ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κίνημα Αλλαγής: “Η διδασκαλία δεν είναι τηλεοπτικό θέαμα”

H ανακοίνωση του Τομέα Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής

Είναι εμφανές ότι η κ. Κεραμέως δεν έχει κατανοήσει ότι είναι Υπουργός Παιδείας της  Ελληνικής Δημοκρατίας.

Εξακολουθεί να νομοθετεί με τον πιο αλαζονικό και αντιεκπαιδευτικό τρόπο, σε ζητήματα που έχουν απόλυτα παιδαγωγικό περιεχόμενο.

Προσβάλλει την κοινοβουλευτική δεοντολογία, όταν παραπλανά, υποστηρίζοντας ότι οι οδηγίες και οι κατευθύνσεις της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, αποτελούν και έγκριση της δικής της νομοθετικής ρύθμισης.

Χρησιμοποιεί ως πρόσχημα μια αντικειμενική δυσκολία αυτής της περιόδου. Όμως η  κάμερα στη σχολική αίθουσα για την «ζωντανή» μετάδοση του μαθήματος από την τάξη «νεκρώνει» την παιδαγωγική διάσταση της διδασκαλίας.

Θα πρέπει να μάθει η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, ότι η διδασκαλία είναι μια ζωντανή διαδικασία διαρκούς αλληλεπίδρασης και αμφίδρομης λειτουργίας, στην οποία εκπαιδευτικοί και μαθητές συν-λειτουργούν μέσα από αμοιβαίες ερωτήσεις, απορίες, απαντήσεις, αναζητήσεις, χειρονομίες, στοχασμούς, συναισθηματικές εκφράσεις. 

Η «ζωντανή» μετάδοση του μαθήματος της τάξης θέτει σε έκθεση, κατά κύριο λόγο, τους μαθητές. Η διδασκαλία είναι ο παιδαγωγικός διάλογος μεταξύ μαθητών εκπαιδευτικών και μαθητών. Η διδασκαλία δεν είναι τηλεοπτικό θέαμα.

Η κ. Κεραμέως θα μπορούσε να βελτιώσει τις υλικοτεχνικές υποδομές των σχολείων σε ηλεκτρονικό εξοπλισμό και να υποστηρίξει τους μαθητές και τις οικογένειές τους, που αδυνατούν να προσέλθουν στο σχολείο, με την ισχυροποίηση και συνέχιση της εξ αποστάσεως ασύγχρονης και σύγχρονης εκπαίδευσης. Η αδυναμία της αυτή την οδηγεί σε επιλογές δημοσίων σχέσεων σε βάρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Εάν πράγματι, η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, επιθυμούσε την αναβάθμιση και στήριξη της δημόσιας εκπαίδευσης,  δεν θα συντηρούσε, εδώ και δέκα μήνες, το νομοθετικό και λειτουργικό πλαίσιο της καταστροφικής εκπαιδευτικής πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ.

Διαφωνούμε με την αντιπαιδαγωγική ρύθμιση της «κάμερας». Καταγγέλλουμε την αυταρχική στάση της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας.

Η χώρα χρειάζεται μια διαφορετική εκπαιδευτική πολιτική, την οποία δεν μπορεί να εκφράσει  η Ν.Δ.