Κραυγή αγωνίας από τους πρατηριούχους – Στη Βουλή φέρνει το ΠΑΣΟΚ το ζήτημα του υψηλού φόρου καυσίμου

Επιμέλεια άρθρου: Σωτήρης Παπαδόπουλος

Τη τελευταία χρονική περίοδο, οι τιμές στα πρατήρια βενζίνης έχουν αυξηθεί για τα καλά φτάνοντας σε κάποιες περιοχές της χώρας ακόμη και τα 2 ευρώ και 20 λεπτά ενώ σε μερικά νησιά, αγγίζει ακόμη και τα 2 ευρώ και 50 λεπτά. Από το θέμα αυτό, έχει προκύψει κόντρα ανάμεσα σε Κυβέρνηση και Αντιπολίτευση, για μείωση στον ειδικό φόρο κατανάλωσης στα καύσιμα ή και γενικότερα τον Φόρο Προστιθέμενης Αξίας στα καύσιμα όπου επιβαρύνει τα νοικοκυριά λόγω των αυξημένων τιμών. Τη μείωση αυτή, εκτός από τα κόμματα της αντιπολίτευσης τη στηρίζουν όχι μόνο όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης αλλά και η ίδια Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ).

 

Το θέμα αυτό έφτασε και στην Ελληνική Βουλή στα πλαίσια του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, αφού ο Βουλευτής Ηρακλείου του Κινήματος Αλλαγής κύριος Βασίλης Κεγκέρογλου, αφού τη Παρασκευή 11 Μαρτίου κατάθεσε την αναφορά του ΠΟΠΕΚ προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας κύριο Κώστα Σκρέκα, προς τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων κύριο Άδωνι Γεωργιάδη και τον Υπουργό Οικονομικών κύριο Χρήστο Σταϊκούρα. Το δελτίο τύπου του ΠΟΠΕΚ, αναλυτικά επισήμανε μέσα στην αναφορά του:

 

«Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία της για την ανακοίνωση επιβολής πλαφόν κέρδους στα καύσιμα στην ακόλουθη επιστολής προς τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Άδωνι Γεωργιάδη με κοινοποίηση στη Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας (ΓΣΕΒΕΕ), στην Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος καθώς και στην Ένωση Περιφερειών Ελλάδας.»

 

 

 

«Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

 

Με περισσή σπουδή, εν μέσω ραγδαίων αυξήσεων των διεθνών τιμών που απλώνονται σε όλη την αγορά, απορρίπτεται η φωνή της κοινωνίας για μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης και προωθείται εσπευσμένα η επιβολή πλαφόν κέρδους!! στα καύσιμα. Δηλαδή, η ερμηνεία είναι ότι την ακρίβεια στην αγορά και τις ανατιμήσεις των προϊόντων θα αναχαιτίσει το πλαφόν στα καύσιμα.

Όμως δεν νοείται να εφαρμόζεται πλαφόν σε μια ελεύθερη αγορά, που και λειτουργεί ο ανταγωνισμός και αποδεικνύεται από τα στοιχεία που ανακοινώνει η ίδια η πολιτεία – προφανώς εν γνώμη των Υπουργών – ότι το περιθώριο κέρδους των πρατηριούχων έχει μειωθεί.

Η αγορά των καυσίμων λειτουργεί διαχρονικά με συγκεκριμένους κανόνες και για αυτό το λόγο, ποτέ κανείς δεν όρισε ποιο ποσοστό κέρδους θεωρείται κερδοσκοπία πολύ περισσότερο αισχροκέρδεια.

Όσες φορές οι εκάστοτε κρατικοί φορείς πιέζονται από τις οικονομικές συγκυρίες, καταφεύγουν σε «λύσεις» για να κατευνάσουν τη κοινή γνώμη και όχι για να βελτιώσουν το επίπεδο διαβίωσης των πολιτών. Όμως οι καταναλωτές γνωρίζουν πολύ καλά ότι η επιβολή πλαφόν δεν επιφέρει κανένα όφελος στη τσέπη τους και να ζητούν γενναίες και ουσιαστικές αποφάσεις.

Επισημαίνουμε για μια άλλη φορά ότι η μείωση του ΕΦΚ ή ευρύτερα η μείωση ΦΠΑ, που έχει επιβαρύνει σημαντικά τα νοικοκυριά λόγω των αυξημένων τιμών σε συνδυασμό με τη πάταξη της λαθρεμπορίας αποτελούν μονόδρομο για την ανακούφιση της αγοράς».

 

Η Κυβέρνηση από τη πλευρά της, στηρίζει ότι αν μειώσει αυτούς τους φόρους «οι ευνοημένοι θα είναι, όσοι έχουν Πόρσε», όπως έχει πει και ο ίδιος ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων κύριος Άδωνις Γεωργιάδης πριν λίγες ημέρες σε μια συνέντευξη του.

 

Δυστυχώς, η Ελληνική Κυβέρνηση δεν έχει καταλάβει ότι τα καύσιμα μετακίνησης οι περισσότεροι τα χρειάζονται λόγω ανάγκης, όπως για παράδειγμα για να πάνε στη δουλειά τους. Αλήθεια, έχει αναρωτηθεί ποτέ η Νέα Δημοκρατία πόσα ευρώ κοστίζει πλέον η μηνιαία μετακίνηση σε έναν εργαζόμενο, για να πάει και να έρθει από το τόπο κατοικίας στο τόπο εργασίας του; Δηλαδή, ποιο είναι το ποσοστό του εισοδήματος που ξοδεύει μόνο και μόνο για τη μετακίνηση του;

 

Σαν να μην έφτανε όλο αυτό, εξετάζεται το ενδεχόμενο να δώσει επιδόματα για την ακρίβεια, αλήθεια, με ποια λεφτά θα τα δώσει; Που θα τα βρει; Όλο αυτό αργά ή γρήγορα θα φέρουν μια αύξηση της φορολογίας, όπου κυρίως θα επιβαρυνθεί και άλλο η μικρομεσαία ελληνική τάξη. Η Κυβέρνηση αντί να διευκολύνει το πράγμα, το κάνει ακόμη πιο δύσκολο και φέρνει νέα άμεση φτωχοποίηση του Ελληνικού λαού. Στο τέλος, αυτός που θα πληρώσει πανάκριβα το τίμημα δε θα είναι άλλος από την ίδια τη Κυβέρνηση καθώς η πτώση των ποσοστών της θα είναι ραγδαία.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ