυβερνητικού παράγοντα δεν περιλαμβάνει στο πρόγραμμα την Φλώρινα, όπως και τις άλλες εκτός κέντρου Π. Ενότητες, την ίδια στιγμή που οι μελέτες των διεθνών οργανισμών, όπως της Παγκόσμιας Τράπεζας, τονίζουν ότι όσα μας έχουν ξημερώσει εδώ και καιρό (βίαιη χωρίς σοβαρό σχεδιασμό Απολιγνιτοποίηση) απειλούν και την ελάχιστη αναπτυξιακή προοπτική που απέμεινε στην Περιφέρεια!
Κύριε Περιφερειάρχη
Είστε ένα βήμα πριν η Φλώρινα σας κηρύξει πρόσωπο ανεπιθύμητο εξ αιτίας αυτής της στάσης σας! Δεν μπορεί να ανεχθεί την περαιτέρω απαξίωση της!
Γιάννης Στρατάκης
π. Νομάρχη Φλώρινας
Περιφερειακός Σύμβουλος Συνδυασμού «ΕΛΠΙΔΑ»