Σύσταση Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας: Ανεξάρτητη Αρχή ή απλώς μια Ρυθμιστική Αρχή που ορίζεται από τον Υπουργό;

Το Κίνημα Αλλαγής καταψηφίζει επί της αρχής το συγκεκριμένο νομοσχέδιο της κυβέρνησης υπενθυμίζοντας ότι η σύσταση της ΑΠΑ έγινε με το νόμο 4427/2016 από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και δεν εφαρμόστηκε ποτέ, λόγω των αδυναμιών, των παραλείψεων, των κενών και της λογικής των τακτοποιήσεων που είχαν οι ρυθμίσεις έκτοτε και αυτό επισημάνθηκε από την παράταξή μας. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι ο ΣΥΡΙΖΑ τότε ήταν αντίθετος στις Ανεξάρτητες Αρχές και η ΝΔ καταψήφισε το σχετικό νομοσχέδιο!

Διευκρινίζεται πάντως ότι η σημερινή συζήτηση δεν αφορά τη θέση μας επί της αρχής για το διαχωρισμό μεταξύ ελέγχου και παροχής υπηρεσιών. Διότι η επιλογή της Ανεξάρτητης Αρχής ως φορέα ελέγχου και εποπτείας θα πρέπει να δημιουργεί μια πραγματικά Ανεξάρτητη Αρχή, χωρίς αλληλοεπικαλύψεις με τους ελεγχόμενους φορείς, χωρίς κανονιστικές αρμοδιότητες σε διοικητικά και οικονομικά θέματα του άλλου φορέα, εν προκειμένου της ΥΠΑ. Οι δύο φορείς πρέπει να εξυπηρετούν το ρόλο και την αποστολή τους, το έργο τους.

Όμως, ο χαρακτήρας της Εποπτικής Αρχής δεν είναι ξεκάθαρος. Είναι Ανεξάρτητη Αρχή ή απλά μία ρυθμιστική Αρχή που ορίζεται ουσιαστικά από τον Υπουργό; Και γιατί να έχει κανονιστικό ρόλο στη λειτουργία της ΥΠΑ; Πως ασκείται ο έλεγχος παντού και για όλους, χωρίς τις Περιφερειακές Αρχές των Αεροδρομίων και μάλιστα με συρρικνωμένο προσωπικό; Πόσο είναι λογικό η ΑΠΑ να ορίζει το Σχέδιο Επιδόσεων, που επηρεάζει τα χρήματα που εισπράττονται από το Eurocontrol, αλλά και τις αποζημιώσεις των εργαζομένων, δημιουργώντας ένα κύκλο προβλημάτων που φθάνει μέχρι τα θέματα ασφάλειας; Επίσης, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ήδη ήταν μια αυτοτελής δημόσια υπηρεσία. Δεν αιτιολογήθηκε η μετατροπή της σε Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου. Η διοικητική και οικονομική της αυτοτέλεια δεν είναι δεδομένη με τη νέα μορφή. Ενώ δημιουργείται μια σχέση αλληλοεπικάλυψης αρμοδιοτήτων με την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ