ΚΟΙΝΩΝΙΑ
“Εκπαίδευση και Περιβάλλον δυο αλληλένδετες έννοιες” – Γράφουν οι Λάμπης Χριστόπουλος- Άγγελος Τζίτζιρας
“Εκπαίδευση και Περιβάλλον δυο αλληλένδετες έννοιες” – Γράφουν οι Λάμπης Χριστόπουλος- Άγγελος Τζίτζιρας
Η κατάσταση στον πλανήτη είναι κρίσιμη, όχι μόνο λόγο του κορωνοιού αλλά και εξαιτίας του περιβάλλοντος, όπου από χρόνο σε χρόνο η κατάσταση γίνετε όλο και χειρότερη, χρειάζεται να υπάρξει μια ενημέρωση της κοινωνίας και ιδικά της νέας γενιάς.
Πιο συγκεκριμένα οι περιβαλλοντολογικοί ρύποι αυξάνονται όλο και περισσότερο ενώ η αποδάσωση, η ερημοποίηση και η ποσοστιαία αύξηση όξινης βροχής δεν βοηθούν στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής (Σε μεγάλο βαθμό οι περιβαλλοντολογικοί ρύποι αυξήθηκαν μετά την βιομηχανική επανάσταση ).
Η κλιματική αλλαγή έχει σημαντικές συνέπειες για τον πλανήτη όπως :
1ον είναι το ζήτημα της θερμοκρασίας, όπου στα στοιχεία του Μετεωρολογικού Σταθμού Αθηνών βλέπουμε ότι ενώ το διάστημα από το 1978 έως το 1997 ο μέσος όρος θερμοκρασίας το καλοκαίρι ήταν 26,4 , όμως από το 1998 έως το 2017 ήταν 28,3 και βλέπουμε πως η αύξηση είναι 1,9 βαθμοί κελσίου (κάτι το οποίο είναι ανησυχητικό )
2ο ζήτημα είναι η πτώση των πάγων, όπου σύμφωνα με μια έρευνα που δημοσίευσε το CNN το 2019 που μας δείχνει ότι ενώ από το 1979 έως το 1990 χανόντουσαν 40 τόνοι πάγων κάθε χρόνο, από το 2009 έως το 2017 χανόντουσαν 252 τόνοι κάθε χρόνο, κάτι το οποίο δημιουργεί σοβαρά ζητήματα ως προς την στάθμη του νερού στον πλανήτη)
Υπάρχουν διάφοροί τρόποι ώστε να λυθεί το ζήτημα της κλιματικής αλλαγής και μερικοί από αυτούς είναι :
1ον Το κράτος χρειάζεται να ενημερώσει τους πολίτες σχετικά με την ανακύκλωση μέσω των ΜΜΕ, των δήμων και περιφερειών έτσι ώστε οι πολίτες όχι μόνο να ξεκινήσουνε να κάνουν ανακυκλώσει αλλά και να μάθουν τις συνέπειες όταν αυτό δεν γίνετε
2ον Η Ελλάδα αλλά και η Ευρωπαϊκή Ένωση χρειάζεται να προχωρήσουμε σε μια πιο καθαρή ενέργεια η οποία μπορεί να έρθει με διάφορους τρόπους όπως με την υδροηλεκτρική ενέργεια , μέσω των φωλτοβολταικών πανελ και άλλων
3ον δημιουργία μαθήματος περιβαλλοντολογικής εκπαίδευσης στις τάξεις του λυκείου (για αρχή) έτσι ώστε να γνωρίζουν οι μαθητές τα προβλήματα που υπάρχουν στο περιβάλλον αλλά και το τι μπορούν να κάνουν αυτοί ώστε να βοηθήσουν τον πλανήτη μας
4ον θα βοηθούσε κιόλας ως προς την ενημέρωση των μαθητών, το να γίνονται εκδρομές στους χώρους παραγωγής καθαρής ενέργειας ώστε να μπορούν να γνωρίζουν από τους ειδικούς για το πως λειτουργούν οι εγκαταστάσεις
Σε περίπτωση βεβαίως που συνεχίσουμε την ιδιά κατάσταση θα δημιουργηθούν διαφορά ζητήματα όπως είναι :
1ον Μέσω του λιώσιμου των πάγων (που θα έρθει από την αύξηση της θερμοκρασίας ) οδηγούμαστε σε βύθισμα περιοχών το οποίο θα οδηγήσει σε οικονομική κατάρρευση και απώλεια ζωών πχ υπάρχουν ενδείξεις που μας δείχνουν πως θα πάνε κάτω απ’ τον βυθό της θάλασσας η Ολλανδία, το Λονδίνο, η Βενετιά αλλά και η Ελλάδα θα χάσει ένα σημαντικό μέρος των νησιών της
2ον Ως προς τον οικονομικό τομέα θα επηρεάσει σημαντικά την χώρα, ιδικά σε ένα από τα πιο σημαντικά έσοδα που είναι ο τουρισμός, και αυτό λόγο της αλλαγής του κλίματος η Ελλάδα θα είναι μια πολύ ζεστή χώρα στην οποία δεν θα θέλουν οι τουρίστες να έρθουν αλλά θα πηγαίνουν σε χώρες με μικρότερες θερμοκρασίες (πιο δροσερές) πχ Γερμανία και Φιλανδία
3ον Λόγο της αλλαγής της θερμοκρασίας θα έχουμε και περισσότερες φωτιές με αποτέλεσμα να υπάρξει καταστροφή περιουσίων, οικονομικών δραστηριοτήτων αλλά και απώλεια ζωών
Η κλιματική αλλαγή είναι ένας κίνδυνος για την ανθρωπότητα και αν δεν δράσουμε γρηγορά υπάρξουν τεράστιες συνέπειες
Λάμπης Χριστόπουλος Φοιτητής Μέλος του τομέα περιβάλλοντος, της Νομαρχιακής επιτροπής Χανίων και στην Νέα Γενιά του Κινήματος Αλλαγής
Άγγελος Τζίτζιρας Φοιτητής Μέλος της Γραμματείας του Τομέα Παιδείας και της Νέας Γενιάς του Κινήματος Αλλαγής