ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος σε πρόεδρο του ΑΣΕΠ: “Να βελτιωθεί ο σχεδιασμός και η υλοποίηση των διαδικασιών πρόσληψης!”

Ο βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος κατά την ομιλία του στην ημερίδα για τη διαχείριση των «κόκκινων» επιχειρηματικών και επαγγελματικών δανείων, που διοργάνωσε στην αίθουσα της Γερουσίας στη Βουλή η Κοινοβουλευτική Ομάδα της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Τρίτη 4 Απριλίου 2017. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/Αλέξανδρος Μπελτές

Επιστολή του Οδ. Κωνσταντινόπουλου, Ε’ Αντιπροέδρου της Βουλής προς τον Πρόεδρο του ΑΣΕΠ

Ο Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος, Ε΄Αντιπρόεδρος της Βουλής και Βουλευτής Αρκαδίας, ύστερα από την διαπίστωση ασαφειών στη διαδικασία προκήρυξης πρόσληψης προσωπικού στο Ε.Σ.Υ. έστειλε επιστολή στον Πρόεδρο του ΑΣΕΠ στην οποία αναφέρει τέτοιου είδους ασάφειες- προβλήματα και ζητά βελτιώσεις, ώστε να εξασφαλίζεται η διαφάνεια και η δικαιοσύνη ανάμεσα στους διαγωνιζόμενους.

Ύστερα από την αναφορά συγκεκριμένων προβλημάτων-ασαφειών όπως αυτές του τέθηκαν από πολίτες, προτείνει να βελτιωθεί ο σχεδιασμός και η υλοποίηση των διαδικασιών πρόσληψης.

Ολόκληρο το κείμενο της επιστολής έχει ως εξής:

Προς: Αξιότιμο Πρόεδρο του ΑΣΕΠ και Επίτιμο Πρόεδρο Ελεγκτικού Συνεδρίου
κ. Ιωάννη Καραβοκύρη

Θέμα: Βελτιώσεις στην διαδικασία των προκηρύξεων πρόσληψης προσωπικού που θα συμβάλλουν στην ενίσχυση της διαφάνειας και της δικαιοσύνης μεταξύ των διαγωνιζομένων.

Αγαπητέ κ. Πρόεδρε,
Κοινή πεποίθηση των πολιτών στη σχέση τους με το Κράτος είναι ότι η λειτουργία του ΑΣΕΠ και οι διαδικασίες πρόσληψης προσωπικού που εφαρμόζονται από αυτό, το καθιστούν έναν από τους βασικούς θεσμούς ισονομίας και αξιοκρατίας που ο πολίτης βιώνει στην πράξη. Συμμερίζομαι κι εγώ την άποψη αυτή και υποστηρίζω παντού εντός και εκτός του Κοινοβουλίου, κάθε προσπάθεια ενίσχυσης του θεσμού του ΑΣΕΠ.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο πήρα την πρωτοβουλία να απευθυνθώ σε εσάς, γιατί έγινα κοινωνός αρκετών θεμάτων-προβλημάτων που μου έθεσαν πολίτες, υποψήφιοι στις πρόσφατες προκηρύξεις του Υπουργείου Υγείας. Έχω την άποψη ότι τα θέματα αυτά πρέπει να αντιμετωπισθούν προκειμένου να μειωθούν στο ελάχιστο δυνατό τα διαδικαστικά προβλήματα που δημιουργούν αναίτια αρνητική γνώμη ή ακόμη και αμφισβητήσεις για τον ολοκληρωμένο σχεδιασμό και υλοποίηση των διαδικασιών πρόσληψης. Σας παραθέτω τρία ενδεικτικά παραδείγματα:

Η Α.Μ συγκέντρωσε 838 μόρια ήλθε πρώτη στην σειρά κατάταξης (για την κατηγορία ΥΕ) και διαμαρτύρεται γιατί αυτή την στιγμή ενώ έχουν δημοσιευθεί οι αποφάσεις πρόσληψης των 4η, 8η, 10η, 14ος με αρκετά λιγότερα μόρια η ίδια δεν έχει λάβει καμιά ειδοποίηση για πρόσληψη. Η εξήγηση που της δόθηκε είναι ότι η κατάθεση πιστοποιητικού οικογενειακής κατάστασης για την προσμέτρηση των 50 μορίων της τριτεκνίας απορρίφθηκε και διεγράφη. Προσοχή ακόμη και αν αφαιρούνταν τα μόρια της τριτεκνίας θα παρέμενε πρώτη! (Για την υποβολή της αίτησης χρησιμοποίησε γραφείο παροχής υπηρεσιών για αυτό τον σκοπό)
Η Χ.Β συγκέντρωσε 906 μόρια ήλθε πρώτη στην σειρά κατάταξης (για την κατηγορία ΔΕ) και διαμαρτύρεται γιατί αυτή την στιγμή ενώ έχουν δημοσιευθεί οι αποφάσεις πρόσληψης των 4η, 7η, 11η με αρκετά λιγότερα μόρια η ίδια δεν έχει λάβει καμιά ειδοποίηση για πρόσληψη. Η εξήγηση που της δόθηκε είναι ότι τμήμα της απασχόληση της ως ταμίας και πωλήτρια δεν θεωρήθηκε ότι έχει συνάφεια με τα Διοικητικά, απορρίφθηκε το δικαιολογητικό και διεγράφη, παρά το ότι η ίδια ισχυρίζεται οι κωδικοί απασχόλησης που έχει καταχωρίσει είναι οι ορθοί. Προσοχή ακόμη και αν αφαιρούνταν τα μόρια που υπήρξε διαφωνία θα ήταν σε επιλέξιμη θέση ανάμεσα στις πρώτες! ! (Για την υποβολή της αίτησης χρησιμοποίησε γραφείο παροχής υπηρεσιών για αυτό τον σκοπό)
Η Χ.Γ συγκέντρωσε Χ.Β συγκέντρωσε 982 μόρια ήλθε πρώτη στην σειρά κατάταξης (για την κατηγορία ΔΕ) και διαμαρτύρεται γιατί αυτή την στιγμή θα γίνει πρόσληψη με χαμηλότερη βαθμολογία 4 άλλων υποψηφίων . Η εξήγηση που της δόθηκε είναι ότι το πιστοποιητικό ECDL δεν ήταν πλήρες παρά το ότι ο φορέας που το είχε λάβει ήταν στους αναγνωρισμένους ήταν αποδεκτός από την σχετική εφαρμογή υποβολής ηλεκτρονικά της σχετικής αίτησης. (Για την υποβολή της αίτησης χρησιμοποίησε γραφείο παροχής υπηρεσιών για αυτό τον σκοπό)

Από την ανάλυση και αρκετών άλλων περιπτώσεων διαπιστώνω τα εξής συμπεράσματα και τα οποία θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας

Η ποινή της απόρριψης έναντι του παραμικρού λάθους χωρίς να εξετάζεται εάν αυτό περιέχει δόλο ή σκοπιμότητα ή είναι επουσιώδες ή ουσιαστικό έρχεται σε σύγκρουση με το περί δικαίου αίσθημα των πολιτών και συγκεκριμένα την βασική αρχή της αναλογικότητας. Δεν μπορεί η τιμωρία και συγκεκριμένα η αποβολή τους από τους καταλόγους για την πρόσληψη, να είναι η μεγαλύτερη δυνατή για ένα επουσιώδες λάθος. Είναι αναμενόμενο με βάση το επείγον των σημερινών προκηρύξεων και το μικρό χρόνο για την υποβολή των αιτήσεων με άγχος από τους υποψήφιους να υπάρχουν επουσιώδη λάθη.
Τα σφάλματα μικρά και επουσιώδη και οι αστοχίες στο σχεδιασμό των προκηρύξεων εξελίσσονται στον κυριότερο καθοριστικό παράγοντα διάκρισης επιτυχόντων και απορριπτόντων αντί της εργασιακής εμπειρίας και των αντικειμενικών κριτηρίων. Στους πρόσφατους διαγωνισμούς γίνεται πρόσληψη με μηδέν (0) μόρια αξιολόγησης απλά επειδή τα λίγα δικαιολογητικά σε αυτές τις περιπτώσεις, δηλαδή σχεδόν η απλή αίτηση, δεν είχαν κάποιο σφάλμα.
Σημαντικός αριθμός σφαλμάτων συναντώνται και στις αιτήσεις που υποβλήθηκαν με την υποστήριξη εξειδικευμένων γραφείων παροχής τέτοιων υπηρεσιών. Αυτό ενισχύει τη διαπίστωση, που είχα από υποψηφίους που υπέβαλλαν από μόνοι τους τις αιτήσεις, ότι οι ασάφειες στις προκηρύξεις καθώς και η έλλειψη κατάλληλου απλοποιημένου οδηγού υποβολής των αιτήσεων, αυξάνουν σημαντικά πέραν του αναμενόμενου το ποσοστό των εσφαλμένων αιτήσεων .
Επειδή σε μια διαγωνιστική διαδικασία υποβολής αιτήσεων όπου συμμετέχουν χιλιάδες υποψήφιοι αναμένουμε μια κανονική κατανομή όλων των παραγόντων (λάθη, βαθμολογία, ανεργία, απασχόληση, βαθμοί πτυχίων κλπ), μου προξένησε εντύπωση η μεγάλη – μη κανονική κατανομή- συχνότητα τω λαθών των αιτήσεων. Αυτή ακριβώς η διαπίστωση και από τους ίδιους τους υποψήφιους οδηγεί σε ανάπτυξη αισθημάτων αδικιών που οδηγεί ορισμένους να υποστηρίζουν ότι δεν είναι πλήρης η διαφάνεια των προκηρύξεων.
Δεν γνωρίζω εάν το ΑΣΕΠ προβαίνει σε αξιολόγηση των διαδικασιών που εφαρμόζονται για τις προσλήψεις με βάση αυτούς τους παράγοντες π.χ. συχνότητα απορρίψεων, συχνότερα εμφανιζόμενα λάθη επουσιώδη ή ακόμη και εάν επεξεργάζεται τρόπους βελτίωσης ή αντιμετώπισης τους.

Αξιότιμε κ. Πρόεδρε
Πιστεύω όμως ότι πρέπει να υπάρξουν βελτιώσεις ώστε η προετοιμασία των προκηρύξεων να είναι πιο ολοκληρωμένη και να μην υπάρχουν ασάφειες που οδηγούν σε εσφαλμένες επιλογές τους υποψηφίους. Πιστεύω επίσης ότι πρέπει να αντιμετωπισθεί το θέμα της αρχής της αναλογικότητας και να μην απορρίπτονται για το παραμικρό λάθος οι υποψήφιοι που έχουν τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα για τις θέσεις που έχουν προκηρυχθεί. Μια αναλογική προσαρμογή στη βαθμολογία θα βελτίωνε κατά την γνώμη μου την κατάσταση.
Σε κάθε περίπτωση είμαι στην διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνηση που μπορεί να σας είναι αναγκαία και θα με ενδιέφερε η άποψή σας για τα θέματα που έθιξα.

Related posts
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

"Έφυγε" η δικαστής Ρουθ Μπέιντερ Γκίνσμπεργκ: Η Γυναίκα -σύμβολο του αγώνα για τα δικαιώματα των γυναικών!

Πέθανε η δικαστής Ρουθ Μπέιντερ Γκίνσμπεργκ &#8211…
Read more
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ζέφη Δημαδάμα: «Αμοιβές και διακρίσεις στην εποχή του Covid19»

Ζέφη Δημαδάμα: «Αμοιβές και διακρίσεις στην εποχή του…
Read more
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Φ.Γεννηματά στο "Οlympia Forum": "Σε μια κρίσιμη περίοδο,ας ενώσουμε τις δυνάμεις μας. Με  τόλμη και αποφασιστικότητα. "

Ομιλία Φώφης Γεννηματά, Προέδρου του Κινήματος…
Read more