ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Kεγκέρογλου: “Δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια για κλειστά σχολεία.”
«Κάλυψη του μορφωτικού ελλείματος των μαθητών που προκάλεσε η πανδημία και μια εκπαιδευτική πολιτική που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες»
Ομιλία του Βασίλη Κεγκέρογλου στο νομοσχέδιο για την εκπαίδευση
Μετά την αλλοπρόσαλλη πολιτική που εφάρμοσε ο ΣΥΡΙΖΑ και στην παιδεία αλλά και τα ισχυρά μηνύματα της πανδημίας, χρειαζόταν μια ολοκληρωμένη μεταρρύθμιση στην εκπαίδευση που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες, με σχέδιο, όραμα και προοπτική.
Αντί αυτών, η Κυβέρνηση της ΝΔ συνεχίζει στην πεπατημένη του ΣΥΡΙΖΑ, την αποσάθρωση του 1566/85, χωρίς διάλογο και συνεννόηση με την εκπαιδευτική κοινότητα, χωρίς σύνθεση των διαφορετικών απόψεων, χωρίς σύνθεση των διαφορετικών απόψεων, χωρίς επιστημονική τεκμηρίωση.
Αρνείστε πεισματικά την επανασύσταση του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας ώστε να διασφαλιστούν οι όροι της διαβούλευσης.
Λησμονείτε ότι καμιά εκπαιδευτική πολιτική δεν ήταν βιώσιμη παρά μόνο όποια έτυχε ευρείας κοινωνικής και πολιτικής συναίνεσης.
Στη διάρκεια της πανδημίας δε καταφέρατε να συγκεράσετε την αναγκαία λειτουργία της εκπαίδευσης με την προστασία της υγείας και αυτό επηρέασε γονείς και εκπαιδευτικούς και προκάλεσε σοβαρό μαθησιακό και παιδαγωγικό έλλειμμα στους μαθητές.
Επιδοθήκατε σε μια «μεταρρυθμιστική φλυαρία» άλλοτε χωρίς μεταρρυθμίσεις και άλλοτε με κακέκτυπα μεταρρυθμίσεων του ΠΑΣΟΚ.
Σπαταλήσατε το χρόνο για επικοινωνιακές σκοπιμότητες, εξυπηρέτηση ημετέρων και με δήθεν μεταρρυθμίσεις που δεν βελτιώνουν την εκπαίδευση.
Ενδεικτικά αναφέρω την μεταβαλλόμενη Βάση Εισαγωγής, με τα αντιφατικά αποτελέσματα και πολλούς καλούς μαθητές εκτός Πανεπιστημίων.
Ζητήσαμε φέτος, λόγω πανδημίας, να μην ισχύσει και διατυπώσαμε ολοκληρωμένη πρόταση για το Εθνικό Απολυτήριο που εκσυγχρονίζει τον τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ.
Σήμερα, προτεραιότητα πρέπει να είναι η κάλυψή του μορφωτικού ελλείμματος με την ανάπτυξη αντισταθμιστικών προγραμμάτων και προσλήψεις εκπαιδευτικών.
Διατηρείτε το κουτσουρεμένο από τους ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ σχολείο.
Λέξη για το Ολοήμερο Δημοτικό, για τον υπεύθυνο δάσκαλο του, για διεύρυνση του υποχρεωτικού ωραρίου λειτουργίας, για θέσπιση του Ολοήμερου Γυμνασίου, για επαναφορά του Ενιαίου Αναμορφωμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος.
Μειώνετε ώρες για θετικά μαθήματα, κοινωνικές επιστήμες, οικονομικά και άλλα.
Αυξάνετε τον στείρο ανταγωνισμό με τα διαγωνίσματα αποτύπωσης ΣΤ’ δημοτικού και Γ’ Γυμνασίου και αρνείστε την πρότασή μας για πιστοποίηση ξένης Γλώσσας και Πληροφορικής.
Διαμορφώνετε ένα ασφυκτικό, αναχρονιστικό πλαίσιο Διοίκησης και ελέγχου της εκπαίδευσης. Το ήδη συγκεντρωτικό εκπαιδευτικό μας σύστημα γίνεται υπερσυγκεντρωτικό, με διοικητισμό και ενίσχυση της γραφειοκρατίας.
Εξαφανίζετε τον παιδαγωγικό και παρεμβατικό ρόλο του σχολικού συμβούλου και σας υπενθυμίζω τις ψεύτικες υποσχέσεις που τους δώσατε προεκλογικά για δίκαιη αποκατάσταση της καρατόμησης που υπέστησαν από το ΣΥΡΙΖΑ.
Καμία αποκέντρωση αρμοδιοτήτων από το Υπουργείο στη διοίκηση. Υποβάθμιση των Συλλογικών οργάνων σε μια σειρά θέματα όπως: η επιλογή Υποδιευθυντή Σχολείου, ο προγραμματισμός του εκπαιδευτικού έργου, η σύναψη συμφωνιών συνεργασίας, η ενδοσχολική επιμόρφωση, η επιλογή νέων θεσμών κλπ. Όλα πλέον με αποφάσεις Διευθυντή και όχι του Συλλόγου διδασκόντων. Οι εκπαιδευτικοί γίνονται μειοψηφία ακόμη και στο Σχολικό Συμβούλιο.
Τελικά, παντού το Διοικητικό επιβάλλεται του Παιδαγωγικού.
Στην αξιολόγηση εγκαταλείψατε τις προηγούμενες θέσεις σας και κινείστε στην κατεύθυνση των δικών μας, αφού δεν συνδέεται με μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη, δεν εμπεριέχει ποσοστώσεις και δεν προβλέπονται ποινές αλλά επιμόρφωση.
Όμως ποια επιμόρφωση μιλάτε αφού δεν επαναφέρετε τα ΠΕΚ και δεν προτείνετε ένα σταθερό σύστημα επιμόρφωσης, ούτε ένα καθηκοντολόγιο για τα στελέχη και ούτε σύστημα αξιολόγησης των υπόλοιπων συντελεστών της εκπαίδευσης. Υποδομές, εξοπλισμός, διοίκηση και μέριμνα, βιβλία, αναλυτικά προγράμματα κλπ.
Προχωράτε σε επιλογή στελεχών, με απόλυτο έλεγχο των Συμβουλίων Επιλογής, με διορισμένους κομματικούς στη θέση των καταργημένων αιρετών. Αυξάνετε τα μόρια της συνέντευξης ώστε να μπορούν ευκολότερα τα διορισμένα μέλη των συμβουλίων να προωθήσουν τους «ημετέρους» σας, οι οποίοι εκτός των άλλων θα αξιολογήσουν τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς.
Τελικά η αξιολόγηση θα είναι κάτω από την ομπρέλα του ελεγχόμενου και κατευθυνόμενου συστήματος διοίκησης που εσείς στήνετε, θα απαξιωθεί και δεν θα έχει ουσιαστική ωφέλεια για την εκπαίδευση.
Για το σύστημα διορισμών κουβέντα. Εμείς μιλάμε για ένα μεικτό σύστημα. ΑΣΕΠ, τίτλοι σπουδών, μοριοδότηση προϋπηρεσίας και κατάρτισης και μέριμνα για αυτούς που είναι ήδη πολλά χρόνια στην εκπαίδευση. Όχι μονομέρεια.
Μέχρι τότε όμως οφείλετε να θεραπεύσετε την αδικία και να συμμορφωθείτε με την απόφαση του Σ. τ. Ε.
Καταθέσαμε τροπολογία που αποκαθιστά όσους επιτυχόντες του τελευταίου γραπτού διαγωνισμού (ΑΣΕΠ 2008) έχουν παραλειφθεί αν και είχαν μεγαλύτερη βαθμολογία από συναδέλφους τους που έχουν διοριστεί.
Για την Εκκλησιαστική Εκπαίδευση, ενώ ρυθμίζονται σοβαρά θέματα είναι εμφανής η έλλειψη διαλόγου που θα προκαλέσει προβλήματα, όπως η κατάργηση δυο παραδοσιακών εκκλησιαστικών ακαδημιών σε Ιωάννινα και Θεσσαλονίκη αλλά και των εκκλησιαστικών λυκείων.
Η Πατριαρχική Ανώτατη Εκκλησιαστική Ακαδημία Κρήτης που λειτουργεί με δύο Προγράμματα Σπουδών, Ιερατικών Σπουδών και Εκπαίδευσης στη Μουσική και Ψαλτική, όχι μόνο στη Βυζαντινή, που άλλωστε θεωρείται, σύμφωνα με την UNESCO, άυλη πολιτιστική κληρονομιά αλλά σε όλα τα είδη παραδοσιακής και σύγχρονης μουσικής παγκοσμίως.
Η ΠΑΕΑΚ μπορεί να αποτελέσει πόλο έλξης για φοιτητές από τα βαλκάνια, τη Μεσόγειο και όλο τον κόσμο και προτείνουμε με τροπολογία την ίδρυση ξενόγλωσσου τμήματος.
Ταυτόχρονα όμως τονίζω ότι είναι αναγκαία η ολοκλήρωση των διαδικασιών για εκλεγμένους καθηγητές.
Τελειώνοντας σας επισημαίνουμε:
Μη συνεχίζετε στο ίδιο μοτίβο προς το νέο σχολικό έτος.
Προετοιμαστείτε τώρα και σωστά.
Βρείτε αίθουσες σε συνεργασία με τους Δήμους για να λειτουργήσουν τμήματα με 15 παιδιά, φτιάξτε εναλλακτικά ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα, με εκ περιτροπής και εξ αποστάσεως εκπαίδευση ως τελική επιλογή.
Ιδιαίτερα προσέξετε τα Ειδικά Σχολεία όπου η τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων είναι δύσκολη.
Προχωρήστε κατά προτεραιότητα στον εμβολιασμό των εκπαιδευτικών και σε διαγνωστικά τεστ από τον ΕΟΔΥ.
Δείξτε ενδιαφέρον, δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια για κλειστά σχολεία.