ΠΟΛΙΤΙΚΗ

«Χωρίς Σχέδιο η Έναρξη της Νέας Σχολικής Χρονιάς». Της Σοφίας Πουλοπούλου.

Της Σοφίας Πουλοπούλου:

«Χωρίς Σχέδιο η Έναρξη της Νέας Σχολικής Χρονιάς»

Η κοινωνικά ανεύθυνη πολιτική ηγεσία όλο το καλοκαίρι μας μιλάει για την «ατομική ευθύνη», σε μία προσπάθεια να απαλλαγεί η ίδια, από τις δικές της ευθύνες και να κερδίσει «επικοινωνιακά» τη μάχη με τον Κορωνοιό, που καθημερινά δείχνει να χάνει, εξαιτίας της έλλειψης σοβαρού σχεδιασμού.

Η κυβέρνηση το μόνο που ξέρει να κάνει είναι σε κάθε επιτυχία της να καυχιέται και αναδεικνύει την «προσωπική της επιτυχία», με φιέστες και εγκαίνια, αλλά σε κάθε δική της -από έλλειψη σχεδίου- αστοχία της, μεταφέρει την ευθύνη στην «ατομική ευθύνη» και στους πολίτες.

Το Υπουργείο Παιδείας:

* που μόλις τον Μάιο και εν μέσω θύελλας αντιδράσεων και πανδημίας, αύξησε τους μαθητές ανά τμήμα από 22 σε 25,

* που τον Ιούνιο δεν θα άλλαζε τους διευθυντές πρωτοβάθμιας, αλλά τον Αύγουστο τους άλλαξε,

* που αψυχολόγητα και με προχειρότητες- παρά τις έντονες αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας, της ΔΟΕ και των λοιπών φορέων- σήμερα θα έκανε προσλήψεις στην ειδική και στην γενική εκπαίδευση χωρίς την παράλληλη στήριξη, αλλά αργά το μεσημέρι ανακοίνωσε τελικά την αναβολή των προσλήψεων για την Τρίτη,

* που άλλα υγειονομικά πρωτόκολλα εφάρμοσε τον Μάιο και τον Ιούνιο για την επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων και άλλα φέρνει σήμερα για το άνοιγμα των σχολείων,

προσπαθεί να μας πείσει ότι αυτή τη φορά έχει «σχέδιο» και ότι οι μαθητές στο νηπιαγωγείο και στο δημοτικό θα είναι σε θέση να χρησιμοποιήσουν μάσκες και να τηρήσουν τα υγειονομικά τους πρωτόκολλα.

Κατά την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και των ειδικών, το τετράχρονο προνηπιάκι, το πεντάχρονο νηπιάκι ή το «πρωτάκι», τα οποία θα έρθουν πρώτη μέρα στο σχολείο και θα αποχωριστούν για πρώτη φορά τη μανούλα ή θα βιώνουν το άγχος της μετάβασης από τη μια δομή στην άλλη, θα φορέσουν τη μασκούλα τους, δεν θα κλάψουν, δε θα αναζητήσουν αγκαλιά παρηγοριάς και θα ακούσουν με ψυχραιμία, νηφαλιότητα και ευλαβική προσοχή τη δασκάλα τους που θα κάνει κήρυγμα για τον Κορωνοιό και τα υγειονομικά πρωτόκολλα.

Ένα παιδάκι νηπιαγωγείου ή ένα παιδάκι Α Δημοτικού, έχει χρόνο προσαρμογής τουλάχιστον ένα μήνα, κλαίει τουλάχιστον 15 μέρες, έχει ανάγκη από χάδι, αγκαλιά, χτίσιμο αμοιβαίων σχέσεων εμπιστοσύνης και ασφάλειας, κοινωνικοποίησης με τα υπόλοιπα μέλη του σχολείου και τους εκπαιδευτικούς. Για τους «ειδικούς» λοιπόν, η εκπαιδευτικός την πρώτη μέρα θα του εξηγήσει ότι πρέπει να ανεχτεί μια μάσκα από τις 8-4μμ και ότι θα πρέπει να διαχειριστεί μόνο του το άγχος του και να ηρεμήσει, γιατί η ίδια πρέπει να τηρήσει τα υγειονομικά πρωτόκολλα για την ασφάλεια του ίδιου, του εαυτού της και των υπολοίπων.

Για το υπουργείο και τους «ειδικούς» υπάρχει σχέδιο:

Όλα είναι ιδανικά. Τα νήπια και τα πρωτάκια δεν θα κλάψουν, δεν θα τρέξουν μύξες, δεν θα βρέξουν τη μάσκα τους, δεν θα τη βγάλουν για να σκουπιστούν και θα ενταχθούν ομαλά και «υπερφυσικά» στη σχολική τάξη. Θα είναι τόσο ψύχραιμα δε, στον «ιδεατό κόσμο» του Υπουργείου και των «ειδικών», που δεν θα χρειαστούν καμία αγκαλιά παρηγοριάς, κανένα άγγιγμα από την δασκάλα ή κάποιο γνωστό συμμαθητή τους.

Όταν δεν αντέχει ούτε ένας ενήλικας την παρατεταμένη επί 8ώρου χρήση μάσκας, ένα 4χρονο, 5χρονο, 6χρονο παιδάκι θα την αντέξει από τις 8-4μμ.

Επιπλέον, το υπουργείο μας λέει, πάντα «έπειτα από συζητήσεις με τους ειδικούς», ότι μπορούν να τηρηθούν τα υγειονομικά πρωτόκολλα μέσα σε τάξεις 20- 30τμ, με 25 παιδιά ανά τμήμα.

Ένα τμήμα που θα έπρεπε να διαθέτει τουλάχιστον τον διπλάσιο από την πραγματικότητα σε τετραγωνικά χώρο για να είναι τα μέτρα τους εφικτά.
Σε ένα τμήμα πχ νηπιαγωγείου 20-30τμ, με 4 εξαθέσια τραπεζάκια για τη γωνιά γραφής και 8 το πολύ 4θέσια παγκάκια για τη γωνιά συζήτησης ή μια τάξη Δημοτικού με 14 θρανία, θεωρούν ότι μπορεί να τηρηθεί το ενάμισι μέτρο απόσταση διαγωνίως, καλύπτοντας το σύνολο των μαθητών.

Λογικά ή δεν γνωρίζουν μαθηματικά ή έχουν το χάρισμα του Harry Potter ή απλά δεν έχουν κανένα απολύτως σχέδιο.

Δεν πείθουν ούτε τους εαυτούς τους πια και είναι να απορεί κανείς, γιατί άφησαν όλους αυτούς τους μήνες ανεκμετάλλευτους.

Όταν στην Ιταλία:

* αλλάζουν το εκπαιδευτικό τους σύστημα και το προσαρμόζουν σε νέα δεδομένα, δίνοντας το μεγαλύτερο ποσοστό του Α.Ε.Π. και των κοινοτικών κονδυλίων στην εκπαίδευση,

* το εκπαιδευτικό της σύστημα κατέχει την πρώτη προτεραιότητα και μετά όλη η αναδιάρθρωση του παραγωγικού συστήματός τους, το οποίο θα είναι σε απόλυτη αρμονία με την εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες,

* προσέλαβαν 85.000 μόνιμους δασκάλους και καθηγητές στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση επιπλέον και 250.000 αναπληρωτές,

* μείωσαν τον αριθμό των μαθητών κατά 40% περίπου ανά αίθουσα

* πρόσθεσαν 20.000 νέες αίθουσες, οι οποίες είναι έτοιμες είτε στις υπάρχουσες δομές είτε με τη χρήση ακάλυπτων χωρών δημοτικών αιθουσών, μουσείων και τμημάτων καθεδρικών ναών,

* εξασφάλισαν 2.5 εκατομμύρια μονοθέσια θρανία

* και τεστ με τάχιστα αποτελέσματα σε 10 μόλις λεπτά για όλους τους μαθητές, δασκάλους, καθηγητές και συνοδούς εντελώς δωρεάν,

το σχέδιο της δίκης μας ηγεσίας και των «ειδικών» 6 μήνες μετά, είναι το άνοιγμα των σχολείων με όλο το δυναμικό, με χρήση μάσκας και αντισηπτικών, σε ανύπαρκτες αποστάσεις .

Δεν διστάζει μάλιστα η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, να δείξει την κοινωνική της υπευθυνότητα, ανοίγοντας τα σχολεία με λιγότερους δασκάλους απ´ ό.τι πέρσι, παρά τις 900 νέες συνταξιοδοτήσεις που μεσολάβησαν το καλοκαίρι.

..Αλλά για το υπουργείο όλα βαίνουν καλώς και σχέδιο καλό υπάρχει..

Το Υπουργείο είναι εκτός πραγματικότητας.

Τα νηπιαγωγεία, τα Δημοτικά, τα Γυμνάσια και τα Λύκεια της χώρας, θα έπρεπε να λειτουργούν:
* με το μισό δυναμικό,

* καθημερινά,

* με χρήση ακάλυπτων χωρών δημοτικών αιθουσών, μουσείων και τμημάτων ιερών ναών,

* με διπλάσιες προσλήψεις εκπαιδευτικών,

* με επαρκή και δωρεάν τάχιστα τεστ, σύμφωνα με τις ανάγκες και

* παρουσία καθαρίστριας καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας των σχολείων, ανά βάρδια.

Αυτό σημαίνει σχέδιο.
Αυτό σημαίνει υπευθυνότητα.
Αυτό σημαίνει σεβασμός στον θεσμικό μου ρόλο.
Αυτό σημαίνει κοινωνική ευθύνη.

Η Σοφία Πουλοπούλου είναι αναπληρώτρια  εκπαιδευτικός στη Σύρο, Αντιπρόεδρος ΔΣ Σύρου Τήνου Μυκόνου, Υπ. Βουλευτής Α’ Αθήνας με το ΚΙΝΑΛ, Μέλος της Γραμματείας του Τομέα Παιδείας του ΚΙΝΑΛ, Μέλος Πανελλαδικού Συμβουλίου Δη.Συ. και υποψήφια Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας