Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Γ. Σγουρός για τον Μεγάλο Περίπατο της Αθήνας: Ένα μεγαλεπήβολο έργο που ξεκινάει ανάποδα

Published

on

O Γιάννης Σγουρός, υποψήφιος Περιφερειάρχης Αττικής με το Κίνημα Αλλαγής, τοποθετήθηκε για τον “Μεγάλο Περίπατο” της Αθήνας:

Τις προτάσεις και τις ενστάσεις του για μια ορθολογικότερη διαχείριση της διαδικασίας στη δημιουργία του «μεγάλου περίπατου της Αθήνας» καταθέτει με ανακοίνωση του ο Γιάννης Σγουρός, συμβάλλοντας έτσι στο δημόσιο διάλογο που θα έπρεπε να έχει προηγηθεί στο Περιφερειακό Συμβούλιο, όπως σημειώνει. 

Ο ίδιος διευκρινίζει ότι η παράταξή του δεν είναι αντίθετη στο σύνολο του έργου και ότι «η σκέψη το ιστορικό κέντρο της Αθήνας να γίνει ένας ενοποιημένος τόπος μιας ωραίας βόλτας, κινείται στη σωστή κατεύθυνση».  Ωστόσο επισημαίνει δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι κυρίως πρόκειται για τόπο εργασίας και οι εργαζόμενοι πρέπει να εξυπηρετούνται χωρίς να ταλαιπωρούνται. Επίσης υπάρχει και ένα μεγάλο, υποβαθμισμένο τμήμα της Αθήνας που περιμένει εδώ και χρόνια παρεμβάσεις για την αναζωογόνησή του.

Αναλυτικότερα οι ενστάσεις αφορούν στα εξής:

-Δεν υπάρχουν πλήρεις κυκλοφοριακές και περιβαλλοντικές μελέτες για το έργο και ούτε οι σχετικές εγκρίσεις.
-Με αφορμή το πρόβλημα του κορονοϊού αποφασίστηκε ο περιορισμός των λωρίδων κυκλοφορίας στην οδό Πανεπιστημίου και στραγγαλίστηκε η κυκλοφορία των οχημάτων.
-Η Πανεπιστημίου δεν είναι δημοτικός δρόμος, ανήκει στην Περιφέρεια Αττικής. Με ποιο νομικό έρεισμα ο κ. Πατούλης εκχώρησε την αρμοδιότητά του, στον δήμαρχο Αθηναίων και ποιος έχει την ευθύνη συντήρησής του ή ποιος επιλαμβάνεται, στην απευκταία περίπτωση ατυχήματος.
-Η ενοποίηση θα έπρεπε να ξεκινήσει από τους δρόμους αρμοδιότητας του δήμου όπως την Μητροπόλεως, την Αθηνάς, την Πατησίων και να μελετηθούν οι επιπτώσεις στην Πανεπιστημίου. Επίσης έπρεπε να δοθεί έμφαση στις υποβαθμισμένες παρυφές του κέντρου, όπου διαχρονικά υπάρχουν προβλήματα γκετοποίησης και παραβατικότητας.
-Στην Πανεπιστημίου η μια λωρίδα μετατρέπεται σε ποδηλατόδρομο από το Σύνταγμα μέχρι την Ομόνοια χωρίς να συνδέεται με άλλο παρόμοιο δίκτυο. Τι εξυπηρετεί να κουβαλήσει κάποιος το ποδήλατο στο Σύνταγμα να πάει μέχρι την Ομόνοια και μετά να το μεταφέρει – πως; – στο σπίτι του. Άλλωστε τα πεζοδρόμια στην Πανεπιστημίου είναι υπέρ επαρκή για τους πεζούς. Τι πραγματικά θα ωφελήσει η περαιτέρω διαπλάτυνση;