Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΠΑΣΟΚ: Συνεχίζεται η αδικία στην ΑΣΠΑΙΤΕ

Published

on

Ακόμη και μετά τον νόμο Γαβρόγλου και την αναβάθμιση των ΤΕΙ σε πανεπιστήμια, η Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ) παραμένει το μοναδικό ΤΕΙ στη χώρα και μάλιστα πενταετούς φοίτησης που δεν έχει πανεπιστημιοποιηθεί ακόμα.

Παρότι μάλιστα το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής έχει επισημάνει την αδικία της μη πανεπιστημιοποίησης της ΑΣΠΑΙΤΕ που είναι αναγνωρισμένη ως παιδαγωγική σχολή και χιλιάδες πτυχιούχοι της έχουν στελεχώσει ως εκπαιδευτικοί τις σχολικές μονάδες, παραμένει η μόνη καθηγητική σχολή στην Ελλάδα και πιθανόν στην Ευρώπη, που δεν είναι Πανεπιστήμιο ή έστω δεν έχει ενταχθεί ως Αυτόνομη Σχολή σε Πανεπιστημιακό Ίδρυμα.

Τα μέλη της ΑΣΠΑΙΤΕ, έχουν έρθει αντιμέτωποι με μεγάλες ανισότητες ανάμεσα σε εκείνους και στα μέλη άλλων ΑΕΙ της χώρας: Δεν τους επιτρέπεται από τη Διοίκηση του Ιδρύματος να οργανώσουν διδακτορικές σπουδές, δεν έχουν τη δυνατότητα να διεκδικήσουν με ίσους όρους ερευνητικά προγράμματα ενώ οι φοιτητές και απόφοιτοι βλέπουν να μεγαλώνει η ανισότητα ανάμεσα στα δικά τους επαγγελματικά δικαιώματα και των αποφοίτων άλλων ΑΕΙ. Καλούμε την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να αποκαταστήσει αυτήν την κατάφωρη αδικία που στερεί από τους ανθρώπους της ΑΣΠΑΙΤΕ ένα ισότιμο ακαδημαϊκό μέλλον

Διαβάστε την ερώτηση

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς: Την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως

Θέμα: «Συνεχίζεται η αδικία της μη πανεπιστημιοποίησης της ΑΣΠΑΙΤΕ».

Advertisement

Με την υπ’ αρ. πρωτ. 5054 Ερώτηση, στις 12/03/2021, σας επεσήμανα την αδικία της μη πανεπιστημιοποίησης της ΑΣΠΑΙΤΕ, επισημαίνοντας ότι, στο έλλειμμα της παιδαγωγικής κατάρτισης των εκπαιδευτικών της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, η ΑΣΠΑΙΤΕ, που ιδρύθηκε το 2002 ως διάδοχος της Σ.Ε.Λ.Ε.Τ.Ε., αποτελεί μια όαση για περισσότερα από 60 χρόνια, διατηρώντας μια μακρά παράδοση δυναμικής παρουσίας στα ακαδημαϊκά δρώμενα της χώρας.

Η ΑΣΠΑΙΤΕ είναι αναγνωρισμένη ως παιδαγωγική καθηγητική σχολή και χιλιάδες πτυχιούχοι της έχουν  στελεχώσει ως εκπαιδευτικοί τις σχολικές μονάδες κυρίως της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Γυμνάσια και Λύκεια), αποτελώντας τον κύριο κορμό της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στα σχολεία της χώρας μας, ενώ έχει συμβάλει τα μέγιστα στο επιστημονικό πεδίο της Μηχανικής.

Παρά όμως τη σημαντική προσφορά της στο πεδίο της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και την ιδιαίτερα σημαντική αποστολή της ως τεχνολογική και παιδαγωγική σχολή και ιδιαίτερα σε αυτή την περίοδο, που για την ανάπτυξη της χώρας απαιτούνται τομές στον χώρο της εκπαίδευσης, με την στροφή της εκπαιδευτικής πολιτικής προς την τεχνική, τεχνολογική και επαγγελματική εκπαίδευση, η ΑΣΠΑΙΤΕ, μετά τον νόμο Γαβρόγλου και την αναβάθμιση των ΤΕΙ σε πανεπιστήμια, παραμένει το μοναδικό ΤΕΙ στη χώρα και μάλιστα 5ετούς φοίτησης που δεν έχει πανεπιστημιοποιηθεί ακόμα.

Τα μέλη της ΑΣΠΑΙΤΕ, τόσο το εκπαιδευτικό προσωπικό όσο και φοιτητές της, έχουν έρθει αντιμέτωποι με μεγάλες ανισότητες ανάμεσα σε εκείνους και στα μέλη άλλων ΑΕΙ της χώρας. Δεν τους επιτρέπεται από τη Διοίκηση του Ιδρύματος να οργανώσουν διδακτορικές σπουδές, δεν έχουν τη δυνατότητα να διεκδικήσουν με ίσους όρους ερευνητικά προγράμματα λόγω της υποβάθμισης της οργανωμένης έρευνας στο Ίδρυμα, ενώ οι φοιτητές και απόφοιτοι βλέπουν να μεγαλώνει η ανισότητα ανάμεσα στα δικά τους επαγγελματικά δικαιώματα και των αποφοίτων άλλων ΑΕΙ.

Επί 20 έτη από την ίδρυσή της, η ΑΣΠΑΙΤΕ (διάδοχος της ΣΕΛΕΤΕ) διοικείται από Διοικούσα Επιτροπή τα μέλη της οποίας επιλέγονται από τον Υπουργό Παιδείας. Είναι η μοναδική περίπτωση Διοικούσας Επιτροπής, στην οποία δεν συμμετέχουν οι Πρόεδροι των Τμημάτων και οι αποφάσεις λαμβάνονται ερήμην των Τμημάτων που αποτελούν το Ίδρυμα. Στοιχειώδεις δημοκρατικές διαδικασίες που ορίζονται από τη νομοθεσία για τη λειτουργία των ΑΕΙ, απουσιάζουν παντελώς από την ΑΣΠΑΙΤΕ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η παρούσα Διοίκηση του Ιδρύματος που διορίστηκε επί των ημερών σας. Αποφασίζει χωρίς να συνδιαλέγεται με τα Τμήματα, χωρίς να λαμβάνουν υπόψη εάν οι αποφάσεις αυτές μπορούν να υλοποιηθούν και πόσο διαταράσσουν την εύρυθμη λειτουργία των Τμημάτων, τα Τμήματα ενημερώνονται για τις αποφάσεις που τους αφορούν, είτε όταν αναρτηθούν στη διαύγεια, είτε όταν τους κοινοποιηθούν.

Μετά τα ανωτέρω ερωτάται και πάλι η κα Υπουργός:

  1. Είναι στις προθέσεις του Υπουργείου να αρθεί η κατάφωρη αδικία, η ΑΣΠΑΙΤΕ να είναι η μόνη καθηγητική σχολή στην Ελλάδα και πιθανόν στην Ευρώπη, που να μην είναι Πανεπιστήμιο ή έστω να μην έχει ενταχθεί ως Αυτόνομη Σχολή σε Πανεπιστημιακό Ίδρυμα;
  2. Υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο σχέδιο και στρατηγική του Υπουργείου για την ΑΣΠΑΙΤΕ;
  3. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε, ώστε να μην παραμένει ακόμα άδηλο το ακαδημαϊκό μέλλον των ανθρώπων της ΑΣΠΑΙΤΕ, φοιτητών, μελών ΔΕΠ, ΕΔΙΠ, πτυχιούχων;
  4. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε, ώστε να αρθεί η ανισότητα που έχει προκύψει τόσο για τα μέλη ΔΕΠ, ΕΔΙΠ όσο και για τους φοιτητές και αποφοίτους ανάμεσα στην ΑΣΠΑΙΤΕ και τα άλλα ΑΕΙ της χώρας;
  5. Είναι στις προθέσεις σας ο στοιχειώδης εκδημοκρατισμός στη Διοίκηση αυτού του Ιδρύματος, ώστε τα Τμήματα να λαμβάνουν μέρος στις αποφάσεις που τα αφορούν, όπως συμβαίνει με όλα τα ΑΕΙ της χώρας και δεν θα λαμβάνονται αποφάσεις από τη Διοίκηση, με συνέπεια να  βλάπτεται η εύρυθμη λειτουργία του Ιδρύματος;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Χαρά Κεφαλίδου

Advertisement

Χρήστος Γκόκας