Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

H K.O του ΚΙΝΑΛ με επικεφαλής την Φώφη Γεννηματά, κατέθεσε τροπολογία για την διαφάνεια στην νέα καμπάνια ενημέρωσης!

Published

on

Η ανάγκη ενημέρωσης των πολιτών για την προστασία της δημόσιας υγείας, δεν μπορεί να αποτελεί το άλλοθι στις κυβερνητικές προσπάθειες ελέγχου και επιρροής των Μέσων Ενημέρωσης.
Αυτό επιχειρεί με την πρόσφατη διάταξη που η ΝΔ, έφερε στη Βουλή.

KANE “ΚΛΙΚ” ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΚΑΙ ΓΙΝΕ ΣΥΝΔΡΟΜΗΤΗΣ ΣΤΟ ΜΗΝΙΑΙΟ ΣΥΝΔΡΟΜΗΤΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΤΟΥ “THESOCIALIST.GR” – H Ρ Θ Ε ! – ΤΟ 1ο “RES PUBLICA ΕΙΝΑΙ Ε Δ Ω! 

Για δεύτερη φορά σε λίγους μήνες το Μαξίμου ζητά εν λευκώ εξουσιοδότηση, για χρηματοδότηση των μέσων ενημέρωσης, χωρίς κανόνες, κριτήρια, όρους και προϋποθέσεις. Χωρίς διαφάνεια.
Με προφανή στόχο την άσκηση επιρροής στα μέσα τώρα που η φθορά της Κυβέρνησης από τις συντηρητικές πολιτικές και τα λάθη της, είναι ορατή.
Είναι απαράδεκτο, και προκλητικό, την ώρα που η ΝΔ δεν στηρίζει το ΕΣΥ, τους μικρομεσαίους, τους αγρότες, τους εργαζομένους, να διαθέτει χρήματα για την προπαγάνδα της.

Το Κίνημα Αλλαγής κατέθεσε τροπολογία στη Βουλή για τη θεσμοθέτηση συγκεκριμένων κριτηρίων και όρων διαφάνειας, δικαιοσύνης και αντικειμενικότητας, στο πρόγραμμα «ενημέρωσης».

Τροπολογία που υπογράφουν όλοι οι βουλευτές και η Πρόεδρος Φώφη Γεννηματά.
Θα δώσουμε μάχη για την υιοθέτηση της.

Καλούμε όλες τις πολιτικές δυνάμεις και τα ΜΜΕ να την στηρίξουν. Η αντικειμενικότητα στην ενημέρωση, αφορά όλους μας, είναι θέμα Δημοκρατίας.

 

Ακολουθεί το κείμενο της τροπολογίας

 

Advertisement

Στο σχέδιο νόμου «Επείγουσες ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των καταστροφικών συνεπειών από την πορεία του μεσογειακού κυκλώνα «Ιανός», περαιτέρω μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεχιζόμενων συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και άλλες κατεπείγουσες διατάξεις»

Θέμα: «Αντικειμενικά κριτήρια κατανομής χρηματοδότησης και διασφάλιση της διαφάνειας και της αποτελεσματικότητας της χρηματοδότησης για την ενημέρωση του κοινού για θέματα προστασίας της δημόσιας υγείας».

Αιτιολογική έκθεση

Με τις προτεινόμενες διατάξεις διορθώνεται η εξουσιοδοτική διάταξη του άρθρου 11 ώστε να διασφαλιστεί ότι η κοινή υπουργική απόφαση θεσπίζει τους όρους, τις προϋποθέσεις και τις διαδικασίες ανάθεσης, παροχής και πληρωμής των υπηρεσιών και ενημέρωσης των πολιτών για την αντιμετώπιση της πανδημίας θα εκδοθεί βάσει των αρχών της διαφάνειας, της δικαιοσύνης και της αντικειμενικότητας. Προβλέπεται ότι κριτήρια για την κατανομή της χρηματοδότησης είναι ο αριθμός εργαζομένων και η διατήρηση των θέσεων εργασίας, η τηλεθέαση, κυκλοφορία, ακροαματικότητα και επισκεψιμότητα, που συνθέτουν την αποτελεσματικότητα της ενημερωτικής εκστρατείας. Επιπλέον προσδιορίζεται ως κριτήριο η τήρηση της υποχρέωσης χρηματοδότησης τουλάχιστον 30% στα περιφερειακά και τοπικά μέσα όπως προβλέπεται από τον νόμο 2328/95. Την ως άνω απόφαση δύναται να περιληφθεί όποιο άλλο αντικειμενικό κριτήριο αποσκοπεί στην αποκατάσταση σοβαρών αστοχιών της ενημερωτικής καμπάνιας «Μένουμε Σπίτι». Η κάθε δαπάνη καθώς και η συνολική κατανομή της χρηματοδότησης που πραγματοποιείται στο πλαίσιο εφαρμογής του άρθρου αυτού αναρτάται στην Διαύγεια ενώ τα συνολικά στοιχεία γνωστοποιούνται στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής.

 

Τροπολογία – Προσθήκη

Στο σχέδιο νόμου «Επείγουσες ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των καταστροφικών συνεπειών από την πορεία του μεσογειακού κυκλώνα «Ιανός», περαιτέρω μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεχιζόμενων συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και άλλες κατεπείγουσες διατάξεις» το δεύτερο εδάφιο του άρθρο 11 αντικαθίσταται ως εξής:

Advertisement

«Με κοινή απόφαση του Υπουργού στον οποίο έχουν ανατεθεί οι αρμοδιότητες της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης, του Υπουργού Οικονομικών και του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων καθορίζονται οι όροι και προϋποθέσεις ανάθεσης και παροχής των υπηρεσιών, η διαδικασία διάθεσης των σχετικών πιστώσεων για την κάλυψη της προκαλούμενης δαπάνης και οι λοιπές αναγκαίες λεπτομέρειες για την εφαρμογή του παρόντος. Κριτήρια για την κατανομή της χρηματοδότησης αποτελούν η εφαρμογή των προβλεπόμενων στο άρθρο 9 του νόμου 2328/95, ο αριθμός εργαζομένων και η διατήρηση των θέσεων εργασίας στο κάθε μέσο, η τηλεθέαση, κυκλοφορία, ακροαματικότητα και επισκεψιμότητα των αντίστοιχων κατηγοριών μέσων. Στην ως άνω απόφαση δύναται να περιληφθεί όποιο άλλο αντικειμενικό κριτήριο αποσκοπεί στην αποκατάσταση σοβαρών αστοχιών της ενημερωτικής καμπάνιας «Μένουμε Σπίτι». Κάθε ποσό που αφορά στην κατανομή της χρηματοδότησης του παρόντος άρθρου αναρτάται στη Διαύγεια. Το σύνολο των στοιχείων που αφορούν στην κατανομή της χρηματοδότησης, τα ποσά που διατέθηκαν και οι τίτλοι των μέσων επικοινωνίας που χρηματοδοτήθηκαν αναρτώνται επίσης στη Διαύγεια και γνωστοποιούνται στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής.