Νάντια Γιαννακοπούλου: «Το Νομοσχέδιο για τις δημόσιες συμβάσεις οδηγεί σε πρακτικές αδιαφάνειας»

Στη συζήτηση του Νομοσχεδίου του Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων για τον εκσυγχρονισμό και την απλοποίηση του ρυθμιστικού πλαισίου των δημοσίων συμβάσεων και άλλες διατάξεις, στη χθεσινή συνεδρίαση της Ολομέλειας της Βουλής, τοποθετήθηκε η βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής Νάντια Γιαννακοπούλου.

 

Ξεκινώντας την ομιλία της, η βουλευτής αναφέρθηκε στις επικείμενες αλλαγές που έρχονται με το Σ/Ν και επιδιώκουν να ενισχύσουν τις δυνατότητες του ελληνικού δημοσίου στην πραγματοποίηση δημοσίων επενδύσεων, αλλά και στην ταχύτερη απορρόφηση και αξιοποίηση κονδυλίων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και χρηματοδοτικών διευκολύνσεων, ιδίως ενόψει της προγραμματικής περιόδου του ΕΣΠΑ 2021-2027 και της αξιοποίησης των δυνατοτήτων του Ταμείου Ανάκαμψης. 

 

Η κα Γιαννακοπούλου, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην εφαρμογή ν. 4013/2011 του ΠΑΣΟΚ, με τον οποίο συστάθηκαν η εθνική βάση δεδομένων δημοσίων συμβάσεων και το κεντρικό ηλεκτρονικό μητρώο δημοσίων συμβάσεων. Αποτέλεσαν ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις, μέσω των οποίων μπορούσαν να αντληθούν από τους φορείς αξιοποιήσιμα στοιχεία για το πλήθος και τον προϋπολογισμό δημοσίων συμβάσεων προμηθειών υπηρεσιών και έργων αλλά και για συμβάσεις που εμπίπτουν στον χώρο της άμυνας.

 

Επιπλέον, η βουλευτής αναρωτήθηκε εάν η αλλαγή των ορίων από τις 20.000 ευρώ στις 30.000 ευρώ για τις συμβάσεις προμηθειών των γενικών υπηρεσιών και στις 60.000 ευρώ για τις συμβάσεις έργων και τις συμβάσεις κοινωνικών υπηρεσιών όπου επιτρέπεται η προσφυγή στη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης, αποσκοπεί αποκλειστικά στην επιτάχυνση της ανάπτυξης. Όπως και αν ο χαρακτηρισμός συμβάσεων ως ήσσονος αξίας, δηλαδή, αυτών που η εκτιμώμενη αξία τους είναι ίση ή κατώτερη από το ποσό των δυόμιση χιλιάδων ευρώ, εξυπηρετεί αποκλειστικά την απλοποίηση και τον εξορθολογισμό του δαιδαλώδους νομικού πλαισίου.

 

Κλείνοντας, έκανε εκτενή αναφορά στα δύο τρανταχτά σημεία του νομοσχεδίου που αντιτίθεται στον πυρήνα της διαφάνειας και της χρηστής διαχείρισης δημόσιων πόρων. Συγκεκριμένα, η καθιέρωση της ιδιωτικής επίβλεψης στα δημόσια έργα με τον ιδιώτη να επιλέγεται και να αμείβεται από τον ανάδοχο και η πρόβλεψη για την επιστροφή του παράβολου στους προσφεύγοντες στην αποκλειστική προθεσμία των δέκα ημερών πριν καν  λάβουν γνώση των απόψεων της αναφέρουσας αρχής, δε μπορούν να χαρακτηριστούν ως πραγματικές μεταρρυθμίσεις.

 

Ακολουθεί η ομιλία της Κας Νάντιας Γιαννακοπούλου:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ