ΠΟΛΙΤΙΚΗ

“Οι πολιτικές που εφάρμοσαν οι τελευταίες κυβερνήσεις, έφεραν την ΕΑΒ σε αυτή την κατάσταση”.Γ.Τσιτσιλιάνος.

 Το υπάρχον νομικό καθεστώς της ΕΑΒ είναι η κύρια αιτία που δεν της επιτρέπει να γίνει αποδοτική συνεισφέροντας στην οικονομία της χώρας “

 

Όπως γνωρίζετε η  ΕΑΒ είναι  η μοναδική Αεροπορική Βιομηχανία της Χώρας   .

 Η εταιρία βρίσκεται σε μία διαχρονική  νάρκη , που αν δεν ήταν η Πολεμική Αεροπορία  και η Lockheed Martin να την κρατήσουν ζωντανή δίνοντας της κάποια σημαντικά κατασκευαστικά και συντήρησης προγράμματα  θα είχε βάλει λουκέτο πριν από πολλά χρόνια .

Το γιατί η ΕΑΒ  έφτασε στο ναδίρ είναι μία μεγάλη ιστορία που την κύρια ευθύνη την έχουν  οι κυβερνήσεις  με τις πολιτικές που εφάρμοσαν διαχρονικά . 

Χρησιμοποιούσαν και χρησιμοποιούν ακόμη και σήμερα 

την εταιρία καθαρά λογιστικά δημιουργώντας συνθήκες ασφυξίας που είναι αντιπαραγωγικές, χωρίς αναπτυξιακό σχέδιο ,  με κύριες αρνητικές μεταβλητές την αιχμαλωσία της εκάστοτε διοίκησης στις αποφάσεις του υπουργείου οικονομικών   και  με τις αρρωστημένες λογικές πρόσληψης προσωπικού,  ακόμη και ,  διοίκησης σε ορισμένες περιπτώσεις , για να ικανοποιήσουν τις πολιτικές τους σκοπιμότητες . 

Όμως ,  αυτά ανήκουν στο παρελθόν και οφείλουμε να δούμε το μέλλον της εταιρίας,   σε μία περίοδο κρίσιμη για τη χώρα , όπου το αποτελεσματικό έργο της ΕΑΒ θα κρίνει πολλά ως προς το αξιόμαχο των ΕΔ και ιδιαίτερα της ΠΑ.

 

Σήμερα  έχουμε το εξής παράδοξο :

Η ΕΑΒ έχει ” αφεντικό ” το υπουργείο οικονομικών ενώ όλα τα προγράμματά της είναι αρμοδιότητας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας .Δηλαδή έχουμε δημιουργήσει μία κατάσταση ασύμβατης λογικής που δεν επιτρέπει την αναπτυξιακή πορεία της εταιρίας .

Προγράμματα όπως :  η συντήρηση των αφων της ΠΑ  C-130 , F-4E , F-16 , CL-215/415  τα πυροσβεστικά , ελικόπτερα , κλπ 

Προγράμματα αναβάθμισης : F-16 σε Viper , P-3B Orion , C-130 όλα σε συμβατική  συνεργασία με την Lockheed Martin , η δε αναβάθμιση των C-130 κρίνεται επιτακτική ( γνωρίζουν οι αρμόδιοι του ΥΠΕΘΑ )  , όπως και τα υπόλοιπα προγράμματα που λογικά θα έπρεπε να έχουν γίνει χθες , αν είχαμε το στοιχειώδες μυαλό .

Προγράμματα για την κατασκευή “apartments” όλων των   αφων F-16 και C-13J  της Lockheed Martin που κυκλοφορούν στην αγορά  και δίνουν μηνιαία έσοδα στην εταιρία για να επιβιώσει .

Το ΥΠΕΘΑ δεν έχει τη δυνατότητα να διαχειριστεί τα εν λόγω προγράμματα που επιβάλλεται  να τρέξουν με πολύ γρήγορους ρυθμούς , αφού δεν διαθέτει λόγω του καθεστώτος τα απαιτούμενα εργαλεία.

Τα προγράμματα αυτά   δεν τρέχουν από έλλειψη τεχνικού προσωπικού λόγω των  μακροχρόνιων διαδικασιών πρόληψης ,   που η διοίκηση δεν έχει την την δυνατότητα λόγω του υπάρχοντος  καθεστώτος  να διαχειριστεί   ή  σε στοιχειώδη έλλειψη  των κατάλληλων υλικών λόγω αδυναμίας  ρευστότητας ή λόγω των χρονοβόρων γραφειοκρατικών διαδικασιών ως προς την εφοδιαστική υποστήριξη ή του τρόπου διαχείρισης των εργαζομένων αφού η διοίκηση δεν έχει την   ευελιξία των κατάλληλων κινήσεων για τη λύση των αναφυόμενων  προβλημάτων .

 

Προσέξτε :  

 

Πρόσφατα είχαμε  τις απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων λόγω της αδιαλλαξίας του κ. Σταϊκούρα ως προς κάποια επιδόματα , όπως της ανθυγιεινής και επικινδύνου εργασίας , κ.α , που τα έκρινε αιφνιδιαστικά παράνομα . 

Το ΥΠΕΘΑ ενώ έβλεπε την κατάσταση ότι τα προγράμματά του θα πάνε πίσω αν δεν επιλυθεί το θέμα , κρατούσε σιγή ιχθύος ανευθυνότητας και περίμενε   από το υπουργείο οικονομικών λόγω αρμοδιότητας να δώσει λύση στο θέμα  , είχαμε δηλαδή  μία καθαρή    έλλειψη  συντονισμού  μεταξύ των δύο υπουργείων .

 Ο κ. Σταϊκούρας  με τη σειρά  έβλεπε  ότι  το πρόβλημα είναι  καθαρά λογιστικό , χωρίς να τον ενδιαφέρει αν η χώρα δεν έχει μεταφορικά  αφη  C-130  και πυροσβεστικά για την θερινή περίοδο ! 

Τελικά το θέμα έφτασε στο Πρωθυπουργό για να δώσει λύση ο ίδιος  επιστρέφοντας  το πρόβλημα στον κ.Σταϊκούρα  ο οποίος τελικά αποφάσισε να διαπραγματευτεί και να δώσει μία λύση , που κατά τη γνώμη μου αδικεί κάποιο μέρος του τεχνικού προσωπικού , λογική  που  θα έχει κάποιες επιπτώσεις στη καθυστέρηση των προγραμμάτων . Ενώ δεν έχουν υπογραφεί μέχρι και σήμερα οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας μεταξύ της διοίκησης και των εργαζομένων , που θα είναι θετικό το θέμα να κλείσει το ταχύτερο πριν μας έρθει ο Αύγουστος και ξεκινήσουν  οι θερινές άδειες του προσωπικού , όπου αναγκαστικά η εταιρία βάζει λουκέτο .

Η νέα διοίκηση της εταιρίας δεν είχε ούτε έχει τη δυνατότητα να δει από κοντά τον  κ.Σταϊκούρα εκτός από την ανταλλαγή  κάποιων ενημερωτικών  σημειωμάτων ή την παραπομπή της διοίκησης  στους βοηθούς του . 

Αυτή η αντιμετώπιση του υπουργείου οικονομικών δείχνει ποια είναι η λογική του  , στα θεσμικά και λειτουργικά προβλήματα της εταιρίας και κατά πόσο την θεωρεί ως μία εταιρεία που μπορεί να καταστεί αποδοτική μακροπρόθεσμα  συνεισφέροντας στη οικονομία , λογική που δείχνει ότι  δεν γνωρίζει το θέμα  ή δεν θέλει να δει για διάφορους λόγους τις οικονομικές προοπτικές της .

Το παράδειγμα που ανέφερα είναι χαρακτηριστικό , γιατί η ΕΑΒ δεν έχει τη δυνατότητα να καταστεί μία εύρωστη παραγωγική εταιρία που θα συνεισφέρει στην οικονομία μας και θα προσφέρει αποτελεσματικό πτητικό έργο στις ΕΔ .

Έχω καταλάβει ότι  η κατάσταση στην ΕΑΒ θα συνεχίσει να καρκινοβατεί λόγω της αδιαφορίας ως προς το έργο της του υπουργείου οικονομικών και της φοβίας  του ΥΠΕΘΑ να συντονιστεί με τον κ.Σταϊκούρα. 

 Ζητώ την παρέμβαση του Πρωθυπουργού όσο ακόμη μας παίρνουν τα χρονικά όρια , δεδομένου ότι η περαιτέρω καθυστέρηση , των σε εξέλιξη προγραμμάτων πιθανό να δημιουργήσουν αλυσιδωτές αρνητικές αντιδράσεις τόσο στην αποτρεπτική  ικανότητα των ΕΔ  όσο   και της Lockheed Martin να στραφεί σε άλλες αγορές , αφού η χρόνια υπομονή της πιθανό να εξαντληθεί , οπότε η επιβίωση της εταιρίας θα καταστεί αναγκαστικά προβληματική !

 

Κύριε Πρωθυπουργέ :

 

  Το υπάρχον νομικό  καθεστώς που διέπει την ΕΑΒ, δηλαδή να είναι υπό την στέγη του  Υπουργείου Οικονομικών ,  είναι η κύρια αιτία που η εν λόγω εταιρία δεν μπορεί να σταθεί διαχρονικά στα πόδια της και , αυτή η άρρωστη κατάσταση  δεν μπορεί να συνεχιστεί . Το έχει αποδείξει η ιστορία και το αποδεικνύουν τα  καθημερινά  γεγονότα .

Πρέπει να υφίσταται ένας μοναδικός κρατικός φορέας  που θα έχει την ευθύνη για τα οικονομικά της εταιρίας , να μπορεί να συντονίζει και να παρακολουθεί την εξέλιξη των προγραμμάτων ,να παρεμβαίνει άμεσα  όταν βλέπει καθυστερήσεις δίνοντας άμεσες λύσεις  , να έχει μάτια που θα βλέπουν μακριά για νέα προγράμματα , να μπορεί να συνεργάζεται με την πανεπιστημιακή κοινότητα στην έρευνα και στη νέα τεχνολογία , και , παράλληλα να δώσει στην εκάστοτε ηγεσία της εταιρίας την ευελιξία και  όλα τα απαιτούμενα οικονομικά  εργαλεία να μπορεί να αντιμετωπίσει την οποιαδήποτε κατάσταση και, αυτός ο νέος φορέας δεν μπορεί να είναι άλλος από το Υπουργείο της Εθνικής Άμυνας , όπου όλα τα προγράμματα είναι στενά συνδεδεμένα με το αξιόμαχο των ΕΔ .

 

Ο Γιώργος Τσιτσιλιάνος είναι Μαθηματικός και ήταν υποψήφιος Βουλευτής με το Κίνημα Αλλαγής