Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κ.Ο ΚΙΝ.ΑΛ: “Τι γίνεται με τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια και τα φροντιστήρια;”

Published

on

Προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων κ. Ν. Κεραμέως

Θέμα: «Άμεση ανάγκη επίλυσης των προβλημάτων που έχουν προκύψει από την εφαρμογή των ΠΝΠ και αφορούν στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια»

Αναστάτωση και σύγχυση έχει προκαλέσει σε γονείς, εκπαιδευτικούς, εργαζόμενους, συνδικαλιστικούς φορείς και ιδιοκτήτες ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων η εφαρμογή των διατάξεων των Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου αρμοδιότητας των Υπουργείων Παιδείας και Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων. Υπενθυμίζεται ότι τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια εκ του Νόμου τελούν υπό ένα ιδιότυπο καθεστώς: από τη μια μεριά αντιμετωπίζονται ως εκπαιδευτικοί Οργανισμοί και από την άλλη ως κανονικές επιχειρήσεις.

Με ΠΝΠ (ΦΕΚ 42/ τ. Α’/25.02.2020) του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων επιβλήθηκε – και ορθώς – η προσωρινή απαγόρευση λειτουργίας όλων των σχολικών μονάδων και πάσης φύσεως εκπαιδευτικών δομών, φορέων και ιδρυμάτων, δημοσίων και ιδιωτικών, ως αναγκαίο μέτρο για τον περιορισμό της πανδημίας του κορονοϊού στη χώρα μας.

Με ΠΝΠ (ΦΕΚ 64/ τ.Α’/14.03.2020) του Υπουργείου Εργασίας υποχρέωσε τις επιχειρήσεις, άρα και τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια κατ’ επέκταση – υπό το πρίσμα ότι αποτελούν κανονικές επιχειρήσεις – να εντάξουν τους εργαζόμενούς τους που δεν εργάζονται λόγω αναστολής της εργασίας τους στο Πρόγραμμα ΕΡΓΑΝΗ. Συγκεκριμένα το άρθρο 13 της ΠΝΠ ρητά ορίζει: «Οι επιχειρήσεις- εργοδότες στους οποίους επιβάλλεται ή έχει επιβληθεί το μέτρο της προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας, κατόπιν εντολής δημόσιας αρχής, υποχρεούνται να υποβάλουν υπεύθυνη δήλωση στο Πληροφοριακό Σύστημα ΕΡΓΑΝΗ του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, με την οποία δηλώνουν ότι η επιχείρησή τους τελεί υπό το καθεστώς προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας. Τα στοιχεία των εργαζομένων των επιχειρήσεων αυτών αντλούνται αυτόματα από το Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ».

Στην ίδια ΠΝΟ ορίζεται ότι: «Από τον ανωτέρω ειδικό μηχανισμό στήριξης εξαιρούνται: α) όσοι εργάζονται εξ αποστάσεως, β) όσοι διατελούν σε πάσης φύσεως νόμιμη άδεια, γ) όσοι εργάζονται ως προσωπικό ασφαλείας και δ) οι εργαζόμενοι, των οποίων η σχέση εξαρτημένης εργασίας δεν αναστέλλεται λόγω της απαγόρευσης λειτουργίας των επιχειρήσεων».

Αντίφαση λοιπόν γεννάται από το γεγονός ότι από τη μια αυτές οι επιχειρήσεις δηλώνουν ότι εργάζονται κανονικά μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, από την άλλη όμως βάσει της ΠΝΠ του Υπουργείου Εργασίας έχουν ενταχθεί στις πληττόμενες επιχειρήσεις, οι οποίες θα λάβουν τα προνόμια που τίθενται στα μέτρα που ελήφθησαν για αυτές.

Την ίδια στιγμή πληθαίνουν καταγγελίες συνδικαλιστικών οργανώσεων (π.χ. ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΟΙΕΛΕ) σχετικά με τις εργασιακές συνθήκες που επικρατούν σε μερικά ιδιωτικά εκπαιδευτήρια. Σύμφωνα με αυτές, ορισμένοι ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων ή/ και φροντιστηρίων παρά το ότι έχουν εισπράξει δίδακτρα από τους γονείς για όλη τη χρονιά, δεν καταβάλλουν τους μισθούς των εκπαιδευτικών τους. Μάλιστα, τους αναγκάζουν να ενταχθούν στον μηχανισμό στήριξης και στο επίδομα των 800 Ευρώ, αναστέλλοντας εικονικά τις συμβάσεις τους, αν και συνεχίζουν να εργάζονται κανονικά και να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους αδιάλειπτα με την εξ αποστάσεως διδασκαλία.

Επειδή, είναι ξεκάθαρο ότι από την εφαρμογή των δυο ΠΝΠ (Υπ. Παιδείας και Εργασίας) έχει προκληθεί σύγχυση και αναστάτωση

Advertisement

Επειδή, είναι πρόδηλο ότι έχει δημιουργηθεί ένα σοβαρό νομικό κενό που χρήζει άμεσης αντιμετώπισης

Επειδή, βάσει του άρθρου 36 του Ν. 682/77, οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί υπάγονται σε κοινό μισθολογικό καθεστώς με τους δημόσιους εκπαιδευτικούς, ενώ ταυτόχρονα είναι κοινή η οργάνωση και διοίκηση των δημόσιων και των ιδιωτικών σχολικών μονάδων

Επειδή, εκτός από τους εκπαιδευτικούς στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια εργάζονται και άλλοι εργαζόμενοι (π.χ. διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό, οδηγοί σχολικών, συνοδοί κλπ)

Επειδή, απαιτείται η άμεση παρέμβαση της Κυβέρνησης με έκδοση σχετικής Κοινής Υπουργικής Απόφασης που να καλύπτει το παραπάνω νομοθετικό κενό και να ξεκαθαρίζει την κατάσταση

Επειδή, κανείς δεν γνωρίζει το χρονικό διάστημα που θα απαιτηθεί μέχρι τη λήξη της πανδημίας, την επιστροφή στην κανονικότητα και μια ενδεχόμενη παράταση του σχολικού έτους

Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:

Σε ποιες άμεσες νομοθετικές πρωτοβουλίες θα προχωρήσετε ώστε να αποσαφηνιστεί η κατάσταση και να σταματήσει αυτή η σύγχυση;
Σκοπεύετε να προχωρήσετε στην έκδοση σχετικής ΚΥΑ;
Με ποιον τρόπο το Υπουργείο κάτω από αυτές τις δύσκολες συνθήκες ελέγχει και επιβλέπει την πιστή τήρηση της Νομοθεσίας στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια;
Απαιτείται ένα δίκαιο σύστημα κατανομής των βαρών με παράλληλη προστασία όλων των εργαζομένων στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια. Πώς σκοπεύει το Υπουργείο σας να το επιτύχει αυτό;
Οι Ερωτώντες Βουλευτές

Advertisement

Χαρά Κεφαλίδου

Ιλχάν Αχμέτ

Κωνσταντίνα (Νάντια) Γιαννακοπούλου

Χρήστος Γκόκας

Γεώργιος Καμίνης

Μιχάλης Κατρίνης

Βασίλειος Κεγκέρογλου

Advertisement

Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος

Δημήτριος Κωνσταντόπουλος

Ευαγγελία Λιακούλη

Ανδρέας Λοβέρδος

Γεώργιος Μουλκιώτης

Απόστολος Πάνας

Ανδρέας Πουλάς

Advertisement

Γεώργιος Φραγγίδης